Nie da się ukryć, że LinkedIn jest potężnym narzędziem do nawiązywania kontaktów, rozwoju biznesu i word-of-mouth marketingu. Ci, którzy używają go często mają tendencję do śpiewania pochwał LinkedIn całą drogę do banku. Istnieje jednak kilka różnych szkół myślenia, w jaki sposób należy korzystać z LinkedIn.

1) Open networker (lub LION):

LION to skrót od Linked In Open Networker, czyli po prostu otwarty networker. Ludzie ci są całkowicie otwarci w swoim podejściu do networkingu i przyjmą każde zaproszenie. Chodzi tutaj o to, aby połączyć się z jak największą liczbą osób, aby dotrzeć do większej liczby osób. Większa sieć kontaktów jest szczególnie przydatna podczas poszukiwania leadów i prowadzenia badań na temat ludzi i firm.

Otwarty networker będzie upubliczniać swój adres URL LinkedIn przy każdej okazji, aby zachęcić innych do wysyłania zaproszeń. Jako LION, będziesz musiał akceptować zaproszenia od zupełnie obcych osób i zazwyczaj także od ich przyjaciół. Jeśli nie czujesz się z tym komfortowo, prawdopodobnie będziesz chciał wybrać inną strategię.

Otwarci networkerzy będą mieli największe sieci, zwykle ponad tysiąc pierwszych połączeń. Ponieważ nie możesz zobaczyć, ile połączeń ludzie mają poza 500-mark, możemy tylko zgadywać, jak duże są niektóre z prawdziwych sieci Lionss. Ron Bates twierdzi, że ma ponad 44 000 połączeń, a jeśli jesteś płodnym członkiem LinkedIn, zaryzykowałbym przypuszczenie, że zaprosił cię również (nie jestem pewien, jak on to robi!).

Przy okazji, może zechcesz przeczytać artykuł Karalyn Brown "Why I Think I Regretoming Becoming an Open Networker" zanim zaczniesz być LION.

2) Profesjonalny networker (nazwijmy to myszką):

Relationships Matter, jak głosi hasło LinkedIn. To jest to, co moim zdaniem LinkedIn był przeznaczony dla, profesjonalistów łączących się w celu dalszej kariery innych. Byłby to najbardziej typowy użytkownik LinkedIn. Sprzedawca będzie łączyć się z jego lub jej klientów, klient będzie łączyć się z ich dostawców, itp. Nie musisz w rzeczywistości spotkać się z drugą osobą, ale będziesz miał do czynienia z nimi i uznają, że istnieje wartość w połączeniu dla obu karier. Profesjonalni networkerzy mają zazwyczaj od 200 do tysiąca kontaktów.

3) Ekskluzywny networker (lub kot):

Ta kategoria ludzi będzie tylko kiedykolwiek połączyć się z ludźmi, których dobrze znają, ufają i szanują. Ten typ sieci jest prawdopodobnie bardzo selektywny i może być wykorzystany do przekazywania informacji i zaleceń. Można powiedzieć, że ekskluzywny networker jest rzeczywiście nie zwiększa ich połączeń, tylko przechowywanie ich cyfrowo na LinkedIn. Może być kilka powodów, dla których chcesz być ekskluzywny networker, utrzymanie połączeń i działań poufnych jest z pewnością jednym z głównych.

Podczas gdy większość rekruterów są otwarte lub profesjonalnych networkerów, niektórzy decydują się na pobyt wyłączne z prostego powodu, że nie chcą, aby ich klienci wiedzą, co inni klienci mówią do lub nie chcą zwrócić uwagę na gorących kandydatów na rynku, łącząc się z nimi. Tak, możesz zmienić swoje ustawienia na bardziej prywatne, ale twoje połączenia nadal mogą zobaczyć, kto jest podłączony do wspólnego na przykład. Exclusive networkers rzadko będą miały więcej niż 200 połączeń, pamiętaj, że są to ścisłe relacje utworzone przez lata.

Wniosek:

Niezależnie od tego, jaki typ networkera wybierzesz, będzie zależał od tego, jaki jest cel twojego członkostwa w LinkedIn. Niektóre branże mogą faworyzować jeden typ, nie spodziewałbym się nikogo pracującego dla tajnych agencji rządowych, aby być otwartymi networkerami na przykład. Oczekiwałbym jednak, że każdy, kto reprezentuje "Canadian Pharmacy", o której wszyscy dowiedzieliśmy się z naszych kont pocztowych, będzie bardzo otwartym networkerem.

Warto pamiętać, że jeśli umieścisz swój URL LinkedIn w podpisie email, na blogu lub wizytówce, oczekuje się, że będziesz akceptował zaproszenia od ludzi, z którymi masz do czynienia. Jeśli więc chcesz być ekskluzywnym networkerem, zachowaj adres URL dla siebie. Dotyczy to również numerów telefonów i Twojego głównego adresu e-mail. Nawet jeśli jesteś otwartym networkerem, prawdopodobnie nie będziesz chciał, aby każdy przypadkowy człowiek miał Twój podstawowy adres e-mail i bezpośredni numer telefonu.

Warto również zauważyć, że jak w przypadku większości rzeczy, większość ludzi zaczyna z największymi intencjami. Na początku starają się trzymać wyłącznego networkingu. Następnie zdają sobie sprawę, że potrzeba czasu, aby zbudować silną sieć w ten sposób i coraz bardziej stają się profesjonalnymi, a czasem nawet otwartymi (LION) networkerami z czasem. Natura bestii, jaką jest LinkedIn, dyktuje, że korzystasz z większej liczby połączeń, ponieważ pozwala ci to zobaczyć więcej osób w swoich wyszukiwaniach.

RELATED: Are You a Super Connector on LinkedIn?

Udostępnij ten wpis:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email