Dzięki mediom i nagłaśnianym na pierwszych stronach gazet biurowym dziwactwom gigantów branży, takich jak Google, kultura techniczna cieszy się niesłabnącą popularnością. Osoby poszukujące pracy postrzegają firmy technologiczne jako miejsca pracy o szybkim tempie i innowacyjności, a wiele z nich zakłada, że postawa "pracuj ciężko, baw się ciężko" jest koniecznością. Te uprzedzenia mają ogromny wpływ na markę pracodawcy, o czym dobrze wie Marilyn Yee z firmy Klook.

Yee jest starszym menedżerem ds. globalnego Employer Branding i komunikacji międzyludzkiej w Klook, firmie z branży technologii turystycznych. Mając ponad 10-letnie doświadczenie w branży, jest ekspertem w dziedzinie wymagań stawianych przez technologię w stosunku do kadry zarządzającej. Yee przypomina nam, że budowanie marki pracodawcy to długa gra - nawet w branży, która charakteryzuje się szybkim wzrostem.

Kultura techniczna nie jest monolitem, ale istnieje kilka cech, które łączą większość miejsc pracy w branży technologicznej. Te cechy wpływają na markę pracodawcy, na to, co oznacza bycie "dopasowanym kulturowo" w danej firmie i na to, kto sam wybiera kandydatów.

Szybkość działania jest jedną z tych cech. "Jeśli jesteś osobą, która łatwo się nudzi lub lubisz wyzwania, rozważ karierę w branży technologicznej" - mówi Yee. "Zmiana jest jedyną stałą. To jak zorganizowany bałagan każdego dnia".

Innym czynnikiem jest tendencja do tworzenia młodych zespołów. W wielu czołowych firmach technologicznych mediana wieku pracowników przypada na późne lata dwudzieste. Podczas gdy osoby na stanowiskach kierowniczych są nieco starsze, pracownicy techniczni powyżej 50 roku życia stanowią mniejszość.

Branża techniczna ma również inny stosunek do różnorodności. Według Yee, zróżnicowany zespół jest raczej koniecznością, niż udogodnieniem. "Jeśli budujesz globalne produkty" - mówi - "potrzebujesz różnorodności perspektyw".

Posłuchaj na Apple Podcasts, Spotify, Stitcher lub Soundcloud.

Aby śledzić pracę Marilyn w zakresie marki pracodawcy, śledź ją na LinkedIn. Jeśli chcesz wiedzieć, jak Twoja marka pracodawcy wypada na tle innych w Twojej branży, porozmawiaj z nami o Employer Brand Index.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email