(I Oy! - dotyczy to zarówno klientów, jak i kandydatów!)
Często zastanawiam się, co ludzie myślą o mnie, kiedy spotykają mnie po raz pierwszy. Czy od razu oceniają mnie na podstawie tego, co mam na sobie, jak się czuję danego dnia, czy też kontekstu spotkania?
Czy wrażenie, jakie im przekazuję, jest takie, jakie chciałabym, aby odnieśli o mnie inni?
W kontekście rekrutacji, często mówimy o stworzeniu właściwego pierwszego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej, prawda? Oto lista kontrolna dla "dobrego pierwszego wrażenia" dla kandydata:
Pamiętaj również, że 1. wrażenie, które tworzysz nie jest tylko z ankieterem. Jest to również z PA, Office Manager, a kolega, który spotyka się i wita cię lub chodzi obok ciebie w recepcji. Jest to osoba, która cię brzęczy w. 1. wrażenie można utworzyć podczas angażowania się z nowym potencjalnym pracodawcą jest rzeczywiście plus-krotnie.
Jeśli zastosujesz się do wszystkich tych rad i pozostaniesz autentyczny, zostaniesz zapamiętany i masz duże szanse, aby udowodnić, dlaczego jesteś właściwą osobą dla tej firmy - jeśli okażą się one być właściwym biznesem dla Ciebie!
Ale... klienci! Czy pamiętasz, że Ty również musisz stworzyć dobre pierwsze wrażenie? Na rynkach napędzanych przez kandydatów (co ma miejsce w tak wielu sektorach, w tym R2R - i niech to trwa DŁUGO), zbyt często pierwsze wrażenie o firmie może być mylne, jeśli osoba prowadząca rozmowę nie zastosowała się do własnej listy kontrolnej:
Oto lista kontrolna dla "dobrego pierwszego wrażenia" dla zatrudniającego klienta:
A jeśli w obu przypadkach nie zastosujesz się do tych zasad, czy możliwe jest, aby zacząć od nowa i mieć drugą szansę na pierwsze wrażenie? Osobiście nie sądzę. Myślę, że rekruterzy mają naturalny instynkt i potrafią rozpoznać, czy to będą nerwy, czy coś innego.
Więc pamiętaj o tym za każdym razem, gdy kogoś spotykasz. Jakie jest pierwsze wrażenie, które chcesz, aby ktoś miał na ciebie? Pamiętaj o listach kontrolnych za każdym razem, gdy spotykasz się z kimś (ponieważ lista nie jest wyłącznym scenariuszem rekrutacji - może odnosić się do spotkań z klientami też!)