W branży rekrutacyjnej istnieje pewne popularne powiedzenie, choć nie jest ono zbyt pochlebne. Nie jest to powiedzenie, pod którym każda agencja otwarcie by się podpisała, ale zawsze jest aktualne:

"Rzuć wystarczająco dużo gówna na ścianę, a niektóre będą trzymać".

Pomysł ten będzie brzmiał znajomo dla wielu moich wewnętrznych kolegów z Talent Acquisition (TA) i HR. Odnosi się to do rodzaju agencji, które przyjmują tak wiele ofert pracy, jak to tylko możliwe i wysyłają tak wiele CV, jak to tylko możliwe. Niektóre z nich nie mogą być nawet nazywane kandydatami, ponieważ nigdy nie byłyby brane pod uwagę do danej roli!

Cóż, nie ma niespodzianek, jak niektóre z nich zawsze przykleja się i duży procent opłat za wynagrodzenie po.

Ale nie bądź zbyt szybki, aby wskazać palcem ... to się robi gorzej dla wewnętrznych funkcji rekrutacyjnych, którzy starają się przyciągnąć kandydatów, którzy są wykwalifikowani i wykwalifikowani i gotowy do wynajęcia,

Widzisz, jeśli chcesz przyciągnąć właściwych ludzi i pomóc im stać się hire-ready, nie można polegać na tym samym starym sh*t, jeśli chodzi o employer branding i przyciągania talentów treści.

1. Ogłoszenia o pracę

Ogłoszenia o pracę są istotną częścią procesu rekrutacji, a w wielu regionach świata są one prawnie wymagane. Jeśli chodzi o ogłoszenia o pracę, staliśmy się zbyt zależni. Zespoły TA stały się leniwe.

Ogłoszenie o pracę ma sprzedawać cechy roli i pracodawcy w celu przyciągnięcia właściwych ludzi. Ogłoszenie o pracę nigdy nie miało być opisem stanowiska pracy.

Dodano do polegania na słabych ogłoszeń, nasi rekruterzy zaznaczyć pole z prozaicznych aktualizacji społecznych, takich jak:

"Mamy ekscytującą okazję dla osoby, która dołączy do naszego zespołu".

I CO Z TEGO? KOGO TO OBCHODZI?

2. Nijakie wiadomości o firmie

Rozumiem to; wiele firm dużych i małych nie znalazły swojego prawdziwego głosu, ponieważ są zbyt zajęci obsługą swoich klientów.

Bez głosu i treści do akcji, wiele z nich utknęło z dzieleniem się nijakimi wiadomościami firmowymi. Może to być przyznanie kontraktu, roczne oświadczenie, lub ogłoszenie fuzji / przejęcia.

Ponownie, rozumiem to; są to wielkie wydarzenia w życiu firmy. Mają one znaczenie, ale czy ktoś spoza firmy, w tym potencjalnych kandydatów, naprawdę obchodzi?

3. Nudny CSR

Zawsze byłem zaangażowany w działania CSR w firmach, a także w PSR (osobisty ....). Wierzę w pomaganie innym. Nie krzyczę o tym, bo robię to, bo chcę, a nie po to, żeby zwrócić na siebie uwagę.

Niemniej jednak, pokazanie wysiłków organizacji w zakresie odpowiedzialności społecznej może pomóc w pokazaniu opiekuńczej natury pracowników.

Ale czy sprzedaż ciast naprawdę wystarczy, aby znaleźć się w mediach społecznościowych firmy? Czy jest to najlepszy sposób na rozpowszechnianie wiadomości?

4. Spójrz na nas!

Duże firmy mogą być szczególnie złe w tej kwestii; pojawiają się z taką brawurą i pewnością siebie, że wyglądają arogancko. To rzeczywiście sprawia, że boli mnie, gdy widzę obrazy nakładki tekstowej w treści employer branding z oświadczeniami takimi jak:

`JESTEŚMY XYZ, PROWADZIMY REKRUTACJĘ`.

I co z tego? Dlaczego bycie firmą XYZ miałoby uczynić cię bardziej atrakcyjnym pracodawcą?

W rzeczywistości pokazuje to pewne cechy osobowości korporacyjnej, których nie chciałbym zbytnio podziwiać. Czy reprezentuje to firmę, która chętnie przyjmuje nowe pomysły i uczy się od innych? Czy też takie stwierdzenie sprawia, że czujesz się zmuszony do robienia rzeczy po ichniemu, ponieważ "tak to robimy i jesteśmy firmą XYZ"!

