Trzy lata po historycznym referendum w Wielkiej Brytanii, w którym obywatele opowiedzieli się za wyjściem z Unii Europejskiej - w końcu do tego doszło.

Brexit nastąpił w piątek, 31 stycznia o północy w Europie. Wielka Brytania nadal znajduje się w roku przejściowym, podczas gdy politycy dopracowują najdrobniejsze szczegóły rozwodu z UE.

Ale co to oznacza dla pracodawców i pracowników z branży kreatywnej? Nowe badania przeprowadzone przez TopCV pokazują, że 25 procent specjalistów z branży marketingu, mediów i designu planuje szukać pracy poza granicami Wielkiej Brytanii w związku z decyzją Wielkiej Brytanii o opuszczeniu Unii Europejskiej. Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej 31 stycznia 2020 roku będzie miało sejsmiczne konsekwencje dla brytyjskiego przemysłu kreatywnego, wartego 268 miliardów funtów w 2018 roku.

Z danych TopCV wynika, że 15 proc. ankietowanych rozważyłoby spakowanie swojego życia i przeprowadzkę z Wielkiej Brytanii. Brexit spowoduje jednak największe szkody w sektorze marketingu, mediów i projektowania, w którym jedna czwarta pracowników odejdzie, aby rozwijać swoją karierę. Kolejne miejsca zajmują pracownicy sektora nauki i edukacji (21 proc.), inżynierii i budownictwa (18 proc.), zarządzania projektami i programami (17 proc.) oraz technologii (16 proc.).

Nasze badania ujawniają niezwykle tragiczne implikacje dla brytyjskiego przemysłu kreatywnego. Mamy jedne z najbystrzejszych umysłów i najbardziej kreatywnych agencji w Wielkiej Brytanii, więc odejście jednej czwartej tych talentów byłoby szokujące. Zatrudnienie i zatrzymanie odpowiednich pracowników, nawet w najbardziej stabilnych czasach, może być trudne. Pracodawcy będą musieli znaleźć kreatywne sposoby, aby zachęcić swoich pracowników do pozostania w Wielkiej Brytanii - i to szybko.

Z drugiej strony, istnieje wiele sposobów na to, aby osoby chcące rozpocząć pracę w tych branżach mogły wykorzystać Brexit jako szansę na rozwój swojej kariery w wyniku pojawienia się nowych wakatów.

Amanda Augustine, ekspert ds. kariery w TopCV

Niezależnie od tego, czy Brexit przyniesie utratę pracy, czy nowe możliwości, poniżej przedstawiamy cztery sposoby, dzięki którym możesz aktywnie zadbać o swoją karierę:

1. Zainwestuj w swoją sieć

Jeśli przez jakiś czas zaniedbywałeś swoją sieć kontaktów zawodowych, teraz nadszedł czas, aby ponownie zainwestować w to ważne narzędzie kariery. W czasach niepewności zatrudnienia, Twoja sieć kontaktów zawodowych i osobistych może być nieocenionym źródłem wsparcia i motywacji, porad dotyczących kariery i ofert pracy. Nawiązuj kontakty z byłymi kolegami i absolwentami w swojej dziedzinie, a także szukaj okazji, takich jak odpowiednie wydarzenia networkingowe, aby nawiązać nowe znajomości. Jeśli interesuje Cię praca w nowej firmie lub w nowej branży, umów się na rozmowy informacyjne z osobami, które już pracują w danej organizacji lub w danej branży i mogą pomóc Ci określić, czy jest to właściwy krok dla Ciebie.

2. Wzmocnij swój zestaw umiejętności

Niezależnie od tego, czy planujesz podjąć pracę w nowym zawodzie, czy chcesz zabezpieczyć swoje obecne stanowisko przed zwolnieniem, w Twoim najlepszym interesie jest szukanie możliwości rozwoju zawodowego, które mogą zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie. Poszukaj w swoich organizacjach zawodowych, na lokalnych uniwersytetach i w Internecie bezpłatnych lub tanich warsztatów i kursów, które pomogą Ci udoskonalić umiejętności lub nauczyć się zupełnie nowych.

3. Promuj swoją wiedzę

W zestawie narzędzi zawodowych ambitnego profesjonalisty nie ma miejsca na skromność - zwłaszcza gdy rynek pracy jest konkurencyjny. Wykorzystaj tę okazję, aby wygooglować swoje nazwisko, przewartościować swój profil na LinkedIn i inne aktywności w mediach społecznościowych, a także upewnić się, że konsekwentnie promujesz swoje talenty wśród potencjalnych pracodawców i potencjalnych partnerów w sieci. Rozważ zamieszczenie artykułów na temat swojej branży i podzielenie się swoją perspektywą na dany temat, opublikowanie artykułu na blogu lub profilu LinkedIn, który pokazuje Twoją wiedzę na dany temat, a także podzielenie się wynikami swojej pracy lub możliwościami rozwoju zawodowego. Nie możesz oczekiwać, że Twoja sieć kontaktów - a nawet Twój menedżer - docenią Twoje osiągnięcia i wiedzę, jeśli nie będziesz ich aktywnie promować.

4. Aktualizuj swoje CV

Niezależnie od tego, czy szukasz pracy, ponieważ rynek jest pełen możliwości, czy też dlatego, że firmy redukują zatrudnienie, mocne CV jest podstawą przygotowań do kariery po Brexicie. Chociaż sztuka i nauka pisania CV może być trudna do opanowania, profesjonalni autorzy CV mogą pomóc w stworzeniu CV, które może być Twoim zwycięskim biletem do każdej sali rozmów kwalifikacyjnych, bez względu na okoliczności.

Share

this post:

Share on LinkedInShareon TwitterShare onFacebookShareonWhatsAppShareonEmail