Branża rekrutacyjna staje się coraz bardziej zależne od mediów społecznościowych do poszukiwania kandydatów i Facebook jest coś, co wiele firm próbuje teraz z różnym powodzeniem - jest to zdecydowanie miejsce, gdzie aktywne i pasywne talenty zarówno hang out. Istnieje wiele aplikacji dostępnych do pobrania za pośrednictwem konta Facebook, o różnej jakości i skuteczności i catering dla różnych potrzeb rekrutacyjnych.

Oto niektóre z najlepszych aplikacji, które mogą pomóc w polowaniu na najlepsze talenty:

1. Work4 Labs:

Work4 Labs jest globalnym liderem w zakresie rekrutacji społecznej, a ich celem jest pomoc w łączeniu firm z najlepszymi talentami, poprzez kanały mediów społecznościowych. Aplikacja ta umożliwia firmom bezpośrednie dotarcie do najbardziej odpowiednich kandydatów, w oparciu o kryteria takie jak lokalizacja, wykształcenie czy historia zawodowa, a korzystając z tych informacji mogą zamieszczać ogłoszenia o pracę, wydarzenia i aktualności firmowe na kanałach informacyjnych wybranych osób. Kolejną kluczową funkcją Work4 jest zakładka Kariera, pojawiająca się na pasku nawigacyjnym strony firmowej na Facebooku. Można w niej umieszczać aktualne oferty pracy, a kandydaci mogą aplikować na nie za pomocą prostego systemu 1-kliknięć, wykorzystując wprowadzone wcześniej informacje.

Dostępna jest również ulepszona wersja aplikacji, nazwana Work4 Recruiter Solution, która działa podobnie jak LinkedIn, funkcjonując jako baza potencjalnych talentów, a użytkownicy mają dostęp do źródeł z każdego z 1,23 mld użytkowników Facebooka. Rozwiązanie dostosowuje Facebook's Graph Search do rekrutacji, synchronizując go z dowolnym systemem śledzenia wnioskodawców i dodając automatyczne wyszukiwanie, skierowania i śledzenie, dzięki czemu rekruterzy mogą łatwo znaleźć i skontaktować się dokładnie z odpowiednim talentem do ich pracy.

Oprócz prostego projektu, z możliwością udostępniania i "Lubię to" pracy, jak również stosowania, Work4 Labs oferują "szczegółowe metryki" postępów rekrutera - w tym liczbę wyświetleń, wnioskodawców i lubi dla każdego postu - ciekawy element, który może pomóc odkryć, który jest najbardziej popularny pracy.

2. Jobcast:

Aplikacja Jobcast jest sprzedawana na podstawie tego, że nie wszyscy są na tablicach ogłoszeń, ale są na Facebooku i dlatego otwiera swój zasięg do pasywnych kandydatów, które są wysoko cenione przez wielu rekruterów. Aplikacja jest jednym z najbardziej popularnych dostępnych, używane przez takich jak Samsung i Pizza Hut i umożliwia firmom przekształcić swoją stronę na Facebooku do witryny kariery, poprzez zamieszczanie ofert pracy bezpośrednio do ich osi czasu Facebook, również umożliwiając użytkownikom, aby polubić, komentować i udostępniać oferty pracy.

Jobcast sprawia również, że jeszcze szybciej i łatwiej jest nadawać oferty pracy na wielu platformach dzięki automatycznej funkcji udostępniania, która rozgłasza oferty pracy na Facebooku, Twitterze i LinkedIn, oszczędzając czas i wysiłek związany z tworzeniem osobnych ofert. Możesz dodatkowo dodawać notatki o kandydatach, aby podzielić się nimi z zespołem, śledzić zatrudnienie i oceniać kandydatów.

Istnieją trzy plany członkostwa dostępne - darmowe, premium ($39/miesiąc) i enterprise ($149/miesiąc). Wersja darmowa pozwala rekruterom na zamieszczanie nieograniczonej ilości ofert pracy, z dodatkowymi opcjami, takimi jak czas publikacji i wszystkie standardowe pola, w tym opcję routingu aplikantów - czy rekruter chce, aby aplikacja aktywnie zbierała wszystkie aplikacje, czy też przekierowywała aplikantów na zewnętrzną stronę do złożenia aplikacji. Ulepszone wersje oferują usunięcie brandingu Jobcast, dostosowany baner, opcję osadzania YouTube, schemat kolorów z możliwością brandingu oraz droższy plan, który jako jedyny oferuje automatyczną synchronizację pracy ze stroną kariery rekrutera.

3. Jobvite:

Jobvite oferuje dwie aplikacje na Facebooka, 'Work With Us' i 'Jobvite Facebook Application'. Podobnie jak Work4, aplikacja 'Pracuj z nami' umożliwia użytkownikom dodanie zakładki Praca do dowolnej strony na Facebooku.

