Chociaż nie ma dobrego lub złego sposobu korzystania z mediów społecznościowych do rekrutacji (cóż, to zależy od tego, kogo zapytasz), z pewnością są pewne naprawdę dobre rzeczy, które można zrobić, jeśli masz to prawo.

W tym tygodniu nasz panel ekspertów podzielić się, co ich zdaniem są jednymi z najlepszych wskazówek, jak korzystać z mediów społecznościowych, aby upewnić się, że można uzyskać jak najwięcej z wyszukiwania talentów.

Ariel Jolo

Słuchaj i ucz się. To jest to.

.

.

Ariel Jolo, Global Employer Brand Manager, w firmie Medallia.

 

 

Adrian Cernat

Istnieje kilka najlepszych praktyk, które zamienią Twoje działania w mediach społecznościowych w najwyższej klasy strategie - niektóre z nich to: podkreślanie wartości dla pracowników, pokazywanie jak wygląda dzień w Twojej firmie, promowanie Twojej kultury, bycie autentycznym, szczerym i przejrzystym - reagowanie zarówno na pozytywne, jak i negatywne opinie.
informacje zwrotne.

Adrian Daniel Cernat, CEO i współzałożyciel SmartDreamers

Sarang Brahme

Nawiązuj kontakty i angażuj się w relacje z potencjalnymi kandydatami, aby budować długotrwałe relacje; nawet jeśli potencjalni kandydaci nie pasują do obecnej roli. Ludzie zawsze będą pamiętać, jak sprawiłeś, że poczuli się lepiej, niż gdybyś ich zignorował. Ponadto, nawiąż kontakt z zespołami biznesowymi, liderami branży i wykorzystaj ich sieć do rozpowszechniania informacji.

Sarang Brahme, Global Social Recruiting & Talent Brand Manager, Capgemini.

Carmen Collins

Naucz się opowiadać historie. Nie tylko POWIEDZ, że Twoja firma jest wspaniałym miejscem pracy, ale powiedz dlaczego. Opowiadanie historii oznacza, że istnieje więź międzyludzka, "haczyk" i kontynuacja.

Cameron Brain

Skup się na relacji! Jednym z kluczowych wniosków, jakie wyciągnęliśmy z pracy z naszymi klientami na przestrzeni lat, jest to, że nie chodzi o treści, którymi się dzielisz, ale o zaangażowanie, które generujesz. Tak, możesz próbować kogoś zrekrutować, ale jeśli możesz rozwinąć swoją relację z tą osobą, ponieważ podzieliłeś się jakąś treścią na temat wspólnych zainteresowań (np. lokalna drużyna sportowa, doświadczenie rodzinne, itp.), to jest to dokładnie to, co powinieneś robić. Internet jest pełen robotów, nie wpadnij w pułapkę bycia jednym z nich. Bądź sobą (człowiekiem)!

Mark Cavanagh

Każdy rekruter może publikować w mediach społecznościowych - to nic nie kosztuje! Kluczem do sukcesu w mediach społecznościowych jest trafność, spójność i zaangażowanie. Pomyśl o swojej publiczności, jeśli rekrutujesz dla kadry kierowniczej wyższego szczebla, prawdopodobnie będą mniej zaangażowani w post lub InMail o psie w biurze, a bardziej zaangażowani w wiadomości dostarczające wiarygodnego wglądu lub istotnych ofert pracy. Bycie konsekwentnym nie oznacza bycia nudnym, poprzez wykorzystanie różnych środków przekazu (wideo, obrazy, audio lub element rywalizacji) w celu dostarczenia treści niezależnie od tematu, rekruterzy są w stanie lepiej wzbudzić zainteresowanie talentów w swojej sieci, zachęcić do zaangażowania i ostatecznie przekształcić połączenie w potencjalnie możliwego do umieszczenia kandydata.

Mark Cavanagh, Marketing Manager w The One Group.

Victoria Sorense

Nadszedł czas, aby przejść do wideo, prezentacje wizualne są o wiele bardziej skuteczne niż zamieszczenie linku do oferty pracy.

Othamar Gama Filho

Konsekwencja, bądź aktywny, udostępniaj istotne treści, odpowiadaj kandydatom, którzy się do Ciebie odzywają, kiedy nie zatrudniasz, więc kiedy będziesz miał wolny wakat, będą bardziej skłonni do odpowiedzi, a także do polecenia Cię swoim znajomym.

Othamar Gama Filho, CEO w Talentify.

Stephanie Scher

Najlepszą rzeczą, jaką rekruter może zrobić dobrze na portalach społecznościowych, jest bycie obecnym, posiadanie dobrze przemyślanego profilu i dzielenie się różnymi treściami, które są istotne dla jego odbiorców, nie tylko ogłoszeniami o pracę. Powinien również codziennie lub regularnie logować się i odpowiadać na wszelkie posty lub DM-y, aby jego zwolennicy czuli, że jest to realny kanał komunikacji.

Stephanie Scher, Talent Brand|Social Media, Vanguard.

Eva Baluchova

Media społecznościowe mogą dać Twoim odbiorcom poczucie osobistej interakcji. Dzięki tym interakcjom możesz pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Daj swoim odbiorcom to, czego chcą - wiedzę, spostrzeżenia, rozrywkę, porady, które zwiększą ich umiejętności lub karierę. Komentuj, udostępniaj, udostępniaj ponownie, polub i publikuj! Zamieszczaj zdjęcia z miejsca pracy, infografiki, historie pracowników, referencje. Używaj filmów na Facebooku, Instagram stories. Używaj odpowiednich hashtagów. Bądź regularny i konsekwentny! Pamiętaj: czas umieszczania postów jest ważny. Zastanów się, w jakich porach dnia ludzie prawdopodobnie czytają. Zastanów się, kiedy przeglądasz swoje media społecznościowe? Rano podczas jedzenia śniadania, w porze lunchu, w czasie toalety, gdy dzieci są już w łóżku, itd.