Dzięki milionom wysoko wykwalifikowanych pracowników na LinkedIn, ten profesjonalny serwis społecznościowy jest niezbędnym narzędziem zarówno dla rekruterów korporacyjnych, jak i agencyjnych. Poważna sieć" jest dominującym graczem od momentu jej uruchomienia w 2003 roku i żadna nowa platforma nie podważyła poważnie jej pozycji na rynku.

Największa na świecie profesjonalna sieć społecznościowa ma ponad 750 milionów użytkowników na całym świecie, w tym 175 milionów w Stanach Zjednoczonych. Dla osób indywidualnych jest to miejsce do nawiązywania kontaktów, dla rekruterów - platforma do publikowania ofert pracy i pozyskiwania talentów. LinkedIn pozostaje dziś najlepszym narzędziem dla każdego, kto chce nawiązać kontakty zawodowe lub znaleźć zatrudnienie.

Zdobycie rynku

LinkedIn nie stał się "Facebookiem dla biznesu" przez przypadek. Sieć została po raz pierwszy uruchomiona przez założyciela Reida Hoffmana 5 maja 2003 roku. W ciągu jednego miesiąca miał 4,500 użytkowników. Dziś ma 467 milionów użytkowników i nie ma poważnych anglojęzycznych konkurentów.

LinkedIn był udany wcześnie na prowadzenie wysokiej jakości specjalistów do ich witryny. Hoffman celowo zasiał produkt z potężnych użytkowników, bo wiedział, że tworzenie aspiracyjnej marki jest kluczem do osiągnięcia głównego nurtu. Sieć nie odniosłaby sukcesu, gdyby w 2003 r. nie doszło do znacznej adopcji influencerów.

LinkedIn również kluczowo wdrożył Outlook-style uploader kontaktów, aby umożliwić mu iść wirusowo. Dzięki temu udało im się zwiększyć bazę użytkowników znacznie szybciej niż jakiemukolwiek konkurentowi. Nawet dziś żadna inna marka nie zainwestowała w ten obszar, mimo korzyści dystrybucyjnych, jakie można uzyskać z Outlooka w porównaniu z webmailem.

Budowanie imperium

W początkowych latach swojego istnienia LinkedIn odkładał wszelkie przychody związane z treściami lub strategią zaangażowania, dopóki nie ustaliła się jego ścieżka wzrostu. Pomimo znacznego zwiększenia od tego czasu produkcji treści B2C, większość pracowników uważa LinkedIn za sieć niewymagającą dużych nakładów. Nie wymaga on ciągłego zaangażowania ani codziennego zarządzania.

Większość użytkowników LinkedIn nie ma namacalnej potrzeby rejestrowania się gdziekolwiek indziej. Proces zakładania konta jest długi, a po jego zakończeniu przeciętny użytkownik LinkedIn ma niewielką motywację do polowania na pracę na mniejszych platformach. Wraz z rozwojem LinkedIn, coraz więcej osób korzysta z tej samej platformy, a korzystanie z innych profesjonalnych serwisów społecznościowych staje się mniej atrakcyjne.

Gdzie jest konkurencja?

Od pierwszego dużego katalogu CV online do potęgi w zakresie treści dla rekrutacji, sprzedaży B2B, marketingu i generowania leadów. LinkedIn jest obecnie obecny w ponad 200 krajach, odwiedza go 100 milionów użytkowników miesięcznie, a obecnie aż 60% firm w USA używa go do zatrudniania pracowników.

To jest fenomenalny udział w rynku według wszelkich standardów. W rzeczywistości, nie wydaje się, aby istniały jakiekolwiek udane anglojęzyczne sieci biznesowe inne niż LinkedIn.

Przyszli rywale?

LinkedIn może stanąć w obliczu poważnej konkurencji ze strony Workplace (Workplace by Facebook), który uruchomił w październiku 2016 r., i millennial-focused entrants, takich jak Jobr i Debut. Podczas gdy europejskie firmy, takie jak Xing (Niemcy) i Viadeo (Francja), są zbyt małe, aby rywalizować z ich 467-milionową bazą użytkowników, Workplace by Facebook ma siłę marki, aby rzucić wyzwanie LinkedIn.

"Workplace by Facebook pozwala na utworzenie konta roboczego, które jest oddzielone od osobistego konta na Facebooku", mówi Facebook. "Z kontem Workplace, można korzystać z narzędzi Facebook do interakcji z współpracownikami. Rzeczy, które udostępniasz za pomocą konta roboczego, będą widoczne tylko dla innych osób w Twojej firmie."

Facebook ma globalną popularność, aby przyciągnąć miliony profesjonalistów, mimo że jest zakazany w kilku miejscach pracy. Profesjonalna wersja jest oddzielona od sieci społecznej, a jeśli się powiedzie, może być łatwiej im rzucić wyzwanie LinkedIn, niż niektórzy z ich europejskich konkurentów.

Jednak nie wydaje się być tradycyjnym wyzwaniem rynkowym, ponieważ Facebook jest ukierunkowany na budowanie zespołu w organizacji, podczas gdy LinkedIn pozostaje medium dla użytkowników, rekruterów i organizacji / branż. Facebook at Work ma większe szanse zakłócić działanie aplikacji do budowania zespołów, takich jak Slack i Yammer, niż globalnej sieci LinkedIn.

Czy LinkedIn jest nie do zatrzymania?

Microsoft pomyślnie zamknął transakcję przejęcia LinkedIn o wartości 26 miliardów dolarów w grudniu 2016 roku, co czyni ją największym przejęciem w historii firmy technologicznej. Wzmacniając swoje rynki, LinkedIn będzie dążyć do przyspieszenia wzrostu poprzez integrację premierowych funkcji Microsoftu (Microsoft Outlook i Office 365).

Po kornered rynku biznesowego wczesnych drzwi, LinkedIn rozpoczął jako produkt frontier i tylko fragmentacja i niszowych konkurentów może zagrozić ich długoterminowej pozycji jako światowego lidera sieci biznesowej witryny.

Czy to będzie trwać wiecznie? Mało prawdopodobne, ale w dającej się przewidzieć przyszłości, pozostaje niezbędnym narzędziem dla rekruterów i pracowników. Jak wszystkie udane imperia, LinkedIn największą konkurencją jest prawdopodobnie sami.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email