Personal branding polega na wykorzystaniu swoich mocnych stron, aby się wyróżnić. Nasze mocne strony są tym, co czyni nas wyjątkowymi, autentycznymi i prawdziwymi. Jednak często wpadamy w pułapkę próbując naprawić nasze słabości. Inwestujemy czas, pieniądze i wysiłek próbując być lepszym w czymś, co może nigdy nie stać się lepszym w robieniu nawet po treningu, studiowaniu lub praktykowaniu. To naprawdę nie jest zaskoczeniem, ponieważ nacisk na słabości w społeczeństwie jest trudny do zignorowania. Prawie każda rozmowa o pracę pyta o nasze słabości w świetle naszych mocnych stron! Dlaczego rekruterzy i menedżerowie ds. zatrudnienia tracą czas na takie pytania?

John Falchetto napisał niedawno świetny post o tym, jak ważna jest znajomość naszych mocnych stron i jak je wykorzystać. Zwraca uwagę, że "jesteśmy ekspertami w określaniu, jak bardzo jesteśmy w czymś do bani". Jesteśmy szybcy w mówieniu rzeczy typu "Nie potrafię zrobić...", "Nie jestem dobry w...", czy "Jestem do bani w...". Więc to dało mi do myślenia. Może po prostu łatwiej jest nam mówić o naszych słabościach, niż wskazywać na mocne strony, które nas wyróżniają. Tutaj w Japonii widzę to cały czas. Zapytać kogoś, w czym jest dobry, a on natychmiast zamienia odpowiedź na to, w czym NIE jest dobry. John twierdzi, że ten sposób myślenia jest wynikiem uwarunkowania, że ludzie są z natury źli.

Czytając post Johna od razu przypomniała mi się potężna reklama butów do biegania Saucony zatytułowana "What is Strong?". Po prostu uwielbiam przesłanie tej reklamy, że być może silny jest tylko tym, co nam zostało, kiedy wykorzystaliśmy wszystkie nasze słabości. Jak możesz "wykorzystać" swoje słabości i użyć swojej siły? Spróbuj wykonać 5 poniższych czynności.

1. StrengthsFinder 2.0

Czy jest Pan/i "osiągaczem", "relatorem", "maksymalizatorem"? Wprowadzona po raz pierwszy w 2001 roku ocena StrengthsFinder została zaprojektowana w prostym celu, aby pomóc Panu(i) odkryć Pana(i) pięć najmocniejszych stron oraz sposób, w jaki każda z nich odgrywa rolę w Pana(i) życiu. Dzięki przeprowadzeniu tej oceny może Pan(i) lepiej zrozumieć, jak każdego dnia robić to, co z natury robi Pan(i) najlepiej, oraz jak zidentyfikować możliwości, które pozwolą Panu(i) wykorzystać swoje mocne strony. Dostęp ocena wymaga kod, który przychodzi z zakupem książki, ale ja jest warty ono.

2. Don't SWOT, SOAR!

Wszyscy jesteśmy zaznajomieni z analizą SWOT. Nadal jest to jedno z najczęściej używanych narzędzi planowania strategicznego. Jeśli chodzi o personal branding, odrzuć SWOT i pozwól swojej marce SOAR! SOAR zachowuje "mocne strony" i "szanse" z tradycyjnego SWOT, ale dodaje krytyczny proces "doceniającej intencji" poprzez włączenie "aspiracji" i "rezultatów". Doceniająca intencja (AI) naprawdę idzie w parze z personal brandingiem, ponieważ jej zadaniem jest budowanie planów wokół tego, co działa, zamiast próbować naprawiać to, co nie działa. To pozwala nam skupić się na pozytywach, które możemy sobie wyobrazić i faktycznie osiągnąć w przyszłości.

3. 'Headline News'

Jak chcesz, aby świat cię postrzegał? Z czego chcesz być znany? Gdyby ktoś wziął do ręki gazetę i na pierwszej stronie znalazłby się artykuł na Twój temat, co brzmiałoby w nagłówku? Wyznacz listę osób, które dobrze Cię znają, w tym przyjaciół, rodzinę, współpracowników itp. Poproś je, aby napisały o Tobie nagłówek na pierwszą stronę. Przypomnij im, aby byli tu autentyczni i prawdziwi. Nie chcesz, aby fantazjowali. Ich nagłówek powinien być czymś, co ich zdaniem jest absolutnie osiągalne i realistyczne dla Ciebie. To, co otrzymasz z powrotem, będzie niesamowitą kolekcją nagłówków. Szukaj tematów w całej tych nagłówków i zwrócić uwagę na wszystkie czasowniki używane jak będą one powiedzieć wiele o tym, jak widzą swoje mocne strony.

4. 'Seven Stories'

Siedem historii to kompleksowe działanie introspekcyjne, w którym najpierw sporządzasz listę 25 przyjemnych osiągnięć w swoim życiu od dzieciństwa do chwili obecnej. Rzeczy, które nie tylko sprawiały Ci przyjemność, ale również dobrze Ci szły. Z tej listy zawężasz ją do siedmiu, które są dla Ciebie najważniejsze i piszesz krótki akapit o każdym osiągnięciu. Dzięki tym siedmiu historiom znajdziesz pewne wspólne wątki i odkryjesz mocne strony, z których być może nigdy nie zdawałeś sobie sprawy.

5. 'Moje przyjęcie emerytalne'

Jest to świetne ćwiczenie typu "forward visioning", które łączy w sobie aspekty "Headline News" i "Seven Stories". Wyobraź sobie, że siedzisz na werandzie w swoim domu i pojawiają się starzy przyjaciele, członkowie rodziny i współpracownicy. Ludzie przychodzą, aby uczcić Twoje odejście na emeryturę. Gdy wszyscy się zbierają, stopniowo dzielą się na mniejsze grupy, rozmawiają, śmieją się i świetnie się bawią. Mówią o Tobie i o tym, jak wpłynąłeś na ich życie. Wstajesz z ganku i idziesz na spacer. Przechodząc obok każdej grupy możesz podsłuchać, co mówią. Zapisz to, co usłyszałeś. Jaki wpływ wywarłeś na nich? Co zrobiłeś, aby im pomóc?

Zastosowanie któregokolwiek z tych działań pomoże Ci znaleźć swoją mocną stronę! A co z Tobą? Czy masz jakieś inne sposoby na zmaksymalizowanie swoich mocnych stron? Proszę, podziel się tym.

Powiązane: 3 Smart Ways to Brand Yourself in the Job Search Process.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email