Każdy słyszał o MBTI (Myers-Briggs) lub Enneagramie, a może nawet o języku miłości. Choć nie wszystkie z nich mają zastosowanie w pracy - choć poznanie języka miłości twojego zespołu może pomóc ci szybko nauczyć się, jak sprawić, by czuli się dowartościowani i docenieni - to jednak pomagają ci określić i zrozumieć, co pomaga ci pracować najlepiej. Choć mniej znany, test osobowości Sally Hogshead "Jak fascynować" ujawnia coś zupełnie przeciwnego. Zamiast pokazywać sposoby na lepsze zrozumienie siebie, ten test osobowości ujawnia, co w Tobie intryguje innych ludzi.

To może pomóc na wiele sposobów, ponieważ może szybko nauczyć Cię, jak wprowadzać na rynek siebie w oparciu o Twoje podstawowe i drugorzędne typy zalet. Pomiędzy tymi dwoma zaletami istnieje w sumie 49 archetypów, ale nie pozwól, aby Cię to przytłoczyło. Credit.com opisał, jak spojrzeć na te różne typy osobowości z wysokiego poziomu, aby pomóc Ci osiągnąć sukces w pracy.

Na przykład, jeśli jesteś kimś, kto intryguje ludzi mistycyzmem, ludzie uważają Cię za interesującego, ponieważ często jesteś zamyślony i poświęcasz czas na zastanowienie się, zanim coś powiesz. Twoje umiejętności słuchania są tym, co buduje wpływ, co sprawia, że świetnie nadajesz się na lekarza, dyrektora technicznego, a nawet autora, jak J.K. Rowling! Z kolei, jeśli intrygujesz ludzi władzą, ludzie często lgną do Ciebie z powodu Twojej pewności siebie i przekonania, co sprawia, że świetnie nadajesz się na trenera lub prawnika.

Choć może się to wydawać umiejętnością, którą można wykorzystać tylko wtedy, gdy próbujesz "sprzedać się" na rozmowie o pracę, to tak naprawdę przydaje się ona również w codziennej pracy. Jeśli ktoś zapyta Cię o Twoją opinię na jakiś temat, zastanów się, jak fascynujesz ludzi.

Na przykład, jeśli pasja jest Twoją główną zaletą, możesz przekonać współpracownika do realizacji swojego pomysłu, a nawet szefa, opowiadając się za tym, co Cię najbardziej ekscytuje. Jeśli twoją zaletą jest zaufanie, omów wypróbowane i prawdziwe metody, które znasz, aby przekonać ludzi. A jeśli intrygujesz ludzi tajemniczością, nie ma nic bardziej interesującego niż poświęcenie czasu na odpowiedź na pytanie poprzez przerwę i zastanowienie się przed wypowiedzią. To natychmiast przekona osobę, z którą rozmawiasz, że poświęciłeś czas, aby zrozumieć, o co pytają i dać im najlepszą możliwą odpowiedź!

Oczywiście, zanim nauczysz się najlepszego sposobu podejścia do każdej sytuacji w pracy, musisz się upewnić, że wiesz, która umiejętność jest podstawowa, a która drugorzędna. Podstawową umiejętnością jest to, czym się kierujesz, więc może się wydawać, że jest to najbardziej wyrazista część Twojej osobowości, kiedy po raz pierwszy dowiadujesz się o tym, jak fascynujesz. Drugorzędna zaleta, którą posiadasz, może być bardziej subtelna, więc wyniki quizu mogą Cię zaskoczyć, ale zastanów się, jak podchodzisz do poznawania nowych ludzi, sprzedawania się w rozmowie kwalifikacyjnej lub co w sobie cenisz, a to może wskazywać na Twoją drugorzędną zaletę.

Choć pomocne jest wiedzieć, co jest pierwotne i wtórne, wiedząc, jak działają one w tandemie może być najbardziej odkrywcze. Na przykład, jeśli Twoją podstawową cechą jest innowacyjność, a cechą drugorzędną - mistycyzm, Twoje dwa główne języki komunikacji to kreatywność i słuchanie. To czyni Cię archetypem "prowokatora", co oznacza, że cenisz sobie nowatorskie myślenie i kreatywność, ale masz również tendencję do intrygowania niedopowiedzeniem i subtelnym stylem. Wykorzystaj to na swoją korzyść w miejscu pracy, poprawiając drobne szczegóły w projekcie, które poprowadzą Cię w nowym kierunku, aby zaskoczyć Twojego menedżera i współpracowników. Wykorzystaj czas spędzony w samotności, aby stać się bardziej kreatywnym, i uważaj na zbyt wiele czasu spędzonego w grupie, ponieważ może to odwrócić Twoją uwagę od tego, co chcesz osiągnąć, często pozbawiając Cię kreatywności, ponieważ jesteś pod wpływem myślenia grupowego.

Chociaż jest to tylko jeden przykład, pokazuje on świetny sposób, w jaki możesz dowiedzieć się czegoś o sobie, aby wpływać na ludzi w miejscu pracy w pozytywny sposób!

O autorze: Emma Walsh jest twórcą treści i kreatywnym pisarzem. Ma obsesję na punkcie quizów typu osobowości, takich jak MBTI i enneagram (jest INFJ i typem 1, odpowiednio). W wolnym czasie lubi pisać fikcję i gotować pyszne przepisy.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInPodziel się na TwitterzePodziel się na FacebookuPodziel się na WhatsAppUdostępnij na Email