Niektóre kanały mediów społecznościowych są w dół do preferencji, ale jeśli chodzi o rekrutację, istnieje kilka, które są lepsze od innych. Jest tak duży wybór i bycie na więcej nie zawsze oznacza, że jest lepiej.

Chociaż, niektórzy twierdzą, że im więcej obecności online masz, tym lepiej. Cóż, jeśli jest ktoś, kto wie, które kanały mediów społecznościowych należy być na, a które należy zdecydowanie unikać - to będzie nasz panel ręcznie wybranych ekspertów. Powiedz nam, czy zgadzasz się z nimi, a może masz swoje własne sugestie?

Ariel Jolo

To zawsze zależy od tego, kogo próbujesz przyciągnąć i jak bardzo jesteś z nim związany. Jeśli szukasz projektantów, Behance czy DeviantArt mogą być świetnym źródłem talentów, ale jeśli sam nie jesteś artystą, trudno będzie Ci nawiązać tam kontakt z ludźmi. To samo dotyczy inżynierii. GitHub i Stack Overflow to świetne miejsca do pozyskiwania inżynierów, ale wielu z nich używa tych platform do pracy lub budowania społeczności. Spróbuj przejrzeć profile, aby odróżnić ludzi, którzy używają ich jako portfolio od tych, którzy tego nie robią.

Adrian Cernat

Nie ma tu recepty na sukces, szczerze mówiąc. To, co robi różnicę, to branża, do której rekrutujesz i geografia. Jeśli więc rekrutujesz specjalistów z branży technologicznej w USA, Reddit będzie Twoim pierwszym wyborem, a jeśli szukasz niebieskich kołnierzyków w Rosji, skierujesz się prosto do VK.

Sarang Brahme

Nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od rodzaju roli, docelowej demografii talentów, branży, regionów, personaliów kandydatów i potrzeb biznesowych. Chociaż LinkedIn jest najbardziej popularny wśród rekruterów, ponieważ jest to kanał profesjonalny, inne kanały, takie jak Facebook/Instagram są bardziej zorientowane na młodych profesjonalistów i pomagają rekruterom nawiązać kontakt. Niektóre z niszowych społeczności dla talentów, takie jak StackOverFlow, Github są świetne dla ról IT.

Carmen Collins

To zależy - gdzie Twoi kandydaci przebywają w mediach społecznościowych? Jeśli zatrudniasz stażystów, przyjrzyj się uważnie Instagramowi. Osoby na wczesnym etapie kariery nie mają tendencji do bycia na LinkedIn. Prawdę mówiąc, nasi stażyści patrzyli na nas, jakbyśmy mieli trzy głowy, kiedy ostatniego lata zaproponowaliśmy im szkolenie z LinkedIn. To powiedziawszy, LinkedIn jest całkiem dobry zakład jako priorytet w oparciu o charakter platformy. Ale wyjdź poza posty tekstowe - spójrz na wiadomości wideo itp.

Cameron Brain

Kogo próbujesz zatrudnić i gdzie przebywa? Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci określić, na które sieci poświęcić najwięcej czasu. W Stanach Zjednoczonych Linkedin generalnie króluje, jeśli chodzi o pracowników umysłowych. Twitter może być doskonałym kanałem dla talentów technicznych i wyższej kadry kierowniczej. Facebook może być przydatny we wszystkich kategoriach, ale szczególnie jeśli chodzi o kandydatów z pierwszej linii frontu/detalistów.

Mark Cavanagh

LinkedIn to oczywisty wybór - dzięki milionom potencjalnych kandydatów logujących się każdego dnia i dostępowi do wielu poziomów informacji o talentach, takich jak umiejętności, historia pracodawcy i struktura organizacyjna, nie pomyliłbyś się, kierując się tam w pierwszej kolejności. Kandydaci mogą być zarówno pasywni, jak i aktywni, więc jako rekruter musisz pozycjonować się zarówno uczciwie, jak i elastycznie. Bądź tam dla tych, którzy aktywnie poszukują nowej roli i bądź gotów zrobić krok do tyłu od tych, którzy nie są. Musisz także wziąć pod uwagę role, które rekrutujesz - LinkedIn nie jest dla wszystkich - 45% użytkowników było cytowane jako bycie w wyższej kadry kierowniczej (Hootsuite - LinkedIn biznes statystyki). Jeśli szukasz średniej lub szczególnie nisko wykwalifikowanych talentów - może warto rozważyć gdzie indziej.

Victoria Sorensen

Najlepsze sieci społecznościowe to te, z których będziesz korzystać! Powinieneś przebywać tam, gdzie przebywają Twoi docelowi odbiorcy, musisz do nich dotrzeć, a nie liczyć na to, że to oni znajdą Ciebie.

Othamar Gama Filho

Zależy od tego, jaki typ kandydata próbujesz rekrutować. Każdy od razu myśli o Facebooku, Linkedin i Twitterze, ale istnieją niszowe sieci społecznościowe, które są lepszą alternatywą dla tych mainstreamowych. Na przykład Doximity dla służby zdrowia, Behance dla projektantów i RallyPoint dla wojska. Nie zapominajmy też o Pintereście, który jest bardzo dobry do targetowania pielęgniarek i Snapchacie do rekrutacji na studia.

Stephanie Scher

Wybór najlepszej sieci społecznościowej zależy od docelowej puli talentów oraz od tego, który kanał społecznościowy ma podobną demografię. Można ocenić bazowe dopasowanie demograficzne kanału na podstawie danych demograficznych użytkowników całej platformy, jednak ważne jest, aby okresowo oceniać liczbę followersów i strategię publikowania postów we własnej firmie, stosując metodę "testuj i ucz się". Ustal kluczowe mierniki sukcesu związane z celem prowadzenia profilu społecznościowego i sprawdź, czy wskaźniki followersów i zaangażowania pokrywają się z Twoimi celami.

Eva Baluchova

Udostępnianie otwartych ofert pracy na LinkedIn to już rekrutacja społecznościowa. Ale to o wiele więcej. Zanim wejdziesz do sieci, zadaj sobie pytanie: "Gdzie są moi docelowi kandydaci i z jakiej sieci korzystają najczęściej?". Musisz dostosować się do zachowań swoich odbiorców. Tu chodzi o nich, a nie o Ciebie! Jako zasadę kciuka, zacząłbym od czterech muszkieterów: LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter. W zależności od Twojej grupy docelowej, rozważyłbym również takie media jak Reddit, Youtube, Glassdoor, Pinterest, Medium, Snapchat, Meetup, Google+ WeChat, Telegram, Vkontakte, Quora, Spotify itp. Przyciąganie odpowiednich talentów nie jest łatwe, ale Twoja obecność w Internecie może być zmieniaczem gry. Wypróbuj różne podejścia i zobacz, gdzie uzyskasz najlepsze zaangażowanie.