Każdy jest zaznajomiony z Google i najprawdopodobniej używał wyszukiwarki na swoją korzyść w tym czy innym momencie. Na każde pytanie, które pojawia się w głowie, można znaleźć szybką odpowiedź po wpisaniu go do odpowiedniej wyszukiwarki. Już to zmieniło społeczeństwo w ogóle.

Dodajmy do tego rosnący trend i pojawienie się sztucznej inteligencji. AI nie musi już być fizycznym robotem, którego widzisz na własne oczy, ale raczej jest to teraz narzędzie, które ludzie są w stanie wykorzystać do gromadzenia danych, wśród innych zastosowań. Jest to dziedzina, która jest stale rozszerzana i rewolucjonizowana w społeczeństwie, a wkrótce będzie miała wpływ na wiele aspektów codziennych przedsięwzięć firmy.

Google używa swojego własnego programu AI, zwanego RankBrain, aby pomóc w podjęciu decyzji, gdzie Twoja strona powinna znaleźć się w rankingu w światowej sieci. Zasadniczo stosowane jest uczenie maszynowe, a Twoja firma w dużej mierze skorzysta ze zrozumienia, jak Google AI może wpłynąć na Twoją obecność w Internecie.

Automatyzacja i miejsca pracy

Pierwszym punktem do rozważenia jest fakt, że AI pomaga w automatyzacji zadań. Minęły już czasy, kiedy ludzie musieli spędzać niezliczone godziny dziennie na gromadzeniu danych i statystyk dotyczących ich inicjatyw marketingowych, wśród innych operacji. Nawet zadania administracyjne i inne nieistotne zadania stały się bardziej wydajne w wyniku uczenia maszynowego.

Teraz można łatwo wykonać pewne zadania i zdobyć pewne informacje za pomocą aplikacji, programu lub innego narzędzia, które można znaleźć w sieci.

Aby sprawdzić, czy AI może być zagrożeniem dla Twojej pracy, zajrzyj na stronę Will Robots Take My Job? Należy jednak pamiętać o obszarach wzrostu zatrudnienia w sektorach technologicznych, a tym samym o powiązanych z nimi firmach rekrutacyjnych zajmujących się technologiami.

Akumulacja danych

Gromadzenie danych jest jednym z najbardziej korzystnych elementów AI, który może wpłynąć na Twój biznes online. Jest to szczególnie ważne dla społecznych i cyfrowych działań marketingowych, które podejmuje Twoja firma.

Czy nie chciałbyś być w stanie lepiej zrozumieć swoich docelowych odbiorców? Analiza AI odnotowuje upodobania i preferencje użytkowników, co znacznie ułatwia firmom ukierunkowanie kampanii w przyszłości.

Firmy mają możliwość lepszego niż kiedykolwiek zrozumienia swoich odbiorców, a duża część tego jest wynikiem działania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Korzyści dla użytkownika

Klient może czerpać korzyści z AI, a firma może wykorzystać tę samą technologię, aby zaoferować swoim odbiorcom najlepsze możliwe treści. Innymi słowy, doświadczenie użytkownika będzie miało wpływ, a to jest coś, co przyniesie korzyści każdej kampanii marketingowej, czy to w teraźniejszości, czy w przyszłości.

Celem każdej firmy jest tworzenie spersonalizowanych kampanii, które ludzie będą angażować się i znaleźć interesujące. Najlepszym sposobem, aby to zrobić jest, jeśli rozumiesz swojego klienta w pierwszej kolejności. Jak już wcześniej wspomniano, jest to coś, co jest znacznie łatwiejsze do osiągnięcia, jeśli istnieją dane zebrane na temat zainteresowań danej osoby, a nawet nawyków zakupowych.

Firma chce zobaczyć zwrot z inwestycji z każdej kampanii online, które prowadzą. Chociaż nie zawsze można zagwarantować, że jest to możliwe do osiągnięcia, z pomocą uczenia maszynowego i jego analityki, jesteś o krok bliżej do doskonalenia swoich obecnych i przyszłych kampanii.

Optymalizacja wyszukiwarek

Na czele AI Google znajduje się zdolność do decydowania o pozycji stron internetowych w rankingu. Robi to w oparciu o dane i analitykę, które poznał, i ma zintegrowany z nimi algorytm uczenia maszynowego. RankBrain wybiera, które strony internetowe zostaną umieszczone wyżej niż inne, częściowo poprzez analizę zachowań użytkowników.

To właśnie dzięki uczeniu się AI Twoja firma ma dostęp do danych, które mogą pomóc Ci zdecydować, co najbardziej zainteresuje Twoich użytkowników. Jednak to sprawiło, że SEO stało się nieco bardziej skomplikowane i możesz rozważyć agencję SEO, aby pomóc - lub przynajmniej upewnić się, że Twoja strona ma jasną, aktualną strategię marketingu cyfrowego na miejscu.

Przeanalizuj swoją strategię w przyszłości

Dobrą wiadomością o wykorzystaniu AI do zdobycia większej ilości informacji o kliencie jest to, że pozwala ona przewidzieć, co będzie chciał zobaczyć w przyszłości. Twoje przyszłe strategie marketingowe będą więc miały bardziej predykcyjny charakter.

Gdyby nie uczenie maszynowe oraz statystyki i analityka, którą ono zapewnia, nie byłbyś w stanie wywrzeć takiego samego wpływu na swoje treści.

Na koniec dnia, Twoim celem jest zdobycie przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami w Twojej branży.

Rozpoznawanie obrazów

AI może ponadto pomóc Twojej firmie w rozpoznawaniu obrazów online. Możesz użyć Google Cloud Vision, lub innych narzędzi AI, aby przesiać obrazy online, które zawierają Twoje produkty, a nawet nazwę lub logo Twojej firmy.

Następnie można użyć danych z tych obrazów, aby lepiej kierować reklamy w przyszłości, np. w oparciu o lokalizację, gdzie większość zdjęć zawierających Twoje produkty zostały podjęte.

Po raz kolejny, jest to przykład czegoś, co przyniesie korzyści Twoim przyszłym kampaniom marketingowym.

Przyzwyczajenie się do zmian

Jako firma, niezwykle ważne jest, abyś przyzwyczaił się do zmian i abyś je przyjmował. Na przykład, jeśli nie poznasz najnowszych osiągnięć AI, możesz założyć się, że będą inne firmy, które wykorzystują te informacje, co oznacza, że zostaniesz w tyle za konkurencją.

Na koniec dnia, posiadanie silnej obecności w Internecie nie wystarczy, aby odnieść sukces jako firma. Jedynym sposobem na dotarcie do odbiorców i stworzenie treści, które ich zainspirują, jest wykorzystanie dostępnych narzędzi i zasobów, które na to pozwalają, takich jak sztuczna inteligencja.

Na razie AI jest obszarem, który podlega ciągłym zmianom, a każdego roku pojawia się coraz więcej innowacji. Można wykorzystać AI, aby dowiedzieć się o swoich klientach więcej niż w jakikolwiek inny sposób. Będziesz w stanie skupić się na ich zainteresowaniach, zwiększając swój potencjał do osiągania zysków i poprawiając wszelkie inicjatywy związane ze świadomością marki, które będziesz podejmować.