Zadaniem Twojego CV jest doprowadzenie do rozmowy kwalifikacyjnej. Stanie się to tylko wtedy, gdy czytelnik uzna je za wystarczająco interesujące, by podjąć działanie. Jak upewnić się, że Twoje CV jest inspirujące i przykuje uwagę czytelnika? Dobór słów będzie Twoim narzędziem numer jeden.

Unikaj brzmienia jak opis stanowiska pracy

Klasycznym błędem przy pisaniu CV jest szukanie wskazówek w specyfikacjach stanowisk pracy. Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy z tego, że specyfikacja stanowiska jest najprawdopodobniej napisana przez młodszego pracownika działu HR. Jej jedynym celem jest wyszczególnienie obowiązków na danym stanowisku. Nie ma ani odrobiny osobowości czy akcentu dodanego do któregokolwiek z punktów i dlatego powinieneś trzymać się z daleka od używania jej w swoim CV.

To wszystko o marketingu

CV jest marketingowym podsumowaniem Twoich umiejętności i doświadczenia. Mówi czytelnikowi, co możesz dla niego zrobić i dlaczego powinien wybrać właśnie Ciebie zamiast innych kandydatów. Jeśli nie jesteś copywriterem lub nie pracujesz w PR, napisanie tekstu marketingowego, który przemówi do czytelnika i go zachęci, może okazać się trudne.

Twój życiorys powinien być opisowy, powinien przedstawiać zakres Twoich obowiązków i osiągnięć za pomocą starannie dobranych słów. Aby Twój życiorys się wyróżniał, zastąp czasowniki w trybie pasywnym czasownikami akcji.

Przykład: Przed

Oto przykład, w którym ktoś opisuje swoje ostatnie zatrudnienie:

"Obowiązki: Śledzenie wyników sprzedaży i raportowanie do kierownika obszaru. Przeprowadzanie wdrożeń z odpowiednimi interesariuszami. Koordynacja działań z odpowiednimi działami."

Czy ktoś jeszcze nie śpi? Dla mnie brzmi jak specyfikacja pracy i sprawi, że czytelnik sięgnie po przycisk delete.

Przykład: Po

Oto jak mógłbyś to napisać zamiast tego:

"Odpowiedzialny za dokładne śledzenie danych dotyczących sprzedaży i niezwłoczne raportowanie do naszego kierownika obszaru, skuteczne przeprowadzanie złożonych wdrożeń i wyłącznie obsługa rozległych kontaktów z interesariuszami, ciągnięcie wszystkiego razem z innymi działami, takimi jak X, Y & Z."

Brzmi to bardziej jak język mówiony i dlatego sprawia, że Twój tekst wydaje się żywy.

Tchnij życie w swój tekst

  • Odpowiedzialny za => kieruje, odpowiada za
  • Rozwijać => kształtować, tworzyć, wymyślać
  • Do obowiązków należy => nadzorować, kierować
  • Perform => wykonywać => przeprowadzać, podejmować działania
  • Zarządzać => być odpowiedzialnym, zajmować się, realizować
  • Koordynować => tworzyć zespół, współdziałać

Rozumiesz o co chodzi!

Wezwanie do działania

Zainspiruj potencjalnego pracodawcę do działania, używając właściwego języka w swoim CV już dziś. Przejrzyj je dokładnie i zmień język wszędzie tam, gdzie wydaje Ci się on nudny, bezosobowy lub po prostu nieangażujący. Kiedy przeczytasz go ponownie i poczujesz, że tekst jest żywy i inspirujący, wiesz, że jesteś na dobrej drodze.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email