Peter Phelan jest samozwańczym doktorem kultury korporacyjnej. Mając imponujące osiągnięcia jako Dyrektor ds. Ludzi zarówno w Shutterstock, jak i Mediamath, jesteśmy skłonni nazwać go czarodziejem kultury; Mediamath trzy lata z rzędu znalazł się na szczycie listy najlepszych miejsc do pracy Glassdoor, a Phelan pracuje obecnie jako CEO i założyciel ValuesCulture, pomagając tworzyć wysokowydajne firmy o silnej, pozytywnej kulturze. Swoją pracę opisuje jako "pomaganie firmom w wydestylowaniu ich kulturowej prawdy".

Jako lider w dziedzinie HR, Phelan zajął się takimi kwestiami jak wartość anonimowych ankiet i wpływ "długu kulturowego" na rozwój firmy. Przemawiał na TINYcon2017, artykułując najlepsze praktyki dla Glassdoor; internetowej witryny rekrutacyjnej z bazą recenzji firm pisanych przez pracowników. Przy coraz bardziej konkurencyjnych rynkach pracy, recenzje na stronach takich jak Glassdoor stają się poważną częścią procesu rekrutacji/zatrudniania, z możliwością przyciągnięcia nowych talentów, lub odstraszając go.

Przeczytaj nasze kluczowe wnioski poniżej lub obejrzyj cały film, w którym wyjaśnione są dodatkowe najlepsze praktyki.

Dlaczego powinienem dbać o Glassdoor?

Coraz częściej kultura jest uznawana za element przewagi konkurencyjnej. Ale nadal, według Phelana, tylko 18% firm uważa, że ma właściwą kulturę. Jeszcze gorsze są konsekwencje, kiedy inni postrzegają, że nie masz właściwej kultury. Te negatywne skutki są odczuwane na wiele różnych sposobów i w różnym czasie, ale niska ocena Glassdoor jest jednym z największych zewnętrznych wskaźników niskiej kultury organizacyjnej firmy.

Zarządzanie ryzykiem: Reputacja, relacje i przychody

W przypadku niskiej oceny Glassdoor reputacja jest jedną z pierwszych rzeczy, które na tym ucierpią. Phelan wyjaśnia, że niska ocena w serwisie Glassdoor może powodować niepotrzebne tarcia w procesie pozyskiwania talentów, ponieważ potencjalni pracownicy czytają niezliczone negatywne opinie na temat Twojego miejsca pracy. A dane pokazują, że ponad 50% osób poszukujących pracy korzysta z serwisu Glassdoor, aby poznać swoich przyszłych pracodawców.

Złe recenzje na Glassdoor nie tylko zniechęcają potencjalnych pracowników do dołączenia do zespołu, ale również mogą powodować problemy w relacjach na miejscu, wśród których jest dysonans poznawczy dla obecnego zespołu. Phelan wyjaśnia, "jeśli myślą, że sprawy idą dobrze, a potem widzą złą stronę, zastanawiają się 'omój Boże, może jesteśmy do bani?'". Nawet jeśli sprawy wewnętrznie układają się dobrze, jeśli Twoi pracownicy widzą, że inne firmy mają wyższe oceny naGlassdoor,możesz otworzyć sięna kłusownictwo, ponieważ pracownicy szukają bardziej zielonych (i wyżej ocenianych) pastwisk.

Wreszcie, słaba ocena Glassdoor może mieć bezpośredni wpływ na przychody -jest ona coraz częściej wykorzystywana przez grupy inwestorów do oceny istniejącej kultury. A ponieważ Glassdoor jest coraz częściej wymieniany w salach posiedzeń zarządu, coraz bardziej konieczne będzie nie tylko poprawienie tych ocen, ale także budowanie kultur, które odzwierciedlają te dobre wyniki.

Trzy podstawy sukcesu w Glassdoor:

Na szczęście podniesienie oceny Glassdoor nie wymaga cudów, a jedynie kilku drobnych zobowiązań i odrobiny cierpliwości.

