Straszne, prawda?

To miał być moment ekscytacji. W końcu dostałeś telefon, aby spotkać się twarzą w twarz. Aby przedstawić przekonującą argumentację, dlaczego to właśnie Ciebie należy zatrudnić. Ale jak rzeczywisty dzień zbliża się z minuty na minutę, motyle w brzuchu rośnie głośniej.

To nie idzie zgodnie z planem.

To normalne, że trzeba się denerwować

Wywiad zawsze kojarzy mi się z randkami. Obie strony mówią o sobie, choć w różnych konfiguracjach. I w przeważającej części, obie strony starają się przekonać drugą, że są one THE one.

To zawsze będzie nerwowe, ale są sposoby, aby uczynić to mniej widoczne.

Co ważne, ten sam zestaw wskazówek sprawi, że o wiele bardziej przygotowany do wywiadu, że szanse na uzyskanie zatrudniony będzie tak dużo wyższe.

Oto 5 rzeczy, które chciałbyś zrobić przed udaniem się do każdej rozmowy kwalifikacyjnej:

1) Dowiedz się o firmie

Naprawdę "duh" odpowiedź wiem, ale byłbyś zaskoczony liczbą osób poszukujących pracy mam ustawić wywiady dla, że po prostu nie zrobić. Nie wiem dlaczego. Może są leniwi, są zbyt pewni siebie lub po prostu myślą, że wiedzą wszystko.

Prawda jest taka, że nie wiesz.

Możesz wiedzieć o nich rok temu, ale niekoniecznie o tym, co działo się miesiąc wcześniej. Wszystkie te informacje mogą mieć wpływ na to, jak się ustawić w wywiadzie.

Jeśli wiesz, że firma zamyka dział, wszelkie wzmianki o swoim potencjalnym wkładzie w tym obszarze nie będzie, aby wyglądać mądrze w jakikolwiek sposób.

2) Dowiedz się, co rynek mówi o nich

Internet jest kopalnią złota informacji i masz dedykowane strony z recenzjami firm, takich jak Glassdoor. Zrób dobry użytek z nich poprzez uzyskanie wszelkich informacji, jak można z tej strony.

Jednym z dobrych obszarów, aby skupić się na jest "minusy" o firmie.

Większość Twojej konkurencji, którzy są wystarczająco bystrzy będą patrzeć na Glassdoor też. I są szanse, że skupią się na zaletach i spróbują podkreślić, jak są one wyrównane do tego.

Jeśli pójdziesz w tym kierunku, jesteś tylko jednym z wielu.

Zamiast tego skupić się na minusach i odnieść się do tego, jak będzie to wpływać na Ciebie.

Brak równowagi między życiem zawodowym a prywatnym? Uwielbiam pracować. Szaleni szefowie? Żyję na krawędzi.

Rozumiesz, o co chodzi.

3) Dowiedz się więcej o swoim rozmówcy

Wierzcie lub nie, ale ponad 80% ankieterów nie jest profesjonalnie przeszkolonych do prowadzenia obiektywnego i ustrukturyzowanego wywiadu. Dla mniej niż 20%, że jest, ponad połowa wybrać, aby nie praktykować go, ponieważ uważają, że ich instynkt jelitowy jest znacznie bardziej dokładne i ich jelito jest zawsze w porządku.

Co jest w porządku, bo to oznacza, że można grać to! A najprostszym sposobem jest zidentyfikowanie wspólnych cech, które masz z ankieterem.

Naprawdę szybkim sposobem na zrobienie tego jest uruchomienie narzędzia takiego jak Rapportive dla Gmaila.

Pokazuje ono wszystko o Twoich kontaktach bezpośrednio w Twojej skrzynce odbiorczej. Możesz zobaczyć wszystkie ich uchwyty w mediach społecznościowych, czy mają własną stronę internetową, a nawet wspólne połączenia, które mogą ich znać.

Przerażające, ale skuteczne.

4) Porozmawiaj z powiązaniami związanymi z firmą

To nigdy nie jest mądry, aby zaufać wszystko, co czytasz w Internecie. Obejmuje to ten artykuł i 3 wskazówki, które wspomniałem do tej pory. Ale jedna rzecz, którą można mieć pewność, byłoby opinie z obecnych i byłych pracowników firmy jesteś rozmowy z, które można znaleźć z szybkiego wyszukiwania na LinkedIn.

Teraz nie podłączać i zapytać ich, co myślą o swojej firmie od razu. Czuje się zbyt Undercover Boss i nie dostaniesz autentycznych informacji zwrotnych.

Zamiast tego, podejść z punktu widzenia, że jesteś w głębokim podziwie ich tle i trajektorii kariery. Biorąc to pod uwagę, chcesz się z nimi spotkać i uzyskać ich porady na temat robienia kariery w podobny sposób. Zaoferuj, że kupisz im kawę.

Nikt nie odrzuciłby kawy. Nikt.

5) Script Down przekonujące Elevator Pitch

Zapisz go. Przeczytaj go na głos. Czy to brzmi zabawnie? Sprawia, że twoja żona chichocze? Powtórz go.

Wielu kandydatów po prostu nie wkłada w to żadnego wysiłku i traci ogromną szansę na wyartykułowanie przekonującej historii o tym, jak wiedziałeś, że ta praca jest dla Ciebie od momentu przejścia przez kanał rodny.

Nikt z nas nie będzie miał historii życia, która przepływa z jednej fazy do drugiej. Ale możemy wpleść przerywane linie w poprzek nich i sprawić, by wydawało się, że wszystko to jest jakoś razem.

Jak to powiedział Steve Jobs, możesz tylko zrobić wszystko, co w twojej mocy i połączyć kropki wstecz.

Więc zacząć łączyć te kropki, aby dać sobie elevator pitch, że zasługują.

Podziel się tym postem:

Podziel się na LinkedInShare on TwitterUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email