W czasach, gdy trudno nam przyznawać podwyżki i premie, coraz więcej pracodawców inwestuje w świadczenia pracownicze, aby zachęcić pracowników do zatrzymania i lojalności, a także utrzymać pozytywną i entuzjastyczną kadrę. Pracownicy szukają satysfakcji z pracy nie tylko w zyskach finansowych, ponieważ bogactwo świadczeń w miejscu pracy może przyczynić się do bardziej zrównoważonego połączenia życia zawodowego i prywatnego, a także wspierać zdrowie psychiczne i pracujących rodziców.

Ostatnie badania przeprowadzone przez CABA, organizację charytatywną działającą na rzecz dobrego samopoczucia, wykazały, że jedna piąta (20%) pracowników uważa, że ich pracodawca nie traktuje kwestii dobrego samopoczucia w miejscu pracy priorytetowo, a prawie jedna czwarta (23%) ujawniła, że nie wie o inicjatywach dotyczących zdrowia i dobrego samopoczucia, które oferuje ich organizacja.

Coraz więcej pracowników koncentruje się na próbach stworzenia rozsądnego podziału pomiędzy życiem domowym i zawodowym. Jeśli chodzi o motywację i nagrody w pracy, dobre połączenie życia zawodowego i prywatnego jest uważane za największy priorytet (31%), na drugim miejscu plasuje się bycie stymulowanym w swojej roli (27%), a następnie nagrody finansowe (20%).

Mając na uwadze te wyniki, Kelly Feehan, Dyrektor Serwisu w CABA, stworzyła listę najpopularniejszych benefitów w miejscu pracy, które warto wziąć pod uwagę, myśląc o dobru i szczęściu pracowników.

1. Elastyczne godziny pracy

Badanie przeprowadzone przez Adler wykazało, że elastyczny czas pracy jest najbardziej pożądanym benefitem w miejscu pracy (48%) wśród pracowników w Wielkiej Brytanii. Posiadanie elastycznego harmonogramu prowadzi do lepszej jakości życia, a wiele badań wykazało, że prowadzi to nie tylko do większego zaangażowania pracowników, ale także do zmniejszenia ogólnej liczby dni chorobowych przyjmowanych każdego roku.

2. Programy Wellness

Istnieje wiele inicjatyw wellness, które przynoszą korzyści pracownikom, począwszy od członkostwa w siłowni po holistyczne zabiegi, takie jak akupunktura, terapia masażem czy refleksologia. Wspieranie zdrowia psychicznego i fizycznego pracowników jest ważne przy utrzymywaniu zdrowego i szczęśliwego środowiska pracy. Zapewnienie pracownikom doradztwa i opieki sprawia, że czują się oni wspierani i bezpieczni.

3. Wydarzenia wzbogacające

Oferowanie pracownikom urozmaiconych wydarzeń, takich jak wykłady inspirujących mówców, lekcje gotowania, kluby książki czy wstępy na wystawy to świetny sposób na zaangażowanie pracowników i budowanie wesołej i pozytywnej kultury pracy. Pobudzanie kreatywności i inspiracji poza miejscem pracy może zachęcić pracowników do poczucia się wzbogaconym i zmotywowanym do kontynuowania tej postawy w biurze.

4. Dofinansowanie podróży

Istnieje wiele sposobów, w jakie firmy mogą subsydiować dojazdy do pracy, od zachęcania do wspólnego korzystania z samochodu, poprzez karnety na transport publiczny lub pożyczki na bilety okresowe, autobusy wahadłowe, a w niektórych przypadkach samochody służbowe. Dojazdy do pracy mogą być znaczącym wydatkiem, a wspieranie pracowników w tym zakresie może naprawdę poprawić ich zaangażowanie w markę i tym samym zwiększyć retencję pracowników.

5. Płatne dni wolontariatu

Oferowanie płatnego czasu wolnego na wolontariat ma wiele zalet, takich jak przyciąganie i zatrzymywanie największych talentów, a także zwiększanie produktywności. Dawanie pracownikom poczucia sensu i celu, przy jednoczesnym wzroście ich zaangażowania i poczucia sprawczości, przekłada się na satysfakcję i wydajność w biurze. Uczestnictwo w płatnych wolontariatach na rzecz organizacji charytatywnych pomaga budować poczucie pracy zespołowej i zaangażowania. Kultywowanie dążenia do dostosowania się do głębszych wartości w firmie przy jednoczesnym wprowadzaniu zmian w szerszej społeczności nie tylko zwiększa świadomość marki, ale także pomaga jednostkom rozwijać nowe umiejętności, zwiększając motywację i poczucie własnej wartości.

6. Szkolenia i rozwój

Nie ma w tym nic dziwnego, ale w niepewnym otoczeniu jest to pierwszy benefit, który znika. Jednak pracodawcy, którzy nadal inwestują w szkolenia i rozwój będą czerpać z tego korzyści. Twoi pracownicy nie tylko będą mieli bardziej zaawansowane umiejętności i będą lepiej wykonywać swoją pracę, ale ich wiara w swoje możliwości poprawi się, podobnie jak ogólne postrzeganie firmy, a rotacja pracowników powinna również się zmniejszyć.

Świadczenia pracownicze są centralną strukturą w podtrzymywaniu zdolności organizacji do rozwoju i wzrostu. Pójście o krok dalej w celu zapewnienia, że pracownicy czują się wspierani i doceniani, daje im poczucie bezpieczeństwa. Przyciąganie i zatrzymywanie utalentowanych pracowników jest kluczową częścią tego procesu, a oferowanie silnych świadczeń w miejscu pracy pokazuje, że firmy inwestują w zdrowie i dobre samopoczucie jednostek, jak również w ich przyszłość i potencjał rozwoju.

O autorze: CABA zapewnia dożywotnie wsparcie dla byłych i obecnych członków ICAEW oraz ich rodzin i są Pasjonatami zdrowia i dobrego samopoczucia.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email