Ashley Cheretes stanęła przed wyzwaniem znanym wielu liderom marki pracodawcy: Jej firma nie jest na pierwszym miejscu w świadomości wielu kandydatów, mimo że wpływa na życie milionów ludzi. "Cigna jest najbardziej znaną, nieznaną firmą" - żartuje Cheretes, szefowa działu marketingu i pozyskiwania talentów w firmie Cigna. "Kiedy dorzucimy do tego fakt, że technicznie jesteśmy firmą ubezpieczeniową, często nie jesteśmy uważani za pożądaną branżę".

Jak rozwijać świadomość marki (i omijać branżowe piętno) na takim stanowisku? To jest pytanie, z którym zmierzyła się Cheretes i jej zespół. Odpowiedzi znaleźli dzięki popartej badaniami strategii treści, innowacyjnemu event marketingowi oraz gotowości do elastycznego podejścia do tego, gdzie i jak angażują się ich kandydaci.

Skup się na talencie wyżej w lejku sprzedażowym

Zamiast poświęcać całą swoją energię przypadkowym osobom poszukującym pracy, które po raz pierwszy zetknęły się z firmą Cigna, zespół Cheretes celuje w osoby znajdujące się wyżej w lejku sprzedażowym. Aby to osiągnąć, zespół stosuje strategię treści zaprojektowaną tak, aby w jak najmniejszym stopniu przypominała marketing.

"Ludzie nie chcą być traktowani marketingowo" - mówi Cheretes. "Jest to szczególnie prawdziwe podczas rekrutacji na stanowiska typu 'jednorożec', takie jak data scientist czy technolog".

Zróżnicuj kanały dystrybucji

Rodzaj stanowiska jest jednym z czynników, które zespół ds. marki pracodawcy Cigna bierze pod uwagę przy wyborze kanałów dystrybucji treści. Jak wynika z ustaleń zespołu, kandydaci do pracy w dziale obsługi klienta potrzebują treści przyjaznych dla urządzeń mobilnych, natomiast pielęgniarki preferują treści do pobrania.

Kolejnym czynnikiem branym pod uwagę przez zespół jest demografia wiekowa, szczególnie podczas opracowywania strategii w mediach społecznościowych. Promując kampanię, Cigna upewnia się, że udostępnia ją zarówno na Instagramie dla młodszych odbiorców, jak i na Facebooku dla starszych, co gwarantuje dotarcie z przekazem do jak najszerszej grupy wiekowej.

Wykorzystaj wirtualne wydarzenia

Frekwencja na imprezach wygląda inaczej podczas COVID-19, ale to nie powstrzymało Cigny przed przyciągnięciem świeżych kandydatów poprzez wirtualne wydarzenia. Zespół marki pracodawcy wykorzystał konferencje online jako okazję do przeprowadzenia rozmów z potencjalnymi pracownikami i zaoferowania czegoś wartościowego publiczności poprzez własne wirtualne rozmowy.

Aby promować własne wydarzenia, zespół Cigny wykorzystuje połączenie reklamy w mediach społecznościowych i stron docelowych wydarzeń. Podobnie jak w przypadku strategii dotyczącej treści, priorytetem dla wydarzeń jest ich użyteczność. Ostatnio, rozmowa przy ognisku z nowym dyrektorem ds. informatyki w firmie Cigna, która pozwoliła na osobiste spojrzenie na jej karierę, przebiła oczekiwania Cheretes co do frekwencji.

Aby dowiedzieć się więcej na temat pracy Ashley Cheretes w zakresie employer branding, skontaktuj się z nią na LinkedIn. Jeśli chcesz zmierzyć swoją markę pracodawcy, skontaktuj się z nami w sprawie Employer Brand Index. Nasz wskaźnik EBI wykorzystuje 16 kluczowych atrybutów, które mierzą, jak wypadasz na tle innych w swojej branży.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email