Co sprawia, że Twoje kampanie są natychmiast rozpoznawalne jako należące do Twojej marki? Kiedy pracownicy mówią o Twojej marce w sieci (a mówią), czy wiesz jak i gdzie? Odpowiedzi na te pytania składają się na obraz spójności marki, która jest kluczowym elementem jednolitej marki pracodawcy.

Te pytania zadaje sobie również Kirsten Bethmann jako Global Employer Reputation Lead w Mars, Incorporated. Mars wyznaczył sobie inspirujący cel: stać się jednym z najbardziej atrakcyjnych pracodawców na świecie do 2025 roku. Osiągnięcie tego celu, zdaniem Bethmann, wymaga ponownego skupienia się na spójności marki.

Dlaczego spójność marki jest tak ważna dla rozwoju?

Dążenie do większej spójności marki pracodawcy sprzyja zwiększeniu świadomości marki - co często jest największym wyzwaniem dla organizacji związanym z pozyskiwaniem talentów. Jeśli nie jesteś uwielbianą marką konsumencką z szeroko rozpoznawalną nazwą, Twój zespół ds. marki pracodawcy prawdopodobnie doskonale zna to wyzwanie.

Ustanowienie wspólnej wizji

Jasna propozycja wartości dla pracowników jest podstawą spójnej marki pracodawcy. W przypadku Marsa EVP opiera się na trzech filarach: ludzie, cel i rozwój. Zespół ds. marki pracodawcy poszedł o krok dalej, przekształcając deklarację celu firmy Mars ("Świat, którego chcemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzisz biznes dzisiaj") w tagline: "Twoje jutro zaczyna się dziś", który personalizuje i przekształca misję firmy Mars w wezwanie do działania dla jej pracowników.

Standaryzacja wytycznych dotyczących marki

Firmy, które działają na wielu rynkach, muszą stąpać po cienkiej linii między egzekwowaniem wytycznych dotyczących marki a umożliwieniem rynkom reprezentowania siebie w sposób autentyczny. Mars rozpoczął tę pracę od stworzenia centralnej platformy dla swoich wytycznych, "jednego okienka", w którym można dowiedzieć się, jak używać kolorów, komunikatów i innych elementów.

Pozostawienie miejsca na personalizację

W ramach tych wytycznych marki, zespoły marek pracodawców na każdym z rynków firmy Mars mają swobodę w tworzeniu własnych kampanii. Wytyczne marki dyktują pewne standardy dla komunikatów w mediach społecznościowych, ale liderzy marki pracodawcy w firmie Mars zdają sobie sprawę, że komunikaty od pracowników sprzedaży mogą brzmieć inaczej niż komunikaty inżynierów. Bethmann i jej zespół przyjmują te różnice z zadowoleniem.

Aby śledzić pracę Kirsten Bethmann w zakresie marki pracodawcy, skontaktuj się z nią na LinkedIn. Aby uzyskać pomoc w budowaniu EVP, fundamentu marki pracodawcy, skontaktuj się z nami.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email