Jako integralna część Twojego zestawu narzędzi marki osobistej, Twój elevator pitch (lub przemówienie) musi skutecznie Cię sprzedać. Musi przekazywać zorientowaną na wartość, przekonującą i zapadającą w pamięć wiadomość, która zachęci słuchacza do podjęcia działania.

W tym wpisie przyjrzymy się, czym jest elevator pitch, dlaczego go potrzebujesz i jak stworzyć go dla siebie.

Co to jest elevator pitch?

Wysokość windy nie jest autobiografia lub szczegółowy biznes plan, to przegląd tego, kim jesteś, co robisz i jak można pomóc słuchacza. To ty sprzedajesz siebie w krótki i zwięzły sposób, używając formatu, który większość ludzi zna. Podczas gdy elevator pitch jest podobny do Twojej osobistej deklaracji marki i bio, jest dostarczany ustnie, a zatem powinien mieć nieco inne sformułowania, aby być punchy i zapamiętywalne.

Kto potrzebuje takiej prezentacji?

Ludzie, którzy sprzedają się na co dzień, tacy jak trenerzy, mówcy i konsultanci, będą mieli bardzo dopracowane pitchy, ponieważ jest to integralna część ich osobistego marketingu.

Powiedziałbym, że każdy, kto kiedykolwiek spotyka się z nowymi kontaktami biznesowymi potrzebuje elevator pitch. To może być ty idziesz na konferencję branżową, wydarzenie sieciowe, seminarium lub po prostu biorąc windę w hotelu - zawsze są okazje do strajku relacji biznesowych. Elewator pitch przygotowuje Cię do tych możliwości i wyposaża Cię w potężne narzędzie, aby uzyskać jak najwięcej z przypadkowego spotkania.

Jak ułożyć swoją wypowiedź?

Podobnie jak w przypadku deklaracji marki osobistej, musisz najpierw poznać cel elevator pitch. Niezależnie od tego, czy chodzi o sprzedaż siebie jako konsultanta, pozyskanie inwestycji dla Twojej firmy, czy rozmowę kwalifikacyjną - musisz mieć jasność co do swojej wartości i odbiorców. W przypadku, gdy masz kilka celów zawodowych, możesz rozważyć różne pitchy dla różnych sytuacji.

Aby stworzyć dobrą ofertę możesz zadać sobie kilka pytań, a odpowiedzi na nie będą dobrym początkiem. Te pytania to:

  • Jaką wartość dostarczasz?
  • W jaki sposób dostarczasz tę wartość?
  • Co jest unikalnego w Twojej ofercie?
  • Jaki jest Twój rynek docelowy?

Czteroetapowy proces tworzenia elevator pitch

Jest to proces opracowany przez trenera sprzedaży Jamesa Nudelmana, znanego jako The Noodle.

Krok 1 - Zacznij od FRAZY CZYNNOŚCIOWEJ, która NIE jest rzeczownikiem ("Jestem X" - ale nie używaj "etykiety" w pustym miejscu. Nie chcesz przecież, żeby ludzie wrzucali Cię do pudełka).

Krok 2 - Dodaj jedno zdanie o tym, co robisz. ("I do Y" - Co pomagasz robić ludziom lub firmom?).

Krok 3 - Podaj SPECYFICZNY WPŁYW. ("Ludzie, którzy korzystają z mojego procesu znajdują Z" - wymień jedną lub dwie rzeczy z perspektywy Twojego potencjalnego pracodawcy).

Krok 4 - Zakończ wezwaniem do działania. ("Chciałbym, aby przedstawiono mnie firmie A" - bądź konkretny! Jeśli poprosisz o coś niekonkretnego, prawdopodobnie to dostaniesz. I co z tego?)

Długość

Idealny pitch nie powinien być dłuższy niż 60 sekund, czyli około 200 słów. Więc wyobraź sobie, że wsiadasz do windy na poziomie ulicy, dostarczyć swój pak, zanim wysiądziesz na ósmym piętrze.

Czy udało Ci się ich zaczepić?

Tak jak każde dobre przemówienie, Twoja winda powinna być otwarta z haczykiem, aby przykuć uwagę słuchacza. To może być pytanie lub oświadczenie, które naprawdę zachęca ich do pozostania z tobą przez pełne 60 sekund. Hak jest krytyczny, gdy jesteś w funkcji sieci i osoba, którą właśnie spotkałeś już patrzy przez ramię dla następnej osoby, uchwycić ich pełną uwagę z potężnym hakiem.

Jak jasny jesteś?

Musisz używać prostego języka w swoim skoku. Nie chodzi o to, aby go spłycić, ale raczej o to, aby każdy mógł go zrozumieć, niezależnie od tego, czy jest w Twojej branży, czy nie. Jeśli używasz zbyt dużo żargonu masz tendencję do alienacji większość laików i ich umysły zaczynają się zastanawiać w wyniku.

Czy zapada w pamięć?

Postaraj się, aby zapadał w pamięć. Możesz użyć języka wizualnego, być dowcipny, lub po prostu bardzo różne - chodzi o to, że pitch będzie tylko pamiętny, jeśli wyróżnia się. Wyobraź sobie imprezę speed networkingową, usłyszysz 30 pitchów w ciągu godziny i jak je zapamiętasz, jeśli nie będą miały w sobie czegoś wyjątkowego?

Czy skończyłeś z wezwaniem do działania?

Pod koniec pitchu, będziesz chciał, aby słuchacz pomyślał "jak możemy zrobić biznes?". Jednym ze sposobów, aby to zrobić, jest zachęcenie ich do kontaktu z Tobą, dać Ci swoją wizytówkę lub zarezerwować spotkanie od razu.

Czas na praktykę

Teraz, kiedy już przygotowałeś swoją przemowę, nadszedł czas na próbę. Zrób to z przyjaciółmi, przed lustrem, na kamerze internetowej - pracować jak najwięcej platform awarii, jak to możliwe, tak, że można dostarczyć doskonałe pitch, kiedy naprawdę trzeba.

Wnioski

Dobrze sporządzony elevator pitch przyda się w wielu sytuacjach; sprzedaż usług klientowi, wywiad z pracodawcą, lub prosząc inwestora, aby rozstać się z pół miliona - żaden z nich jest prawdopodobne, aby odnieść sukces w chyba że masz idealne pitch.

Co to jest twój boisko i to działa dla Ciebie? Proszę daj mi znać w komentarzach!

Related post: Jak stworzyć swoją osobistą deklarację marki.

Podziel się tym postem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email