Tworząc EVP dla Ritchie Bros, internetowej platformy aukcyjnej dla ciężkiego sprzętu, Specjalista ds. Marki Pracodawcy Thomas Reneau czerpał ze swojego doświadczenia w pracy w firmie IDEO. Reneau dostrzegł możliwość połączenia tej innowacyjnej perspektywy ze strategią marki pracodawcy, a w efekcie wzmocnił głos, wartości i kulturę Ritchie Bros.

Bardziej tradycyjne podejście do EVP może zakładać, że Twój zespół jest już doskonale zorientowany w tym, co Twoja firma oferuje kandydatom i czego szuka Twój idealny kandydat. Jednak podejście do EVP oparte na myśleniu projektowym odwraca tę sytuację.

Myślenie projektowe zachęca do ciągłego zadawania pytań, zamiast zakładać, że Twój zespół ds. marki pracodawcy posiada już wszystkie potrzebne dane. Myślenie projektowe podkreśla różnicę pomiędzy stwierdzeniem: "Musimy przyciągnąć tę konkretną grupę demograficzną", a zwróceniem się do obecnych pracowników z tej grupy demograficznej z pytaniem: "Dlaczego zdecydowałeś się tu pracować?".

"Pomyśl o tym jak o inżynierii wstecznej", mówi Reneau. "Musimy umożliwić zespołowi przyciągnięcie odpowiednich kandydatów".

Empatia i komfort związany z podatnością na zranienie są kluczowe dla tego podejścia. Pytając współpracownika: "Jakie to uczucie być na twoim miejscu?", zespoły ds. marki pracodawcy muszą być gotowe na szczere i osobiste odpowiedzi. Są również odpowiedzialne za tworzenie kanałów i pielęgnowanie relacji, w których ten rodzaj zaufania jest możliwy.

Posłuchaj na Apple Podcasts, Spotify, Stitcher lub Soundcloud.

Aby śledzić pracę Thomasa Reneau w zakresie marki pracodawcy, skontaktuj się z nim na LinkedIn. Aby rozpocząć pracę nad swoim EVP, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci zidentyfikować wartości i kulturę, które chcesz stworzyć w swojej firmie.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email