  • Pierwsze z tych zobowiązań zaczyna się od szybkości reakcji. Zobowiązać się do odpowiedzi na tak wielu swoich recenzji, jak to ma sens (aby być uczciwym, nie każda recenzja będzie uzasadniać odpowiedź). Korekty są łatwym miejscem do odpowiedzi. "Kiedy masz solidny dowód na to, że ktoś mówi o tobie coś niepoprawnego, zdecydowanie popraw to, ale w delikatny sposób". A jeśli chodzi o konstruktywne informacje zwrotne, powinny być spełnione z wdziękiem i pokorą - przepraszanie i bycie pokornym będzie dobrze odczytane przez twoich odbiorców, a kto wie, może to być dokładnie to, czego potrzebuje kultura twojej firmy, aby przejść na następny poziom. W porządku jest również podkreślanie tego, co robisz dobrze, kiedy widzisz taką możliwość.

  • Kolejnym zobowiązaniem, które musisz podjąć, jest pozytywny storytelling. Zaktualizuj swoje zasoby i materiały online, aby odzwierciedlały Twoją emocjonalną propozycję wartości. Upewnij się, że wszystko, co umieściłeś na swoim profilu, jest dokładne i przyziemne; zbytnie aspirowanie ma swoje minusy. Pokaż swoją różnorodność geograficzną, a nie skupiaj się na siedzibie firmy w swoich opisach i zdjęciach oraz podkreśl swoje mocne strony.

  • Ostatnim zobowiązaniem jest zaangażowanie swojego zespołu. Strony z recenzjami mają tendencję do przyciągania negatywnych opinii, ponieważ ludzie są siedmiokrotnie bardziej skłonni do recenzowania czegoś, gdy mają negatywne odczucia na ten temat, niż gdy mają pozytywne. Szczególnie, jeśli masz wewnętrzne dane, które odzwierciedlają wyższy poziom zadowolenia niż to, co widzisz na Glassdoor, to jest całkowicie rozsądne, aby poprosić o to swój zespół, aby wewnętrzne dane pasowały do tej bardzo publicznej platformy. Poproszenie menedżerów o napisanie recenzji na Glassdoor jest dobrym początkiem, ponieważ mają oni interes w tym, aby upewnić się, że kandydaci nie są wyłączeni przez Twoje oceny.

Glassdoor - jak uczynić z niego atut w procesie pozyskiwania talentów

Ostatecznie, Glassdoor nigdzie się nie wybiera. I jest całkiem prawdopodobne, że osoby, z którymi przeprowadzasz rozmowy kwalifikacyjne, będą sprawdzać Twoją firmę, aby zorientować się, jaka jest kultura pracy. Możesz udawać, że Glassdoor nie istnieje i ignorować go, albo możesz być proaktywny w kwestii tego, co zobaczą potencjalni pracownicy.

Kiedy Twój wynik na Glassdoor może opowiedzieć inspirującą historię o tym, jak wspaniałą masz kulturę, zatrzymasz i przyciągniesz największe talenty, co z kolei wpłynie na wszystkie Twoje wyniki biznesowe. Jest taki moment, który wyróżnia się podczas wykładu Phelana. Cytuje on Theodore'a Roosevelta, mówiąc: "Ludzi nie obchodzi, ile wiesz, dopóki nie wiedzą, jak bardzo ci zależy". Glassdoor to okazja, aby pokazać swojemu zespołowi i ludziom, którzy mogliby do niego dołączyć, że Ci zależy.

Peter Phelan przemawiał na tegorocznym TINYcon 2017. Aby zarezerwować bilety na przyszłoroczny TINYcon i upewnić się, że jesteś na bieżąco z najnowszymi informacjami na temat zaangażowania pracowników i kultury firmy, zdobądź bilety early bird już teraz! Jeśli szukasz więcej wskazówek lub informacji na temat poprawy kultury organizacyjnej firmy, możesz również przeczytać nasz raport kulturowy tutaj.