Zawsze dobrze jest mieć strategię, niezależnie od tego, czego ona dotyczy. Słyszałeś o powiedzeniu, "Jeśli nie planujesz, planujesz porażkę. I mając jeden dla swoich treści w mediach społecznościowych nie jest inaczej.

Jeśli nie używasz mediów społecznościowych dla rekrutacji już i nie mają pojęcia, gdzie zacząć, a następnie w tym tygodniu nasz panel ekspertów daje nam to, co ich zdaniem powinny być podstawy. Przeczytaj poniżej i zobacz, co myślisz.

Ariel Jolo

Bądź sobą. Daj ludziom ich przestrzeń. Zapytaj ich, czy nie masz nic przeciwko temu, aby podzielić się z nimi swoimi możliwościami.

.

Ariel Jolo, Global Employer Brand Manager, w Medallia.

Adrian Cernat

Wszystkim naszym klientom radzimy, aby zawsze byli obecni i prezentowali swoją markę pracodawcy. Nie korzystaj z mediów społecznościowych tylko wtedy, gdy nie możesz obsadzić danego stanowiska. Bądź stały, trzymaj swoją pulę talentów blisko, wzbudzaj ich zainteresowanie. To bardzo ułatwi Ci życie - ludzie zaczną przychodzić do Ciebie, a nie Ty będziesz za nimi biegał.

Adrian Daniel Cernat, CEO i współzałożyciel SmartDreamers

Sarang Brahme

Wykorzystanie mediów społecznościowych nie tylko jako megafonu, ale także jako narzędzia budowania marki i zaangażowania jest kluczowe. Dodatkowo, ważne jest, aby być konsekwentnym i być ambasadorem marki, aby budować wpływy w docelowych grupach talentów. Znajdź cyfrowe miejsca, w których przebywają kandydaci i bądź ich częścią! Nie oczekuj, że sami będą aplikować na Twoje oferty pracy.

Sarang Brahme, Global Social Recruiting & Talent Brand Manager, Capgemini.

Carmen Collins

1. Bądź społeczny.

2. Opowiadaj historie.

3. Bądź człowiekiem.

Carmen Collins, Social Media & Talent Brand Lead, Cisco.

Cameron Brain

Bądź autentyczny. Jak we wszystkim w życiu, nie podchodź do tego jak do drogi na skróty; możesz odnieść kilka szybkich zwycięstw w mediach społecznościowych, ale prawdziwy sukces i wartość pojawią się, jeśli będziesz grać długo. Skup się na rozwijaniu znaczących relacji, rozwoju i angażowaniu się w swoją sieć oraz dostarczaniu prawdziwej wartości swoim kontaktom. Jeśli to zrobisz, będziesz czerpać z sociala jak najwięcej.

Cameron Brain, CEO & Co-Founder, EveryoneSocial.com.

Mark Cavanagh

Zbadaj swoją publiczność, tak podstawowe, jak to brzmi, rekruter powinien zrobić wszystko, co w jego mocy, aby zrozumieć swój rynek docelowy. Poprzez zrozumienie problemów obecnych w życiu zawodowym potencjalnych kandydatów, rekruterzy mogą dokonywać trafnych wyborów dotyczących treści lub typów ról, które dostarczają do swojej sieci mediów społecznościowych. Ustalając cele dla konwersji z jasnymi wskaźnikami, rekruterzy mogą również zdefiniować, jak wygląda udana kampania społecznościowa.

Mark Cavanagh, Marketing Manager w The One Group.

Victoria Sorensen

Media społecznościowe to tylko narzędzie, Twoja podstawowa strategia powinna polegać na odkryciu, gdzie przebywają Twoi docelowi odbiorcy i co ich kręci? Polowanie na księgowych będzie wymagało innej strategii niż zatrudnianie kucharzy.

.

Victoria Sorenson , starszy doradca ds. talentów, Oracle.

Othamar Gama Filho

Nie bądź osobą, która spamuje wszystkich ogólnymi wiadomościami, spersonalizuj swoją wiadomość, pokaż, że spędziłeś czas na badaniu tej osoby.

.

Othamar Gama Filho, CEO w Talentify.

Stephanie Scher

Rekruterzy powinni rozumieć platformy mediów społecznościowych najbardziej odpowiednie dla ich docelowych puli talentów, śledzić uchwyty marek talentów swojej organizacji oraz uchwyty konkurencji, aby zrozumieć, co konsumują kandydaci i jak wygląda środowisko rekrutacyjne dla poszukiwanych talentów.

Stephanie Scher, Talent Brand|Social Media, Vanguard.

Eva Baluchova

Rozpowszechnij swoje nazwisko (Linkedin, Facebook, Instagram, Glassdoor, Twitter). Musisz budować ruch - oznaczaj swoje treści, optymalizuj SEO, używaj popularnych słów/fraz. Łącz się i angażuj ze swoimi odbiorcami za pomocą treści generowanych przez pracowników. Komentuj, pytaj, udostępniaj, reshare'uj, polub. Postaraj się zbudować zaangażowaną społeczność. Używaj właściwych hashtagów. Zachęć pracowników do dzielenia się swoimi historiami z pracy i spraw, aby Twoi koledzy i przyjaciele dzielili się Twoimi postami. Wreszcie, ale nie mniej ważne, - używaj ogłoszeń o pracę: Google, Facebook, LinkedIn. Pamiętaj: Upewnij się, że kierujesz odbiorców na swoją stronę kariery, a nie gdzie indziej! Twoje strony kariery/opis stanowiska odgrywają kluczową rolę w generowaniu początkowej atrakcyjności dla pracodawcy. Jeśli są źle napisane, może to spowodować emocjonalne wyłączenie.

Eva Baluchova, Talent Lead, Levelup Ventures.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email