(I Oy! - dotyczy to zarówno klientów, jak i kandydatów!)

Często zastanawiam się, co ludzie myślą o mnie, kiedy spotykają mnie po raz pierwszy. Czy od razu oceniają mnie na podstawie tego, co mam na sobie, jak się czuję danego dnia, czy też kontekstu spotkania?

Czy wrażenie, jakie im przekazuję, jest takie, jakie chciałabym, aby odnieśli o mnie inni?

Lista kontrolna kandydata:

W kontekście rekrutacji, często mówimy o stworzeniu właściwego pierwszego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej, prawda? Oto lista kontrolna dla "dobrego pierwszego wrażenia" dla kandydata:

  • Elegancki nowy garnitur (nie błyszczący ani zbyt modny), elegancja i profesjonalizm od stóp do głów - nienaganne włosy, paznokcie, buty i krawat w przypadku mężczyzn.
  • Dobry, silny uścisk dłoni.
  • Dobry, regularny kontakt wzrokowy - nie za dużo, ale też nie za mało.
  • Świeży oddech - nie wolno palić papierosów, czuć czosnku ani wina!
  • Uśmiechnij się i bądź przyjazny i przystępny.
  • Zbuduj rapport z ankieterem i podążaj za ich przewodnictwem, jeśli tworzą małe rozmowy, aby złagodzić atmosferę.
  • Zrób wszystko powyższe, podczas gdy jest ushered do sali konferencyjnej i zarządzać usiąść łaskawie przy biurku i zaakceptować drinka, jeśli oferowane.

Pamiętaj również, że 1. wrażenie, które tworzysz nie jest tylko z ankieterem. Jest to również z PA, Office Manager, a kolega, który spotyka się i wita cię lub chodzi obok ciebie w recepcji. Jest to osoba, która cię brzęczy w. 1. wrażenie można utworzyć podczas angażowania się z nowym potencjalnym pracodawcą jest rzeczywiście plus-krotnie.

Jeśli zastosujesz się do wszystkich tych rad i pozostaniesz autentyczny, zostaniesz zapamiętany i masz duże szanse, aby udowodnić, dlaczego jesteś właściwą osobą dla tej firmy - jeśli okażą się one być właściwym biznesem dla Ciebie!

Ale... klienci! Czy pamiętasz, że Ty również musisz stworzyć dobre pierwsze wrażenie? Na rynkach napędzanych przez kandydatów (co ma miejsce w tak wielu sektorach, w tym R2R - i niech to trwa DŁUGO), zbyt często pierwsze wrażenie o firmie może być mylne, jeśli osoba prowadząca rozmowę nie zastosowała się do własnej listy kontrolnej:

Lista kontrolna klienta:

Oto lista kontrolna dla "dobrego pierwszego wrażenia" dla zatrudniającego klienta:

  • Upewnij się, że wygląd zewnętrzny i recepcja Twojego biura są schludne, czyste i przyjazne.
  • Idealnie, mieć na stoliku do kawy trochę literatury, a nawet nagrody / referencje na pokaz, aby rozpocząć proces uwodzenia dla kandydata! Twoja szansa, aby umożliwić kandydata do sklepu okno, zanim nawet spotkał je!
  • Ktokolwiek ich powitał, musi zaoferować im napoje po przybyciu. Nie ma nic gorszego niż siedzenie tam spragnionym. Zasady gościnności należy stosować tak samo, jak w przypadku każdego gościa!
  • Potrzebujesz również dobrego, silnego uścisku dłoni, być w odpowiednim stroju i pod butem oraz stosować się do powyższej listy kontrolnej dotyczącej zachowania, prezentacji i relacji! Ty też masz pracę do wykonania. Jeśli ten kandydat okazuje się być następnym najlepszym zatrudnieniu, musisz przekonać ich, że powinni wybrać Ciebie!
  • Nie wyłączaj kandydata zaczynając od razu od dociekliwych pytań. To jest Twoja szansa, aby je rozstrzygnąć i powiedzieć im wszystkie swoje USPs i dlaczego jest to świetna firma do pracy.
  • To jest twoje zadanie, aby uczynić je pragnienie swoją szansę!

Czy druga szansa istnieje?

A jeśli w obu przypadkach nie zastosujesz się do tych zasad, czy możliwe jest, aby zacząć od nowa i mieć drugą szansę na pierwsze wrażenie? Osobiście nie sądzę. Myślę, że rekruterzy mają naturalny instynkt i potrafią rozpoznać, czy to będą nerwy, czy coś innego.

Więc pamiętaj o tym za każdym razem, gdy kogoś spotykasz. Jakie jest pierwsze wrażenie, które chcesz, aby ktoś miał na ciebie? Pamiętaj o listach kontrolnych za każdym razem, gdy spotykasz się z kimś (ponieważ lista nie jest wyłącznym scenariuszem rekrutacji - może odnosić się do spotkań z klientami też!)

Podziel się tym postem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email