Kiedy przychodzi czas na rekrutację nowych kandydatów, warto zadać sobie następujące pytanie: czym się wyróżniamy? Nie pod względem oferowanych usług czy sprzedawanych produktów, ale raczej w jaki sposób charakter Twojej organizacji różni się od charakteru Twoich rywali?

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku, firmy chcące zatrudnić najlepszych kandydatów muszą zaoferować przekonujące dowody na to, żedobrym wyborem, a podczas gdy wynagrodzenie odgrywa ważną rolę, kultura organizacyjna może być najbardziej atrakcyjnym aspektem pracy. Artykuł w Forbes podkreśla, że po przekroczeniu pewnego przedziału (50 000 - 75 000 USD) wzrost wynagrodzenia ma coraz mniejszy wpływ na szczęście pracowników. Inny raport z CareerBuilder pokazuje, że spośród pracowników wysoce konkurencyjnego sektora IT, 60% przedkłada kulturę firmy nad wynagrodzenie.

Powinno być oczywiste, że płacenie pracownikom znacznie powyżej mediany jest dobre, ale jeśli ciągle martwią się oni, że zostaną zwolnieni z powodu drobnych błędów lub popadną w stagnację na swoim stanowisku, zaczyna to wyglądać bardziej jak pułapka niż zachęta.

Właściwe traktowanie pracowników

Rzeczywistość jest taka, że pracownicy chcą być traktowani jak ludzie, a nie jak narzędzia. Firmy, które inwestują w tworzenie pozytywnych doświadczeń w pracy, mają ogromną przewagę nad konkurencją, po prostu dlatego, że ludzie wolą dla nich pracować.

Istnieje wiele sposobów, dzięki którym firmy mogą tworzyć lepsze środowisko pracy, od opracowywania wewnętrznych programów szkoleniowych, przez oferowanie elastycznych grafików, aż po wdrażanie systemu R.O.W.E. (Results-Only Work Environment). Jednak, choć Twoja firma może robić wszystko, co w jej mocy, aby stworzyć wspaniałe miejsce pracy dla pracowników, nie wyląduje ono na rynku, jeśli nie będziesz o nim głośno mówić.

Marketing wartości Twojej firmy

Jeśli Twoja firma ma niesamowitą kulturę i nie starasz się jej podkreślać przy każdej możliwej okazji, to wyświadczasz sobie ogromną niedźwiedzią przysługę. W rzeczywistości, wbudowanie tej retoryki w każdy etap strategii rekrutacyjnej jest doskonałym sposobem, aby pokazać potencjalnym pracownikom, co mogą zyskać wybierając Twoją organizację. Chociaż można to zrobić na wiele sposobów, jesteśmy tutaj, aby nurkować w kilku, które mogą mieć duży wpływ na lądowanie tych idealnych kandydatów.

1. Ogłoszenia o pracę / strona kariera

Niezależnie od tego, czy zamieściłeś oferty pracy na portalach takich jak LinkedIn, Glassdoor czy Indeed, czy też po prostu umieściłeś je na swojej własnej stronie kariery, ważne jest, aby dać migawkę tego, jak wygląda Twoja firma osobom zainteresowanym pracą w niej. Nawet zanim nowi pracownicy trafią na opis stanowiska pracy, powinni mieć wyobrażenie o tym, co oznacza praca w Twojej firmie. Możesz to osiągnąć na kilka sposobów.

  • Wyjaśnij, kim jesteś: Podaj szczegółową relację o tym, czym zajmuje się Twoja organizacja i co ma nadzieję osiągnąć.

  • Pokaż, co czyni Cię wspaniałym: Niezależnie od tego, czy jest to historia innowacji, sukcesów, czy dążenie do doskonałości, daj kandydatom znać, co odróżnia Twoją firmę od innych. Świetnym pomysłem jest zamieszczenie osiągnięć, rankingów, przychylnych recenzji, itp.

  • Daj wgląd w benefity: Czy oferujesz lunche z prezesem? Co powiesz na grupowe sesje integracyjne? Darmowe piwo w piątek? Niech przyszli pracownicy dowiedzą się o małych rzeczach, które robisz, aby uczynić to miejsce pracy przyjemnym.

