Dla zespołów zajmujących się marką pracodawcy, które chcą scentralizować i aktywować głosy pracowników, rozwiązaniem może być program wspierania marki. "Wspieranie marki, u swoich podstaw, polega na tym, jak ludzie mówią o firmie" - przypomina Briana Daugherty. Daugherty jest specjalistą ds. marki zatrudnienia w Cox Enterprises, gdzie zbudowała program wspierania marki o wyjątkowym zaangażowaniu.

Cox zbudował swój program poprzez dopracowanie procesów nominacji, szkoleń, tworzenia treści, zaangażowania i pomiaru. Podejście Daugherty i jej zespołu służy jako cenna mapa drogowa dla innych organizacji (być może także dla Twojej?), które chcą zbudować własne programy wspierania marki.

Daugherty najpierw zwróciła się do rekruterów firmy Cox, aby dołączyli do programu wspierania marki. Pracownicy ci byli już przyzwyczajeni do tego, że służą jako "twarz" firmy Cox w oczach opinii publicznej i mieli relacje w wielu działach organizacji.

Posłuchaj na Apple Podcasts, Spotify, Stitcher lub Soundcloud.

Po wprowadzeniu rekruterów na pokład Daugherty zwróciła się do grup zasobów pracowniczych i liderów działów Coxa. Poprosiła o nazwiska pracowników, którzy są już widoczni i entuzjastycznie angażują się w inicjatywy wolontariackie firmy Cox (takie jak Cox Conserves, projekt zrównoważonego rozwoju). Zespół Daugherty'ego zaprosił tych nominowanych na spotkanie informacyjne w stylu otwartego domu na temat programu wspierania marki i rozdał bardziej formalne zgłoszenie.

Zespół ds. marki pracodawcy przedstawił tym potencjalnym rzecznikom marki swoją ofertę: możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami z firmą Cox przy jednoczesnym wzmocnieniu własnego głosu i marki osobistej, uzyskanie dostępu do ekskluzywnych szkoleń i możliwości rozwoju kariery oraz zdobycie nagród. Program okazał się skuteczny, a firma Cox wkrótce stworzyła program wspierania marki z silną reprezentacją międzyoddziałową i rozmachem.

Rzecznicy marki firmy Cox stanowią doskonały przykład dla innych organizacji, które zaczynają prowadzić własne programy rzecznictwa. Daugherty przypomina nam jednak, że zrównoważone rzecznictwo nie jest zadaniem tylko dla kilku wybranych osób. "Nawet jeśli nie bierzesz udziału w naszym programie, wierzymy, że każdy pracownik firmy Cox jest ambasadorem, ponieważ opowiadasz tę historię, gdziekolwiek jesteś".

"Ludzie chcą, aby ich słuchano" - mówi. Pracownicy znajdą ujście dla swoich głosów; jeśli Twój zespół słuchał wystarczająco uważnie, satysfakcjonujący program wspierania marki może zaspokoić tę potrzebę.

Aby dowiedzieć się więcej o pracy Briany Daugherty w zakresie marki pracodawcy, skontaktuj się z nią na LinkedIn. Aby uzyskać bardziej przejrzysty obraz tego, jak Twoja firma wypada na tle innych w Twojej branży, skontaktuj się z nami - nasz Indeks Marki Pracodawcy wykorzystuje 16 kluczowych atrybutów do pomiaru Twojej marki pracodawcy.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email