Podobnie jak większość z nas w 2020 roku, ta firma ratingowa doświadczyła wielu wyzwań: słabe recenzje na Glassdoor, pandemia, konfrontacja z uprzedzeniami w miejscu pracy i wiele innych. Siła marki pracodawcy pomogła im przetrwać.

Rola Leny Lotsey narodziła się z potrzeby. Zarządzanie mediami społecznościowymi stawało się zbyt dużym obciążeniem dla zespołu ds. pozyskiwania pracowników firmy Experian i potrzebny był ktoś, kto skupiłby się wyłącznie na marce pracodawcy.

W ciągu następnych dwóch lat Lotsey powiększyła szeregi employer brandingu do 30 brand managerów w każdym z regionów Experiana na całym świecie, rozszerzyła zasięg społecznościowy Experiana, przekształciła proces przyjmowania pracowników do pracy i wiele więcej. Po drodze napotkała wiele z najczęstszych wyzwań, przed którymi stają liderzy marek pracodawców: angażowanie interesariuszy, osiąganie pierwszych szybkich sukcesów, zapewnianie wzrostu i przyciąganie niszowych talentów. Oto jak jej zespół ds. marki pracodawcy poradził sobie z tymi wyzwaniami.

Identyfikacja interesariuszy marki pracodawcy

Kiedy Lotsey objęła stanowisko Global Employer Brand Director, wiedziała, że kluczem do rozpoczęcia strategii marki pracodawcy Experian jest zidentyfikowanie wewnętrznych interesariuszy. Wiedza o tym, do kogo zwrócić się po wsparcie i zasoby, była niezbędna, aby jej mały zespół mógł odnieść sukces.

Zdobywanie pierwszych zwycięstw

Lotsey wiedziała, że pierwsze zwycięstwa będą kluczowe dla budowania dynamiki i udowodnienia kierownictwu Experiana, jak ważna jest marka pracodawcy. Wiedziała również, że zbyt szybkie podejmowanie zbyt dużych działań może doprowadzić do rozczarowania. "W employer brandingu można się pogubić w szczegółach" - mówi. "Można spędzić cały dzień, pracując nad jednym postem na portalu społecznościowym". Zamiast tego Lotsey zaczęła od małych celów - takich, które były proste do zrealizowania, ale przyniosłyby najbardziej widoczne i znaczące rezultaty.

Demonstrowanie wzrostu

Z wewnętrznego badania Lotsey wynikało, że 96% jej współpracowników jest zadowolonych z pracy w Experian. To zadowolenie nie było jednak dokładnie odzwierciedlone w ocenie Experian na portalu Glassdoor, która w styczniu 2019 roku wynosiła 3,4 na 5 gwiazdek. Lotsey wiedziała, że jest to jedna z metryk, którą jej zespół ds. marki pracodawcy musi potraktować priorytetowo.

Przyciąganie konkretnych talentów

Konkurując o uwagę talentów z branży technologicznej, Experian (podobnie jak wiele innych firm) staje przed trudnym zadaniem. "Trudno jest dotrzeć do talentów z branży technicznej. Nie reagują na LinkedIn - prawie w ogóle nie ma ich już na LinkedIn" - zauważa Lotsey. Aby przyciągnąć tych bardzo poszukiwanych kandydatów, Lotsey zwraca się w stronę storytellingu.

Aby śledzić działania Leny Lotsey w zakresie marki pracodawcy, skontaktuj się z nią na LinkedIn. Jeśli chcesz zmierzyć swoją markę pracodawcy, skontaktuj się z nami w sprawie Employer Brand Index. Nasz wskaźnik EBI wykorzystuje 16 kluczowych atrybutów, które mierzą, jak wypadasz na tle innych w swojej branży.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email