Oczekujesz, że Twój zespół będzie ciężko pracował, pracował mądrze i cieszył się swoją pracą przez cały tydzień. Ale jeśli ktoś z Twojej załogi nie wie, jak zrelaksować się po pracy, to raczej nie zobaczysz w biurze jego najlepszych cech.

Pracownik, który nie przestaje myśleć o pracy, nawet gdy jest "po godzinach", może wydawać się idealny, ale prawda jest taka, że może na tym ucierpieć jego produktywność i samopoczucie. Potrzebujemy przestoju. Potrzebujemy dystansu i obiektywizmu. Potrzebujemy również naszego zdrowia.

"Nieodpowiednia regeneracja psychologiczna lub słabe wyłączenie się z pracy wiąże się z szeregiem problemów zdrowotnych", jak powiedział The Telegraph profesor Mark Cropley, psycholog z University of Surrey, "w tym z chorobami układu krążenia, zmęczeniem, negatywnym nastrojem i zaburzeniami snu".

Niestety, trudniej niż kiedykolwiek jest wyłączyć ten wewnętrzny głos pracy - zwłaszcza, że często jest on wywołany przez zewnętrzną wskazówkę, taką jak powiadomienia ze smartfona, które trwają przez wieczory i weekendy. Jako specjalista ds. zasobów ludzkich, w jaki sposób możesz stworzyć w swoim biurze kulturę "wyłączania" - nie tylko urządzeń, ale także tego wewnętrznego głosu w pracy?

Rutyna wyłączania się

Może to zabrzmi dziwnie, ale ludzie nie wiedzą, jak pracować.

Wiedzą, jak wykonać określony zestaw zadań, aby osiągnąć swoje cele. Ale jeśli chodzi o ergonomię, komunikację i rutynę, wymyślają ją na bieżąco.

Dlatego warto zorganizować sesję, która zachęci Twoich pracowników do odpowiedniego odpoczynku. Można ją zorganizować przy okazji innej sesji szkoleniowej lub jako część procesu wdrażania do pracy.

Ale co powinieneś im powiedzieć? Cóż, chodzi o to, aby pod koniec dnia wyłączyć się z pracy. Zachęć swój zespół, aby nie spieszył się z odejściem z pracy, tak aby odejść z niej we właściwy sposób.

Na krótko przed końcem dnia pracy, powinni stworzyć "listę wyjść" rzeczy, które muszą zrobić następnego dnia. Mogą do tego celu wykorzystać aplikację, dokument Worda lub karteczkę Post-It. Chodzi o to, aby uzewnętrznić tę listę rzeczy do zrobienia, tak aby nie kręciła się po głowie przez cały wieczór.

Następnie należy zacząć wyłączać technologię. Jeśli spodziewają się, że niepilne e-maile będą przychodzić wieczorem lub w weekend, zachęć ich do ustawienia automatycznej odpowiedzi poza pracą, aby nie martwili się koniecznością potwierdzania każdej wiadomości, gdy nadejdzie. Następnie należy wyłączyć powiadomienia w telefonie o wszystkim, co jest związane z pracą.

I wreszcie kliknąć mały "x" na każdej karcie przeglądarki, aby mieć satysfakcję z zamknięcia dnia. Komputery powinny być prawidłowo zamykane, bez względu na niedogodności związane z koniecznością czekania na ich uruchomienie następnego dnia. Jest to dobre dla środowiska, dobre dla rachunku za prąd i dobre dla emocjonalnego zamknięcia.

Rutyna wyjścia każdego pracownika może zależeć od jego osobistych preferencji i sytuacji. Ale oto kilka dobrych pomysłów, które można włączyć do rutyny opuszczania biura przez poszczególne osoby:

  • Zaopatrz się w zmienne buty i/lub ubrania na podróż do domu (lub przynajmniej zmień je w momencie dotarcia do domu).
  • Zrób "sensowny dojazd", idąc do domu pieszo lub na rowerze, albo wybierając przyjemną, ale wolniejszą trasę. Inną opcją jest umówienie się na kawę po pracy z przyjacielem.
  • Ćwicz przed wieczornym odpoczynkiem.
  • Rano zaplanuj, co będziesz robić wieczorem, aby nie utknąć na kanapie - lub w pracy do późna w nocy.

Nauczenie się, jak naprawdę wychodzić z pracy o czasie, pomaga pracownikom być szczęśliwymi, zdrowymi i bardziej wydajnymi. Naucz swoich kolegów odpowiednio relaksować się w czasie wolnym, a wkrótce zobaczysz korzyści w całym miejscu pracy.

O autorze: John Cole pisze w imieniu NeoMam Studios. Jako cyfrowy nomada, specjalizujący się w tematyce przywództwa, mediów cyfrowych i rozwoju osobistego, jego pasją jest kino światowe i ciastka. Jako rodowity Anglik, jest w ciągłym ruchu, ale najczęściej można go spotkać w Wielkiej Brytanii, Norwegii i na Bałkanach.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInPodziel się na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email