Każdy pracownik ma inny styl pracy. Ze względu na zróżnicowany skład dzisiejszych biur, pracownicy są często grupowani według pokoleń, do których należą, aby łatwiej było badać wzorce zachowań. Millenialsi, najmłodsi z całej grupy, są notorycznie najbardziej odmiennymi pracownikami w porównaniu do poprzednich pokoleń.

Często spotykają się z krytyką dotyczącą ich praktyk w miejscu pracy. Starsze pokolenia twierdzą, że millenialsi mają źle ulokowane poczucie uprawnień i są trudni we współpracy, podczas gdy niektórzy formułują opinie, zanim jeszcze będą mieli okazję z nimi pracować. Jednak stereotypy nie zawsze muszą być prawdziwe, a w niektórych przypadkach są krzywdzące.

Jeśli chodzi o zarządzanie zespołem, najlepiej jest dobrze poznać jego członków. Taka strategia pozwala poznać mocne i słabe strony współpracowników, a także dowiedzieć się, co można zrobić, aby wykorzystać ich potencjał.

Odpowiednie szkolenie pracowników, udzielanie im wskazówek i rutynowa ocena pozwolą Ci lepiej panować nad sytuacją. Nie skupiaj się wyłącznie na plotkach i negatywnych aspektach. Zamiast tego staraj się dostrzec szerszy obraz sytuacji.

Kim są millenialsi?

Pokolenie milenialsów, znane również jako Generacja Y, dorastało w czasie rozwoju technologii. Jako takie, są ostatnią partią, która doświadczyła dorastania z urządzeniami analogowymi. Szybko nauczyli się tajników technologii cyfrowej i zaadaptowali wykorzystanie tych gadżetów w swoim codziennym życiu.

Millenialsi są liderami w zakresie wiedzy technologicznej w miejscu pracy. Innowacyjne środowisko, w którym dorastali, wpłynęło na ich sposób pracy i myślenia, który z dumą prezentują w miejscu pracy. Ich odmienna perspektywa może być powiewem świeżego powietrza i nie należy się jej obawiać.

Jacy są Millennialsi w miejscu pracy?

Aby zrozumieć pokolenie, które w 2025 roku będzie stanowiło 75% siły roboczej, musisz najpierw zbadać i poznać ich mocne i słabe strony. Co ich motywuje, a co demotywuje? Znajomość ich kluczowych cech jest kluczowa w dążeniu do właściwego zarządzania nimi w miejscu pracy.

  • Millennialsi przywiązują dużą wagę do rozwoju kariery i awansu. Jeśli czują, że w ich rolach panuje stagnacja lub nie wierzą, że mogą uczyć się od otaczających ich ludzi, są bardziej skłonni do odejścia.
  • To pokolenie jest generalnie entuzjastycznie nastawione do pracy i postrzega swoje doświadczenia jako coś, co może nadać im sens i cel.
  • Ludzie z pokolenia Y są również bardzo niezależni i nie doceniają zarządzania w mikroskali. Wystarczy, że mają dostęp do odpowiednich narzędzi potrzebnych do wykonania zadania, aby znaleźć rozwiązanie i wykonać pracę.
  • Ich poglądy na różnorodność są bardzo otwarte i akceptujące, co czyni ich jedną z najbardziej tolerancyjnych i ugodowych grup ludzi, jaką można spotkać.
  • Technologia jest kluczowa dla tego pokolenia. Millenialsi są pionierami przyszłości, w której wszystko jest całkowicie
  • Dzięki wprowadzeniu mediów społecznościowych i smartfonów Millennialsi są zawsze w kontakcie. To właśnie napędza ich do wspierania zdalnych środowisk pracy i elastyczności.
  • Cenią sobie również równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, dzięki czemu mogą realizować swoje inne cele.

Czy zarządzanie nimi jest trudne?

Krótka odpowiedź brzmi: nie. Jest to wykonalne i tak samo satysfakcjonujące jak zarządzanie starszymi pokoleniami. Nie obędzie się jednak bez wyzwań, które wynikają z braku doświadczenia w zarządzaniu takim tłumem jak millenialsi.

Ogólnie rzecz biorąc, pokolenia Baby Boomers i Gen X mają podobne style pracy, co prawdopodobnie sprawiło, że dostosowanie nie było tak drastyczne. Możesz zdecydować się na postrzeganie radykalnego sposobu myślenia millenialsów jako postępu i innowacji w sposobie pracy.

Jeśli znasz ludzi, z którymi masz do czynienia, zarządzanie nimi stanie się łatwiejsze, a nawet przyjemniejsze. Poniżej znajdują się fantastyczne wskazówki, w jaki sposób możesz wzmocnić pozycję millenialsów w swojej firmie i pomóc im zabłysnąć.

Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z pełną infografiką autorstwa Guthrie-Jensen.

O autorze: Jomel Alos jest Content Strategist w Guthrie-Jensen Consultants.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email