Jako rekruter, jakiego rodzaju treści powinieneś umieszczać w sieci? I co robi Twoja firma, aby tworzyć interesujące treści dla swoich docelowych odbiorców?

Świetna treść prowadzi do wzmocnienia marki online, zarówno Twojej osobistej marki jako rekrutera, jak i marki Twojej firmy jako agencji/pracodawcy. Jak piszą nasi przyjaciele z CopyBlogger:

"Branding to nie nazwa Twojej firmy. To nie jest tag line. To nie jest logo. Branding to po prostu inna nazwa na tworzenie percepcji. Kiedy marketerzy pytają: "Jak chcemy oznaczyć marką ten produkt?", tak naprawdę pytają o to, jak chcą, aby ich odbiorcy myśleli o tym produkcie, kiedy już pojawi się na rynku. Marka to obietnica. To oczekiwanie na doświadczenie".

Do łatwych do stworzenia treści należą:

  • Aktualizacje na Twitterze, LinkedIn, Facebooku
  • Informacje prasowe (krótkie wiadomości)
  • Posty na blogu
  • Białe księgi (zazwyczaj kompilacja wpisów na blogach)
  • Obrazy (Instagram jest świetnym miejscem do tego, Pinterest)
  • Infografiki (patrz poniżej)
  • Pokazy slajdów (spróbuj SlideShare do tego celu)
  • Wideo (spróbuj YouTube lub Instagram)

Bardziej zaawansowane treści wzbudzą większe zainteresowanie, ale wymagają też więcej wysiłku:

  • Podcasty (spróbuj SoundCloud, AudioBoo)
  • Kanał podcastów (iTunes)
  • Muzyka (nie jestem pewien, czy ma zastosowanie w rekrutacji)
  • Animacje (zazwyczaj, gdy masz produkt lub usługę do wyjaśnienia)
  • Webinaria (świetne do zbierania e-maili, spróbuj Zoom lub Google Hangouts)
  • Aplikacje (jeśli masz odpowiednie zasoby)
  • Gry (głównie dla dużych pracodawców)

Jakich metod content marketingu używasz? Daj nam znać w komentarzach!