Badania pokazują, że prawie połowa populacji zgłasza uczucie zmartwienia i stresu od początku globalnej pandemii COVID-19 na początku tego roku.

Biorąc pod uwagę nowe środki bezpieczeństwa i higieny pracy, z którymi trzeba się zapoznać, stale zmieniające się przepisy rządowe oraz niejasną przyszłość fizycznego miejsca pracy, trudno się dziwić, że zdrowie psychiczne zarówno pracodawców, jak i ich pracowników uległo pogorszeniu.

Długość dnia, intensywność światła słonecznego oraz to, jak i gdzie spędzamy czas, mogą mieć wpływ na nasze zdrowie psychiczne.

Powszechne jest, że w chłodniejszych miesiącach ludzie czują się bardziej zmęczeni, pozbawieni motywacji i wyczerpani. Niepokój może również wzrosnąć, ponieważ zmiany te mogą powodować niepokojące reakcje w organizmie człowieka.

Omawiam najlepsze wsparcie zdrowia psychicznego pracowników, jakie firmy mogą zapewnić, aby pomóc osobom zmagającym się z niepewnością.

Jak niepewność wpływa na zdrowie psychiczne

'Czy moja praca jest bezpieczna?' 'Czy moje wynagrodzenie zostanie zmniejszone?' 'Czy wkrótce wrócę do biura?' Czy znowu zostaniemy zamknięci?

Trwająca pandemia przyczyniła się do powstania wielu pytań, na które jeszcze nie znaleźliśmy odpowiedzi - zwłaszcza jeśli chodzi o miejsce pracy. Z tego powodu wiele osób odczuwa niepewność jako bardziej niekomfortową, zwłaszcza że niektórzy pracownicy stoją teraz w obliczu niepewności dotyczącej wielu aspektów ich życia, które wcześniej mogły wydawać się pod ich kontrolą.

Oczywiście, nic w życiu nie jest do końca pewne, ale dla niektórych obecna sytuacja wywołała nieprzyjemne emocje i badania naukowe sugerują, że ważne jest, aby firmy posiadały strategie wspierające pracowników w psychologicznym i fizycznym wpływie niepewności na organizm.

Badania sugerują, że istnieje związek między wysokim poziomem nietolerancji niepewności a lękiem, depresją i trudnościami obsesyjno-kompulsywnymi. Niepewność może mieć również fizyczny wpływ na organizm ze względu na ciągły wpływ hormonów stresu.

Efekt fizyczny obejmuje zaburzenia pamięci, cukrzycę, funkcjonowanie układu trawiennego oraz wpływ na układ sercowo-naczyniowy.

W jaki sposób firmy mogą zapewnić pracownikom właściwe wsparcie emocjonalne?

Oferta świadczeń pracowniczych powinna być projektowana i aktualizowana z myślą o wsparciu emocjonalnym, dając pracownikom dostęp do narzędzi potrzebnych do radzenia sobie w stresujących lub niepewnych okresach.

Emocjonalny wpływ COVID-19 na każdego pracownika będzie inny, a wsparcie oferowane przez pracodawców powinno to odzwierciedlać. Jednak, co niepokojące, niedawne badanie wykazało, że tylko 15 procent pracodawców poprosiło pracowników o określenie swoich potrzeb w tym trudnym okresie.

Zrozumienie pracowników ma zatem zasadnicze znaczenie i umożliwia pracodawcom dostosowanie najbardziej użytecznej oferty świadczeń. Oznacza to poznanie pracowników poprzez ankiety, fora internetowe i indywidualne rozmowy, rozpoznanie ich potrzeb i priorytetów.

Oferta powinna obejmować połączenie usług, które dają pracownikom dostęp do specjalistów, z którymi mogą porozmawiać o swoich problemach i nauczyć się pozytywnych mechanizmów radzenia sobie z nimi.

Podkreśl istniejące oferty w miejscu pracy, takie jak programy pomocy pracowniczej (EAP), które oferują bezpośredni, poufny kontakt z doradcami i ekspertami w dziedzinie zdrowia psychicznego.

Możesz również rozważyć zaproszenie eksperta do wygłoszenia w firmie wykładu na temat ogólnych mechanizmów radzenia sobie z lękiem. Może to pomóc osobom, które obawiają się rozmawiać z menedżerami lub pracodawcami o swoich lękach.

Jeśli bezpośrednie spotkania nie są obecnie możliwe, telefoniczne lub internetowe sesje CBT są przydatne w pomaganiu pracownikom w zwalczaniu niepożądanych wzorców myślenia lub w uczeniu się praktycznych technik radzenia sobie z problemami. Warto rozważyć zainwestowanie w warsztaty online lub webinaria, które mogą pomóc każdemu w rozpoznawaniu oznak stresu i wyposażyć go w pewność siebie i umiejętności wspierania innych.

Na przykład szkolenie z zakresu umiejętności emocjonalnych jest skutecznym narzędziem zwiększania odporności pracowników, ponieważ zapewnia im wspólny język do dyskusji na temat zdrowia psychicznego.

W Nuffield Health ponad 12 000 pracowników (z 16 000) pomyślnie ukończyło szkolenie z zakresu umiejętności emocjonalnych. Po tym szkoleniu 94 procent stwierdziło, że czuje się pewnie, wspierając kolegę wykazującego oznaki zaburzeń emocjonalnych.

W połączeniu z tym oferujemy również warsztaty szkoleniowe z zakresu świadomości zdrowia psychicznego. Dzięki temu w miejscu pracy powstają Mistrzowie Zdrowia Psychicznego, którzy w połączeniu z menedżerami liniowymi są upoważnieni do podnoszenia poziomu wiedzy na temat dobrego samopoczucia psychicznego i pomagania innym w dostępie do odpowiedniego wsparcia we właściwym czasie.

Ważne jest również, aby zapewnić łączność członkom personelu, którzy nadal izolują się od świata lub jeśli firmy nadal pracują w domu. Osoby kontynuujące długotrwałą pracę zdalną mogą być narażone na zagrożenia psychologiczne związane z większym poczuciem osamotnienia i izolacji.

Wspieranie pracowników za pomocą wybranej przez nich zdalnej terapii, czy to za pośrednictwem wideo, telefonu, czy poczty elektronicznej, zapewnia dodatkową sieć wsparcia ekspertów, gdy są oni z dala od swoich kolegów.

Brendan Street, kierownik ds. dobrostanu emocjonalnego, Nuffield Health.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email