Co sprawia, że Twoje kampanie są natychmiast rozpoznawalne jako należące do Twojej marki? Kiedy pracownicy mówią o marce w sieci (a mówią), czy wiesz, jak i gdzie?

To są pytania, które zadaje Kirsten Bethmann jako Global Employer Reputation Lead dla Mars, Incorporated. Mars wyznaczył sobie inspirujący cel: stać się jednym z najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie do 2025 roku. Osiągnięcie tego celu, zdaniem Bethmann, wymaga ponownego skupienia się na spójności marki.

Dążenie do większej spójności marki pracodawcy wiąże się z większą świadomością marki - co często jest największym wyzwaniem dla organizacji związanym z pozyskiwaniem talentów. Jeśli nie jesteś uwielbianą marką konsumencką o szerokiej rozpoznawalności, Twój zespół ds. marki pracodawcy prawdopodobnie doskonale zna to wyzwanie.

Ustanowienie wspólnej wizji

Jasna propozycja wartości dla pracowników jest podstawą spójnej marki pracodawcy. W przypadku Marsa EVP opiera się na trzech filarach: ludzie, cel i rozwój. Zespół ds. marki pracodawcy poszedł o krok dalej, przekształcając deklarację celu firmy Mars ("Świat, którego chcemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzisz biznes dzisiaj") w tagline: "Twoje jutro zaczyna się dziś", który personalizuje i przekształca misję firmy Mars w wezwanie do działania dla jej pracowników.

Standaryzacja wytycznych dotyczących marki

Firmy, które działają na wielu rynkach, muszą stąpać po cienkiej linii między egzekwowaniem wytycznych dotyczących marki a umożliwieniem rynkom reprezentowania siebie w sposób autentyczny. Mars rozpoczął tę pracę od stworzenia centralnej platformy dla swoich wytycznych, "jednego okienka", w którym można dowiedzieć się, jak używać kolorów, komunikatów i innych elementów.

Pozostawienie miejsca na personalizację

W ramach tych wytycznych marki, zespoły marek pracodawców na każdym z rynków firmy Mars mają swobodę w tworzeniu własnych kampanii. Wytyczne marki dyktują pewne standardy dla komunikatów w mediach społecznościowych, ale liderzy marki pracodawcy w firmie Mars zdają sobie sprawę, że komunikaty od pracowników sprzedaży mogą brzmieć inaczej niż komunikaty inżynierów. Bethmann i jej zespół przyjmują te różnice z zadowoleniem.

Aby śledzić pracę Kirsten Bethmann w zakresie marki pracodawcy, skontaktuj się z nią na LinkedIn. Aby uzyskać pomoc w budowaniu EVP, fundamentu marki pracodawcy, skontaktuj się z nami.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email