Dlaczego Twoje CV nie zwraca na Ciebie uwagi?

Jestem rekruterem technicznym. Patrzę na CV przez cały dzień. Pracuję dla Conex Europe jako specjalista .Net od ponad 6 lat - jeśli powiem, że przeglądam prawdopodobnie 100 CV dziennie, to matematyka jest zadziwiająca - przejrzałem gdzieś w okolicach 132 000 CV.

Dlaczego więc Twoje CV nigdzie Cię nie zaprowadzi? Rekruterzy stają się uwarunkowane do skimming CV. Kiedy patrzysz na ilość, którą my robimy, musisz to zrobić. Ale lubimy też "ładne" CV. Ilość razy dosłownie po prostu kliknij off CV jak to jest niekwalifikowalne jest szokujące, ludzie muszą sobie sprawę, że jeśli robię, że można założyć dolara, że klienci końcowi będzie zbyt.

Co powinno być w twoim CV wtedy?

1) Rozmiar:

Największe CV jakie widziałem miało 37 stron. Miało nawet stronę z treścią. Poważnie, czy rzeczywiście myślisz, że twój przyszły pracodawca zamierza zabić drzewo i wydrukować to, aby zabrać go do domu na jakieś lekkie czytanie na dobranoc? Nie. CV powinno mieć od 3 do 5 stron długości.

2) Czcionka:

Powinna być miła i łatwa dla oczu, Arial, Calibri, rozmiar około 10-11. Dlaczego ludzie piszą całe CV BOLD i Italic lub co gorsza BOTH! Jednak, że powiedział, jestem wielkim fanem umieszczania niektórych umiejętności lub osiągnięć w pogrubionej czcionce, aby przyciągnąć wzrok do nich.

3) Umiejętności:

Umieść matrycę umiejętności w swoim CV, tak aby zarówno rekruter jak i klient mogli zobaczyć na pierwszy rzut oka, czy Twoje umiejętności techniczne są tym, czego oczekują. Nie wymieniaj każdego oprogramowania, które kiedykolwiek widziałeś osobiście, online, w czasopiśmie, skup się na tych, w których się wyróżniasz.

4) Mini-font:

Jeden z najbardziej irytujących rzeczy wszech czasów, nie należy umieszczać słów buzz w stopce CV w wielkości czcionki 0,5 tak, że dostaje indeksowane przez boty na Monster lub Jobsite silników. To na pewno nie jest duży, i naprawdę nie jest mądry, jak skończyć z rekruterów drapanie głowy, dlaczego są one patrząc na CV cały czas, a w końcu, będą one po prostu przestać klikać na to w wyszukiwaniach!

5) Format:

Spraw, aby Twoje CV wyglądało ładnie, wszystkie czcionki powinny być tej samej wielkości i powinny luźno podążać za tymi wytycznymi:

  • Imię i nazwisko, lokalizacja, numer telefonu, e-mail, profil na LinkedIn (lub inny).
  • Oświadczenie osobiste, w tym Twoja pożądana rola
  • Historia edukacji, jeśli jesteś z niej dumny, POWIEDZ O TYM!
  • Matryca Umiejętności, ładnie i wyraźnie na pierwszej stronie
  • Aktualne zatrudnienie, w tym nazwa firmy, daty zatrudnienia i tytuł
  • Poprzednie zatrudnienie, jak wyżej
  • Zainteresowania (to pozwala pracodawcy zobaczyć, że jesteś człowiekiem, a nie maszyną)
  • Referencje pozwalają klientowi/rekruterowi dowiedzieć się, czy naprawdę jesteś tym, za kogo się podajesz!

Stosując się do tych bardzo prostych kroków, będziesz miał więcej szans, aby pozwolić rekruterowi zobaczyć swoje CV w najlepszym świetle i że telefon powinien zacząć dzwonić!

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email