Kiedy docierają do nowego rynku talentów, istniejąca strategia marketingowa rekrutacji może nie wystarczyć. Nowe rynki przynoszą nowych konkurentów, nowe uprzedzenia i nowe pytania, na które należy odpowiedzieć za pomocą komunikatów. Jak liderzy w dziedzinie marketingu rekrutacyjnego i employer brandingu mogą sobie z tym poradzić? Nad tym właśnie pracuje firma Appian i jej strateg ds. marketingu rekrutacyjnego, Chris Fitzner.
Appian, amerykańska marka technologiczna oferująca platformę automatyzacji dla firm, przejęła niedawno małą firmę w Sewilli, w Hiszpanii. Zamiast po prostu wchłonąć zespół z Sewilli, Appian postanowił rozwinąć swoją obecność w Sewilli - "uchwycić tamtejszego ducha, uchwycić tamtejszą kulturę", jak to ujął Fitzner.
Zespół Fitznera zaczął od faktów: Zbadali profesjonalistów z branży technologicznej w Sewilli, aby stworzyć oparte na danych profile osób, do których chcieli dotrzeć. Korzystając z platformy LinkedIn Talent Insights, Appian zidentyfikował głównych graczy na rynku w podziale na tytuły, branże i doświadczenie.
Podejście Appian do nakreślenia wyzwań związanych z rozwojem firmy stanowi użyteczne ramy dla innych zespołów, które chcą wejść na nowe rynki talentów. Po pierwsze, korzystając z listy głównych graczy, którą stworzyli badając swój nowy rynek talentów, zespół Fitznera skategoryzował swoich konkurentów: rodzime firmy z Sewilli, firmy (takie jak Appian), które niedawno nabyły firmy z Sewilli oraz duże firmy konsultingowe, które zatrudniają zdalne talenty z Sewilli.
Następnie, aby zrozumieć ich największe przeszkody rekrutacyjne, zespół Fitznera powrócił do danych, a konkretnie do danych dotyczących lokalizacji. Analityka ich strony internetowej wykazała, że prawie nie odwiedzają jej lokalni utalentowani pracownicy, a jedyne zaangażowanie Appian w serwisie LinkedIn z siedzibą w Sewilli pochodziło od lokalnych pracowników, których właśnie pozyskali.
Kiedy wkraczasz na nowy rynek talentów, umieszczenie ogłoszenia o pracę na Glassdoor lub Indeed nie wystarczy. "Musisz dotrzeć do miejsc, w których aktywnie poszukują pracowników" - radzi Fitzner, co oznacza poświęcenie większej uwagi lokalnym portalom z ofertami pracy.
Pytanie "Kim jest Appian?" wciąż stanowiło przeszkodę dla rekruterów Appian na LinkedIn, więc zaczęli oni kierować reklamy do określonych grup odbiorców przed wysłaniem wiadomości InMail, co przyniosło im wyższe wskaźniki otwarć.
Podczas budowania strategii marketingowej rekrutacji, innowacje są świetne, ale Fitzner ostrzega przed ponownym odkrywaniem koła, zwłaszcza dla tych, którzy pochodzą z tła rekrutacji. "Istnieje już wiele istniejących zasobów", mówi. "Spójrz na istniejące zasady marketingowe. Naucz się e-mail marketingu. Naucz się marketingu treści. Naucz się podstaw SEO. Dowiedz się, jak stworzyć dobry program PR/medialny".
Aby śledzić pracę Chrisa Fitznera w zakresie employer brandingu, połącz się z nim na LinkedIn. Aby uzyskać więcej strategii i spostrzeżeń opartych na danych, które możesz wykorzystać do ulepszenia swojej firmy, skontaktuj się z nim.