"Media społecznościowe? What a load of cr*p!" - tak mogłaby powiedzieć grana przez Catherine Tate postać z "Gran". Zgadzam się z nią, mimo że moje życie zawodowe w dużej mierze od tego zależy. Dobra, to wolny świat, pisz co chcesz, tylko nie zdziw się, jeśli ludzie pomyślą co im się podoba.

Spróbuj tego. Wybierz kogoś, kogo znasz, wyobraź sobie, że masz dla niego soczystą pracę, a następnie spędź czas, widząc, co możesz wykopać w sieci na ich temat. Pod koniec tego, jesteś pod ogromnym wrażeniem, niejasno neutralny w "meh" rodzaj sposobu, lub głęboko w OMG terytorium?

Teraz porozmawiajmy o tobie. Jesteś inteligentny, ciężko pracujesz i jesteś ambitny, być może z marzeniami o Audisie i jachtach. Masz wiele do zaoferowania światu i najwyższy czas, żeby ktoś to zauważył i dał ci więcej odpowiedzialności, prawda? Załóżmy więc, że złożyłeś swoje CV i podanie o tę nową pracę. Kiedy Twój potencjalny pracodawca patrzy na Ciebie, czy Twoja obecność w sieci jest lśniącą latarnią światła migającą "Wybierz mnie! Wybierz mnie!", czy może gubisz się w mało inspirującym szarym morzu zbiorowo tonących kandydatów?

Może zbliża się awans, Twój przełożony zaproponował Cię i jesteś jedynym realnym kandydatem wewnętrznym. To jest strzał w dziesiątkę. Z wyjątkiem ... jest to, że cenione (i dobrze udostępnione) zdjęcie z tobą na weekend kawalerski, hammered niewiarygodne, ubrany na czerwono i przy użyciu piły łańcuchowej do koszenia słowa "I will kill again!" na polu, podczas gdy czekasz na satelitę Google do dryfu nad. Czy to demonstruje twoją kreatywną stronę, czy też jest to ołowiany ciężar z HMS Millstone wiszący na twojej szyi?

Czy zauważyłeś, że twoi rówieśnicy są zwabieni na nowsze pastwiska z akrami świeżej, zielonej trawy, podczas gdy ty jesteś kloszardem na betonowym pustkowiu? Jeśli tak, to istnieje duża szansa, że Twoja obecność w sieci jest pokryta chwastami. Anonimowość to także straszne przekleństwo, o czym się przekonujesz.

Bądź nowym sobą

Co więc możesz zrobić w sieci, aby zwiększyć swoje szanse na wybór, awans lub bycie head-hunted?

OBUDŹ SIĘ!

Pracodawcy na pewno cię sprawdzą. Na szczęście, większość ludzi wie, aby oczyścić swoją historię, profile i ogólne zachowanie podczas poszukiwania pracy. Niestety, większość z nich staje się wtedy dość anodyczna. Samo nie robienie czegoś niewłaściwego nie zwiększa Twojej wartości. Postaraj się pokazać, że jesteś osobą, którą pracodawca chciałby mieć na pokładzie.

Dołącz do prawdziwego świata

Kiedy wchodzisz na spotkanie w pracy, nigdy nie będziesz zaczynał od tyrady: "Zeszłej nocy nawaliłem się i obudziłem w łóżku budowlańca, w tym całym pieprzonym budynku nie ma absolutnie żadnej bułki tartej, świat będzie miał przechlapane, jeśli ten szlachcic dostanie się do Białego Domu - jak on się nazywa? Uważam, że różowe samochody są do bani. Zejdźcie mi z drogi, wiem, co robić. Boże, wszyscy jesteście brzydcy, co jest na obiad?", więc po co robić to samo w sieci? Jeśli chcesz być postrzegany jako profesjonalista, zachowuj się jak profesjonalista. Wszędzie.

Spraw, byś był interesujący

Postaw się w sytuacji pracodawcy. Co sprawiłoby, że byłbyś naprawdę interesujący, jako kandydat? Jasne, wykonujesz odpowiednią pracę, posiadasz udokumentowane umiejętności i odpowiednie doświadczenie. Brzmi to jak każdy inny kandydat, więc co może sprawić, że osiągniesz status "świetnej dziewczyny" lub "najlepszego faceta"? Pomyśl o umiejętnościach, zainteresowaniach lub działaniach, które mogą zwiększyć Twoją postrzeganą wartość i pokaż je tej osobie.

Pokaż swoją podróż

Jeśli zamierzasz być kimś, kto dokądś zmierza, musisz zbudować impet. Jak się tu dostałeś? Dokąd zmierzasz? Pokaż góry, które zdobywasz i blizny po przebytej trasie. Spraw, by ktoś pomyślał: "STOP THE BUS! Chcę, żeby ta osoba tu jechała".

Bądź towarzyski

Wskazówka jest w nazwie - media społecznościowe. Przestań nadawać, a zacznij się angażować. Słuchaj. Myśl. Jeśli masz zamiar coś powiedzieć, popchnij dyskusję do przodu, nie niszcz jej kpinami i wyzwiskami. Bądź towarzyski z większą liczbą osób z Twojej branży, nie tylko z przyjaciółmi. Nawiązuj kontakty z ludźmi, którzy wykonują podobną pracę do Ciebie i nawiązuj kontakty z ludźmi, którzy zatrudniają takich ludzi jak Ty. Nie trzymaj się kurczowo narzędzi i sieci, które już posiadasz. Gdzie jeszcze spotykają się właściwi ludzie?

Bądź radykalny

Ile tak naprawdę wiesz o swojej branży i wyzwaniach, jakie przed nią stoją, w porównaniu do swoich rówieśników? Dlaczego nie zostać ekspertem i nie prowadzić komentarzy online na temat problemów, w miarę rozwoju wydarzeń? Dlaczego nie zostać ekspertem? Jeśli jedna rzecz zrobi różnicę dla Twoich potencjalnych klientów, to właśnie to, ale wcześniej musisz włożyć pracę w powyższe kroki.

Oto nadchodzi światło reflektorów

Jeśli podejmiesz wszystkie kroki, poświęcając czas na budowanie rozmachu, będziesz cholernie pewny, że warto, aby pracodawca zwrócił na Ciebie uwagę. Jeśli Andy Warhol miał rację, używając tych narzędzi online prawidłowo dostaniesz niepodzielną uwagę rekrutera lub pracodawcy na swoje piętnaście minut sławy, podczas gdy oni idą, "Wow!". Bądź kim trzeba być, a dostaniesz to, co chcesz dostać.

O autorze: Jon Gregory jest autorem, redaktorem, blogerem i trenerem w zakresie wszystkich rzeczy związanych z poszukiwaniem pracy, przygotowywaniem wywiadów i rozwojem kariery.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email