Przez lata wirtualne miejsce pracy było postrzegane jako "przyszłość pracy" - to odległa wizja, którą wielu menedżerów ds. marki pracodawcy przeoczyło, pomimo faktu, że ponad połowa pracowników na całym świecie spędza przynajmniej połowę swojego tygodnia pracy w formie telepracy. Jednak, jak przypomina Hannah Fleishman, starszy menedżer ds. marki pracodawcy w HubSpot, "przyszłość jest tutaj".

COVID-19 zmusił firmy z niewielkim doświadczeniem we wspieraniu pracowników zdalnych do przyjęcia pracy w domu. Niektóre z nich były lepiej przygotowane do przeprowadzenia tej zmiany. Zanim COVID-19 zamknął biura na całym świecie, HubSpot już pozycjonował się jako lider w dziedzinie zdalnych doświadczeń pracowniczych. Spośród 3500 pracowników na całym świecie, 400 pracowało zdalnie w pełnym wymiarze godzin, co czyniło z pracowników zdalnych trzecie co do wielkości "biuro" firmy HubSpot. Sukces ten nie był przypadkowy - jego głównym elementem było zaangażowanie w budowanie marki zdalnego pracodawcy.

Posłuchaj na Apple Podcasts, Spotify, Stitcher lub Soundcloud.

Jeśli marka pracodawcy opisuje, w jaki sposób Twoje wartości i kultura wyróżniają Cię na tle konkurencji, to marka zdalnego pracodawcy opisuje miejsce pracowników zdalnych w tej kulturze, a także przewagę konkurencyjną, jaką oferujesz zdalnym kandydatom. Jak mówi Fleishman, "sposób, w jaki sprzedajesz i pozycjonujesz swoją firmę, nie tylko jako świetne miejsce do pracy, ale również jako świetne miejsce do pracy zdalnej, jest naprawdę ważny, ponieważ staje się to coraz bardziej konkurencyjne."

Przed rokiem 2020, doświadczenie zdalnego pracownika było w wielu firmach tematem pobocznym. Przez lata, HubSpot nie był wyjątkiem. Określanie pracy zdalnej jako "przyszłości pracy" pozwoliło firmom na zdepriorytetyzowanie jej na rzecz bardziej bezpośrednich celów i problemów.

Jednak wspieranie pracowników zdalnych staje się coraz pilniejsze, ponieważ coraz więcej osób poszukujących pracy decyduje się na pracę w domu ze względów zdrowotnych i bezpieczeństwa. "Z powodu tej pandemii możemy się spodziewać, że kandydaci będą oczekiwać więcej możliwości pracy zdalnej".

Pracodawcy nie powinni również oczekiwać, że znaczenie zdalnej marki pracodawcy zmaleje wraz z ustępowaniem pandemii. Według Fleishman, wewnętrzna ankieta wykazała, że 61% pracowników HubSpot planuje pracować zdalnie nawet po wznowieniu pracy w biurze.

Aby śledzić pracę Hannah Fleishman nad marką pracodawcy zdalnego, śledź ją na LinkedIn. Możesz również zapoznać się z jej poprzednim wywiadem Inbound Recruiting: HubSpot's Approach to Employer Branding. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc w tworzeniu opartych na danych, możliwych do zastosowania w praktyce strategii, które możesz wykorzystać do wprowadzenia realnych zmian w swojej firmie.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email