Zakładka ta może być używana do wyświetlania aktualnych ofert pracy bezpośrednio na stronie firmy na Facebooku, pozwalając użytkownikom na wyszukiwanie ofert i aplikowanie o pracę przez Facebooka. Alternatywnie, mogą oni wysyłać 'jobvites' do innych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani ogłoszeniem, pracując jako osoby polecające. Wszystkie te działania są śledzone, co umożliwia rekruterowi monitorowanie postępów i zainteresowania wszystkimi ofertami pracy.

Aplikacja Jobvite Facebook tworzy dużą sieć połączeń wszystkich znajomych z Facebooka, umożliwiając rekruterom lub pracownikom łatwe wyszukiwanie potencjalnych kandydatów na dostępne stanowiska pracy, przy użyciu technologii dopasowania aplikacji. Użytkownicy mają następnie możliwość prywatnego zapraszania znajomych do ubiegania się o pracę za pomocą Facebooka, a kiedy pracownicy polecą połączenie, zostaną nagrodzeni kredytem jako zachętą.

4. LinkUp:

Aplikacja LinkUp przeszukuje ponad 40,000+ stron internetowych firm, budując aktualną listę aktualnych ofert pracy. Podstawowym celem tej aplikacji jest dostosowanie swojej strony i dać swoją markę zatrudnienia impuls i LinkUp umożliwia użytkownikom zamieszczanie ogłoszeń o pracę bezpośrednio do Facebooka, aby były one dostępne dla wszystkich 800 milionów + użytkowników Facebooka.

Miejsca pracy są automatycznie aktualizowane na swojej stronie Facebook i system śledzenia aplikacji włączony do aplikacji, pozwala monitorować aktywność wokół reklam, takich jak liczba kliknięć, aplikacji i akcji.

LinkUp oferują 30-dniowy okres próbny, aby przetestować oprogramowanie i określić, czy jest to właściwa aplikacja dla Twoich potrzeb. Gdy to jest w górę, istnieją trzy różne plany cenowe do wyboru, różniące się w zależności od wymagań firmy. Najbardziej podstawowy pakiet, począwszy od 99 dolarów miesięcznie, obejmuje nieograniczone zadania, integrację ATS i wyszukiwania i akcji, jednak dodatkowe funkcje, takie jak aktualizacje e-mail, post do ściany i wielu stron / marek mogą być dodawane za nieco wyższą cenę.

5. Bullhorn Reach:

Aplikacja Bullhorn Reach na Facebooku jest dostępna tylko z produktem Bullhorn Reach Team. Aplikacja wymienia dostępne oferty pracy w prosty sposób na wybranych przez Ciebie portalach społecznościowych i portalach pracy, dając odwiedzającym możliwość przeczytania więcej, podzielenia się lub złożenia aplikacji.

Aplikacja będzie również źródłem krótkiej listy połączeń mediów społecznościowych, które mogą być odpowiednie dla aktualnych ofert pracy. Bardzo prosty design sprawia, że ta aplikacja każdy do użytku, z innych funkcji, takich jak "Brand Customisation" i "Silent Follow" (funkcja, która pozwala Pasywne Kandydaci nie ostrzegać swoich znajomych z Facebooka do ich działania na aplikacji). Funkcja "Reach Radar" pomaga filtrować posty, aby znaleźć aktualizacje, które są istotne dla Twojej firmy, takie jak profesjonaliści w sieci, którzy mogą szukać pracy.

6. Smart JobBoard:

Smart Jobboard app pozwala na stworzenie listy aktualnych ofert pracy na własnej stronie na Facebooku. Aplikacja automatycznie zsynchronizuje Twoją tablicę z Facebookiem tak, że oferty są aktualne, gdy posty są dodawane, usuwane lub edytowane. Osoby poszukujące pracy mogą wyszukiwać oferty za pomocą słów kluczowych i według lokalizacji, a jeśli chcą zastosować, będą one następnie przekierowane do głównej tablicy pracy.

Aplikacja jest szybka i łatwa do zainstalowania i utrzymania i jest dostępna do zakupu za 150 dolarów.

Wnioski:

Najlepsza aplikacja jest trudna do wyboru - każdy różni się w jakiś sposób i oferuje inną usługę. Wszystko zależy od budżetu i czy jest to aktywne lub pasywne kandydatów jesteś skierowany.

Większość aplikacji oferuje bezpłatny plan podstawowy, który oferuje kilka dobrych funkcji, jednak jeśli dodatkowe funkcje są wymagane, istnieje szereg opcji, catering dla różnych potrzeb i budżetów. Wszystko zależy od tego, jak wiele trzeba rekrutować, i ile jesteś gotów wydać.