Nie ma nic złego w pewności siebie, ale uważaj, aby nie przerodziła się ona w arogancję!

5. Spójrz na naszego wspaniałego lidera, który robi...

Wielu pracowników ma szacunek dla swojego lidera. Wielu liderów jest ucieleśnieniem swojej organizacji. Kierują się niepodważalnymi wartościami, mówią z pasją, słuchają z troską i działają z empatią (dopóki wszystko nie idzie jak po grudzie!).

Te przesłania mogą brzmieć jak świetny pomysł dla osoby z wewnątrz, ale czy ktoś, kto nie ma zbyt wiele wspólnego z firmą, naprawdę się tym przejmuje? Czy ma to w dupie?

Dlaczego więc fakt, że nasz prezes uścisnął dłoń komuś, kogo nie znamy i na kim nam nie zależy, jest najważniejszym wydarzeniem w naszych mediach społecznościowych przez cały tydzień?

Oto jak zadbać o swój employer branding.

Storytelling

W dzisiejszym świecie, zostaliśmy wprowadzeni w błąd, źle sprzedani i okłamani tak wiele razy, a kiedy to się dzieje, trafia to do wiadomości publicznej. Nic dziwnego, że niektórzy mają tendencję do powątpiewania w wiele przekazów marketingowych. Dostaję to cały czas. Stwierdzenie "Ach, więc jesteś agencją" prześladuje mnie każdego dnia. To źle, ale dlaczego ktoś miałby mi od razu zaufać?

Jako pracodawcy, musimy znaleźć sposób na przekształcenie naszych deklaracji employer brandingowych w autentyczne komunikaty, które pokazują niewątpliwą prawdę.

Opowiadanie historii ludzi w Twojej organizacji, ich codzienności, sukcesów, a nawet porażek i nauki. Historie, które obejmują ludzi w firmie, którzy będą przedstawiać niezaprzeczalne poczucie tego, jak to jest pracować i żyć w firmie.

Oczywiście, te historie muszą być wiarygodne. Wstępnie napisane filmy z nerwowych i niezręcznych pracowników opowiadających publiczności, jak fantastyczny jest biznes nie będzie go wyciąć.

Oto kilka rzeczy, które możesz zawrzeć:

Historie pracowników

Nieedytowane lub niezauważalnie doskonałe wideo, na którym pracownicy wykonują swoje codzienne czynności, jest przykładem historii pracowników. Uchwyć osobiste interakcje między pracownikami, pokaż jak wygląda Twoje biuro i dodaj urywki dla śmiechu. Pokaż prawdziwych ludzi.

Opowiedz o wyzwaniach, przed którymi stoją Twoi pracownicy. Nie bój się być szczerym w kwestii wyzwań, przed jakimi stoją Twoi pracownicy.

Jeśli pracujesz w środowisku, w którym cele są bardzo ambitne, a presja jest zawsze na wierzchu, pokaż to i pozwól ludziom, którzy nie odniosą sukcesu w tej atmosferze, aby się wyselekcjonowali. Co więcej, przyciągaj osoby o silnym dążeniu do celu i zorientowane na sukces, których potrzebujesz i które będą dobrze prosperować. Pokaż im, co będzie oznaczał sukces w ich życiu.

Biegunowość

Zbyt często bardziej martwimy się o odsuwanie niewłaściwych ludzi od naszych firm, niż skupiamy się na przyciąganiu tych właściwych. W ten sposób treści stają się nijakie, podczas gdy my staramy się przyciągnąć wszystkich. Jest to wersja marketingowego rzucania gównem o ścianę.

W przeszłości widziałem, jak polaryzacja była bardzo skutecznie wykorzystywana. Mając zaszczyt pracować z Bobem Keillerem, obecnie prezesem Scottish Enterprise i szanowanym doradcą biznesowym, widziałem, że dodawanie polaryzacji działa.

W swojej poprzedniej roli nigdy nie przestawał mówić o wartościach związanych z opieką, a w szczególności o bezpieczeństwie. Otrzymywaliśmy cotygodniowe e-maile, blogi, otrzymywaliśmy od niego cotygodniowe e-maile, blogi, jednorazowe wiadomości e-mail, regularne komunikaty i wiele rozmów. Wszystkie one skupiały się na podstawowych wartościach, a w szczególności na bezpieczeństwie.