  • Pozwól obecnym pracownikom wypowiedzieć się na ten temat: Świetnym sposobem na pochwalenie się swoją firmą jest zamieszczenie na stronie kariery informacji o tym, co obecni pracownicy mają do powiedzenia na temat swoich doświadczeń. Dodanie zdjęć ich samych i przestrzeni biurowej może również nadać stronie osobisty charakter.

Choć prawdopodobnie nie będziesz w stanie zmieścić wszystkiego, co chcesz powiedzieć w ogłoszeniu o pracę, ważne jest, abyś przedstawił w zwięzły sposób, co sprawia, że Twoje miejsce pracy jest wyjątkowe i atrakcyjne. Jeśli to jednak nie wystarczy, dodaj link do swojej strony kariery, gdzie możesz dokładniej opisać elementy, z których jesteś dumny.

2. Filmik rekrutacyjny

Czasami trudno jest powiedzieć, co chcesz przez tekst. Może masz świetny obiekt lub w domu szefa kuchni lub zabawy kochający zespół, który musi być postrzegany. Z tych powodów lub innych można myśleć, to może być warto umieścić razem wideo rekrutacji. Doskonałym przykładem jest ten pitch rekrutacyjny z Google, który, mimo że został nagrany w 2006 roku, jest tak samo aktualny dzisiaj, jak zawsze. Chociaż Google jest synonimem "doskonałego" środowiska pracy dzisiaj, to nie było tak wszechobecne w 2006 roku. Jednak ten film szczegółowo opisuje mniej więcej wszystko,czegodowiedzieliśmy się o niesamowitym środowisku pracy Google.Dowiadujemy się z niego, że zapewniają oni:

  • Darmowe jedzenie na terenie kampusu

  • Usługi opieki dziennej dla pracujących rodziców

  • 20% czasu pracownika na projekty pasjonujące

Są też piękne ujęcia kampusu, wywiady z obecnymi pracownikami, a nawet wywiad z jednym z założycieli firmy, Sergeyem Brinem, który opowiada o tym, co jego zdaniem sprawia, że Google jest doskonałym miejscem pracy. Zasadniczo, wideo może zrobić wszystko, co może zrobić landing page, ale także zapewnia dynamiczny sposób dla kandydatów do interakcji z tym, co chcesz im pokazać.

3. Rozmowa kwalifikacyjna / etap oferty

Kiedy już znajdziesz kandydata, ważne jest, abyś kontynuował to wszystko, co sprawiło, że to właśnie on przyszedł do Ciebie w pierwszej kolejności. Niewstydźsię podczas fazy rozmowy kwalifikacyjnej. Zapytaj, czy mają jakieś pytania dotyczące kultury pracy w biurze, tego, co oferujesz i czego mogą się spodziewać. Nawet jeśli nie mają własnychpytań, idź naprzód i wskaż im te rzeczy. W końcu to tak samo ważne, aby kandydatpasowałdo Twoich wartości, jak to, aby Twoje wartości pasowały do niego. Tylko dlatego, że kandydat wydaje się świetny na papierze, nie oznacza,że będzie to świetny dodatek do Twojego konkretnego zespołu.

Jeśli okaże się, że chcesz rozszerzyć ofertę, wyjaśniaj, wyjaśniaj, wyjaśniaj. Po wynagrodzenie i szczegóły świadczeń są opracowane, upewnij się, że marketing niematerialne, które sprawiają, że Twoja firma jest świetna do pracy. Pamiętaj, jeśli masz niesamowitą kulturę firmy, ale nie pokazać go, to nie zrobi nic dobrego. Bądź dumny i promuj to, co czyni Cię wyjątkowym, ponieważ może to być różnica między znalezieniem świetnego pracownika, a zadowoleniem się niewypałem.

Uwaga redaktora: Ten post został pierwotnie opublikowany w lipcu 2015 r. i został zaktualizowany pod kątem świeżości, dokładności i kompleksowości.

RELATED POSTS:

  • Strategie rekrutacyjne, aby przyciągnąć i zdobyć najlepsze talenty
  • 6 dziwnych, ale niezwykle przydatnych praktyk podczas rozmowy kwalifikacyjnej