Nie ma wątpliwości, że powodem, dla którego pracodawcy polują na nowych pracowników, jest potrzeba. Ta potrzeba nie jest o tobie, to wszystko jest o nich i ich potrzeby. Dlatego musisz się sprzedać i dostroić się do ich WIIFM. Powodem, dla którego menedżer zatrudnia kogoś jest ułatwienie mu życia i pomoc w osiągnięciu celów. Trzeba będzie pomyśleć o tym, jak można zrobić ich życie łatwiejsze i jak można przyczynić się do osiągnięcia celów. Pójdź o krok dalej i zastanów się nawet, jak menedżer menedżera będzie postrzegał to, że zostałeś zatrudniony i dołączyłeś do firmy.

Będziesz musiał dostosować swoje kompetencje, doświadczenie, wykształcenie odpowiednie do nich i ich potrzeb, celów i zadań. Po wszystkim, co powiesz osobie prowadzącej rozmowę, powinieneś dążyć do dodania czegoś w rodzaju "...a to pomoże Ci, ponieważ..." lub "...a to sprawi, że wszyscy Cię zauważą, ponieważ...". Do każdego pytania zadanego przez ankietera, powinieneś mentalnie dodać "...i w jaki sposób przyniesie to korzyść mnie i moim potrzebom?". Dostosowując swoje odpowiedzi i przykłady do ich potrzeb i, pozwolisz im nie wiedzieć, jak przynosząc cię na pokładzie będzie korzystne dla nich, jak również ich firmy.

Określenie potrzeb:

Jeśli założymy, że menedżerowie zatrudniają w oparciu o ich własne potrzeby, będziesz musiał odkryć i ujawnić swoje potrzeby, aby wymyślić odpowiedzi, które pozwolą Ci zatrudnić. Pamiętaj, że za każdym razem, gdy menedżer zadaje Ci pytanie, masz prawo zadać pytanie samemu. Pytania służą jako fantastyczny follow up do zwycięskiej odpowiedzi.

Na początku sesji wywiadu należy wykorzystać swoje pytania, aby dowiedzieć się agenda menedżera. W ten sposób można następnie dostosować swoje odpowiedzi i postawy, aby pokazać, że masz, co ich potrzeby są i że jesteś idealnym rozwiązaniem.

Różne agendy dla różnych ról:

Każdy ankieter będzie miał swoją własną ukrytą agendę, która zależy od jego roli. Na przykład, przedstawiciel HR jest chętny, aby upewnić się, że będzie wygodne z kultury korporacyjnej, będzie dobry dopasowanie społeczne, można dogadać się z ludźmi i nie będzie mieszać żadnych konfliktów lub być kłopotliwe w ogóle. Menedżer liniowy chce się upewnić, że posiadasz odpowiednie umiejętności, potrafisz właściwie wykonywać swoją pracę i chętnie przyjmujesz polecenia.
Z reguły kierownik będzie chciał zatrudnić kogoś, kogo a.) polubi, b.) ułatwi mu życie i c.) postawi go w dobrym świetle.

Pytania, które należy zadać:

Rozmówcy będą również mieć swoje własne zestawy ukrytych potrzeb. Pose jedno lub więcej z tych pytań wcześnie w sesji, aby dowiedzieć się ukryte potrzeby, po ustaleniu tych można dostosować swoje odpowiedzi lepiej:

  • "Co zrobiłby idealny kandydat, aby ułatwić Ci życie?"
  • "Jaka jest umiejętność numer jeden, którą osoba powinna posiadać, aby odnieść sukces w tej roli?".
  • "Jakie są priorytetowe krótko- i długoterminowe cele i zadania dla tego działu?"
  • "Jakie są Twoje cele jako menedżera? Z jakimi wyzwaniami się spotykasz?"
  • "Jak mierzysz swój własny sukces i sukces zespołu?"
  • "Czego Twój menedżer oczekuje od Ciebie i Twojego działu w zakresie osiągnięć? W jaki sposób sprawiasz, że Twój menedżer jest zadowolony?
  • "Jakie są główne cechy, których szukałbyś u idealnego kandydata?"
  • "Jakie cechy osobowości byłyby wymagane, aby naprawdę osiągnąć i zrobić różnicę na tym stanowisku?".
  • "Jakie najważniejsze priorytety miałaby osoba, która przyjmie tę pracę?".
  • "Poprowadź mnie przez typowy dzień dla kogoś, kto wykonuje tę pracę?"
  • "Jakie są codzienne zadania i obowiązki na tym stanowisku? Jak ta osoba może osiągnąć awans?".
  • "Jakie wyzwania stoją przed Panem/Panią w tej chwili? Jak trudne czyni to Pana/Pani stanowisko? Co byłoby potrzebne, aby to przezwyciężyć?".

RELATED: 9 zabójczych pytań, które kandydat powinien zadać osobie prowadzącej rozmowę kwalifikacyjną

Obrazek: Shutterstock

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email