Zdolność do nawiązywania kontaktów nie jest cechą wrodzoną, daną przez Boga. Jest to po prostu proces rozwijania wzajemnie satysfakcjonujących/korzystnych relacji z osobami i firmami o podobnych poglądach, a co ważniejsze, można się go nauczyć, doskonalić i rozwijać. Networking jest narzędziem marketingowym, kluczowym dla sukcesu Twojego i Twojego biznesu, które może przybierać różne formy. Od konferencji biznesowych twarzą w twarz po mniej formalne spotkania przy kawie lub drinku po pracy, istnieje również szeroki wachlarz metod networkingu online i społecznościowego, w tym Facebook, Twitter, LinkedIn i blogi. Bez względu na to, czy jesteś na początku swojej kariery, czy też jesteś weteranem biznesu, który rozpoczyna nową drogę, poniżej znajdziesz kilka rad i wskazówek, które pomogą Ci odnieść sukces.

Korzyści płynące z networkingu:

Networking ma zdolność do otwierania wielu okien i drzwi dla każdego na każdym etapie kariery. Spotkanie i rozmowa z odpowiednimi ludźmi może przynieść Ci darmowe porady, świadomość Ciebie i Twojej firmy, rekomendacje z ust do ust. Jeśli networking jest prowadzony prawidłowo, może potencjalnie przynieść Ci wiarygodność, zaufanie, profesjonalizm, wiedzę i doświadczenie.

Poniżej znajduje się lista najlepszych i najgorszych sposobów nawiązywania kontaktów:

DO'S

  • Postaw swoją najlepszą stopę do przodu - Nie ma żadnych korzyści z siedzenia samemu w kącie. Nie bój się przywitać z ludźmi wokół Ciebie. Szanse są takie, że są tak samo zdenerwowani jak ty.
  • "Elevator Pitch " - Opisując swój biznes, bądź szybki, zwięzły i dokładny. Upewnij się, że angażujesz słuchacza od samego początku i sprawisz, że zapadnie on w pamięć.
  • Wizytówki - Upewnij się, że masz ich przy sobie więcej niż wystarczająco dużo, ponieważ są one doskonałym sposobem na wymianę informacji, jak również pozwalają na ponowne nawiązanie kontaktu następnego dnia. Świetną wskazówką jest zapisanie na odwrocie swojej wizytówki czasu i miejsca spotkania, aby Twój nowy kontakt biznesowy o tym pamiętał.
  • Kontynuuj - Jaki jest sens spotykania się z ludźmi, jeśli nie będziesz kontynuował swoich działań po spotkaniu?
  • Słuchaj i ucz się - Jest to cenna lekcja w życiu, nie tylko biznesowym. Poświęć czas na uczenie się z doświadczeń innych.
  • Quid-pro-quo - Nie możesz oczekiwać, że dostaniesz coś, nie oferując nic w zamian. Oferuj darmową pomoc, przysługi, porady lub usługi po obniżonych kosztach.
  • Cierpliwość jest cnotą - Networking to rozwijanie silnych, długotrwałych relacji biznesowych. Nie oczekuj, że będziesz czerpać korzyści natychmiast. Dobre rzeczy przychodzą do tych, którzy czekają.
  • Przygotuj pytania - Przewiduj, jakich ludzi prawdopodobnie spotkasz i zastanów się, o co chciałbyś ich zapytać, czego chciałbyś się od nich nauczyć.

WADY

  • Nie bądź nieśmiały - i rozmawiaj tylko z ludźmi, których już znasz. Networking nie jest zarezerwowany tylko dla wielkich gwiazd czy charyzmatycznych kolegów.
  • Nie rozmawiajtylko z jedną osobą - im więcej, tym lepiej.
  • Nie bój się zadawać pytań - Każdy boi się, że wyjdzie na ignoranta lub głupka, ale nie ma takiej potrzeby. Zdecydowana większość ludzi z przyjemnością skorzysta z okazji, aby pochwalić się swoją wiedzą i doświadczeniem, więc upewnij się, że zadajesz tak wiele pytań, jak tylko możesz.
  • Unikaj nadgorliwej autopromocji - ta taktyka może bardziej zirytować niż zbudować wartościowe relacje.
  • Nie zapomnij o kontynu acji - to jest tak ważne, że powtarzamy to dwa razy.
  • Nie upijaj się - Szczególnie na bardziej nieformalnych spotkaniach, istnieje szansa, że będzie podawany alkohol. Nawet jeśli trochę holenderskiej odwagi może pomóc pewności siebie, pojawienie się w stanie nietrzeźwym jest najgorszą rzeczą, jaką możesz zrobić.

Co z sieciami społecznościowymi?

Media społecznościowe są również bardzo cennym źródłem kontaktów. Umożliwiają dotarcie do osób, których nigdy nie spotkasz osobiście, a także pozwalają na codzienną interakcję z nimi. Istnieje jednak kilka prostych zasad, których należy przestrzegać, aby odnieść sukces w networkingu.

  • Gdzie one są? - Istnieje wiele różnych kanałów mediów społecznościowych, więc jeśli chcesz zbudować z kimś relację, musisz ustalić jego preferowany kanał komunikacji i udać się do niego.
  • Mniej znaczy więcej - Może być więcej kanałów komunikacyjnych niż kiedykolwiek wcześniej, ale masz mniej czasu, w którym można chwycić uwagę ludzi. Kluczem jest zwięzłość. Twitter jest idealną platformą do nawiązania tego pierwszego kontaktu.
  • Nie oczekuj odpowiedzi - Otwórz drzwi bez wywierania presji.
  • Co Twój profil mówi o Tobie? - Pamiętaj, że zostaniesz oceniony przez swoje profile w mediach społecznościowych. Są to informacje, na podstawie których ludzie będą wyrabiać sobie o Tobie opinię, więc upewnij się, że Twój profil jest aktualny, poprawny i komplementarny.

Powiązane: Jak Rozpocząć Rozmowy z Kompletnymi Nieznajomymi w Naturalny Sposób.

Flora Lowther jest pisarką dla Adzuna.co.uk, wyszukiwarki ogłoszeń, która ułatwia użytkownikom znalezienie odpowiedniej pracy lokalnie.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email