Tak się składa, że Bob jest również jednym z najlepszych korporacyjnych opowiadaczy historii, jakich znam.

Pokazując, że jedną z najważniejszych rzeczy dla organizacji jest bezpieczeństwo, stworzył w firmie grupę zwolenników, którzy mają bzika na punkcie bezpieczeństwa; ruch na rzecz bezpieczeństwa, jeśli można tak powiedzieć. Kulturę bezpieczeństwa. Dzięki temu nowi pracownicy wiedzieli, czego się od nich oczekuje, a jeśli się z tym nie zgadzali, wiedzieli, żeby nie zawracać sobie głowy składaniem aplikacji.

Nowi pracownicy wiedzieli, że najszybszym sposobem na dopasowanie się do kultury i odniesienie sukcesu w firmie jest przyjęcie zasad bezpieczeństwa. Dołączenie do kultury.

To jest marketing i employer branding w najlepszym wydaniu. Co ważniejsze, jest to osoba i firma, która naprawdę zrozumiała swój cel i głos. Szacunek.

Prawda

Kolejnym z najważniejszych elementów employer brandingu jest mówienie prawdy. Prawie każdy CEO i każda firma powie, że jedną z najważniejszych rzeczy, jeśli nie najważniejszą, są ich ludzie.

To świetne stwierdzenie, ale musi być prawdą. Oto kilka testów, które pozwolą sprawdzić, czy jest ono prawdziwe:

  • Jak się ma Twój budżet na szkolenia i rozwój do wydatków na rekrutację w ciągu roku finansowego? Czy wydajesz więcej na ciągłe przyciąganie nowych ludzi, aby wypełnić lukę?
  • Co byś zrobił, gdyby wszystko poszło nie tak? Weźmy jako przykład przemysł naftowy lub stalowy. Kiedy nadejdzie nieunikniony spadek koniunktury, czy jako firma zamkniesz się w sobie i wstrzymasz komunikację w obawie przed reakcją, czy też pozostaniesz wierny swoim deklaracjom?
  • Czy uzasadniasz awansowanie ludzi na stanowiska kierownicze i przywódcze ich sukcesami operacyjnymi, czy też poświęcasz czas na rozwijanie ich w kierunku prawdziwych liderów ludzkich?

Jest jeszcze wiele pytań, które mógłbym zadać, ale obawiam się, że w tym momencie zaczynam się denerwować!

Marka Twoich pracowników

Wiem, że wcześniej w tym artykule byłem nieco ostry w stosunku do niektórych komunikatów CSR. Pracownicy wkładają wysiłek w pieczenie ciast, organizowanie wydarzeń i poświęcają swój prywatny czas, aby pomóc innym. Dlaczego więc nie pozwolić swoim pracownikom opowiedzieć tej historii?

Informacje są wszędzie, łatwo je znaleźć i łatwo się nimi dzielić. Najbardziej angażującym rodzajem treści są osobiste historie prawdziwych ludzi, więc pozwól swoim pracownikom dzielić się swoimi historiami, a znajdziesz nowy kanał do promowania swojej marki pracodawcy. Co więcej, znajdziesz kanał o największej integralności.

Niektórzy boją się upoważnić swoich pracowników do dzielenia się treściami. Co oni powiedzą? Co jeśli powiedzą XYZ? Czy zostanie to podchwycone przez media?

Zamiast martwić się tymi pytaniami, zadaj sobie pytanie: Czy te obawy są uzasadnione? Jeśli tak, to jak mogę wprowadzić zmiany w mojej organizacji, aby moi pracownicy mieli pozytywne historie, którymi mogą się dzielić?

W rzeczywistości, ukrywając te historie i posługując się wyłącznie ultra-pozytywnym przekazem korporacyjnym, możesz wprowadzać w błąd swoich odbiorców. Jak byś się czuł, gdybyś został wprowadzony w błąd podczas dołączania do firmy?

Tak więc, tak to wygląda. Czy zdecydujesz się na to, aby nie zwracać uwagi na swoje komunikaty marketingowe dotyczące marki pracodawcy i rekrutacji? Czy też poświęcisz czas na znalezienie swojego głosu jako lidera i firmy? Cokolwiek zrobisz, upewnij się, że mówisz prawdę i może wytrzymać próbę trudnych czasach. Masz tylko jedną szansę, aby być godnym zaufania.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email