Personal branding może być z pewnością potężnym narzędziem sukcesu. Kiedy wprowadzasz na rynek swoje profesjonalne usługi jako jednoosobowa grupa (lub jednoosobowa grupa kobiet), skutecznie wprowadzasz na rynek siebie i sprawiasz, że ludzie kupują ciebie. Silna marka osobista będzie przyciągać ludzi i okazje do Ciebie jak magnes; jest to zarówno tańsze i bardziej skuteczne niż jakakolwiek lista w Yellow Pages.

Proces budowania marki osobistej polega na skupieniu się na tym, co Cię pasjonuje, wyrzeźbieniu dla siebie niszy i konsekwentnym dodawaniu wartości innym. Nie chodzi o to, abyś walczył z konkurencją; chodzi o to, abyś był kompleksowym rozwiązaniem problemów swoich klientów.

Oto siedem korzyści płynących z personal branding dla freelancerów i konsultantów:

1. Pozostanie wyjątkowym na rynku

Jedną z najlepszych cech silnej marki jest poczucie indywidualności i wyjątkowości, które tworzy w umysłach innych. Jako właściciel małej firmy, nie możesz ukrywać się za dużym logo korporacyjnym. Twoi klienci z łatwością będą w stanie odróżnić Cię od konkurencji, skutecznie wyróżniając Twoją markę samą w sobie. Ważne jest, aby udowodnić, że można zapewnić coś, czego inni nie mogą, więc jest to dobry pomysł, aby znaleźć niszę, że można wykazać głęboką wiedzę i doświadczenie w.

2. Tworzenie świadomości dla swoich usług

Sprzedaż każdego produktu lub usługi jest obecnie w dół do różnicowania marki. Spróbuj odróżnić od siebie jedzenie z Carluccio's, Bella Italia i Zizzi's - to niemożliwe. Twoi klienci nie widzą już wielkiej różnicy pomiędzy produktami lub usługami, ale odczuwają różnicę w marce. Podobnie jak sieć restauracji, która wykorzystuje wystrój wnętrz i wizerunki, Twoja marka osobista pozwala Ci wpływać na postrzeganie innych na innych poziomach.

3. Wdrażanie osobowości do Twojej marki i biznesu

Co sprawia, że hydraulik A różni się od hydraulika B? Poprzez dodanie więcej osobowości do swojej marki, dodasz więcej wspólnej płaszczyzny dla swoich klientów. Twoja marka jest głęboko zakorzeniona w Twojej autentycznej tożsamości osobistej. Twoim celem w personal brandingu jest bycie znanym z tego kim jesteś, za czym się opowiadasz i co robisz dla innych. Zastanów się, co sprawia, że jesteś sobą. Zidentyfikuj swoje najlepsze lub najbardziej zapadające w pamięć cechy, z których chcesz być znany, a następnie pracuj nad budowaniem swojej tożsamości jako freelancer wokół nich.

Twoja marka osobista online i offline powinna być uczciwym odzwierciedleniem wartości, którą możesz dodać do klientów i ludzi w swojej sieci.

4. Dostarczanie mapy drogowej do sukcesu

Wyobraź sobie, że masz u swego boku Cycerona, który zawsze wskaże Ci właściwą ścieżkę w biznesie. Twoja marka może stać się przewodnikiem po Twoim życiu zawodowym. Plan marki osobistej, który wprowadzisz w życie, będzie służył jako mapa drogowa do sukcesu i będzie stanowił dla Ciebie punkt odniesienia podczas podróży. Kiedy już określisz, co chcesz osiągnąć, znacznie łatwiej będzie Ci pracować nad osiągnięciem celów zawodowych. Twoje działania i komunikacja będą w pełni pochłonięte spójnością i autentycznością Twojej marki.

5. Tworzenie szumu, aby zwiększyć zainteresowanie rynku

Co powiesz na posiadanie świetnej reputacji, która Cię wyprzedza? Jeśli ktoś powiedziałby Ci, że masz spotkanie z Richardem Bransonem, prawdopodobnie byłbyś bardzo podekscytowany, mimo że go nie znasz. Masz możliwość generowania większej ilości biznesu i powiększania bazy klientów bez wysiłku poprzez zapewnienie, że Twoja osobista marka jest omawiana, czytana, widziana i słyszana. Po słowo-of-mouth maszyny marketingowej zaczyna, dostaniesz skierowań i prowadzi jak nigdy dotąd. Tworzenie buzz zajmie sporo wysiłku i tylko długoterminowy plan działania z konsekwentnym przesłaniem zapewni Ci krawędzi bliżej do celu każdego dnia.

6. Stawanie się ekspertem lub liderem w swojej dziedzinie

Pamiętaj o swoim kliencie, kiedy starasz się zdobyć uznanie w swojej dziedzinie. Upewnij się, że Twoja nazwa pozostawia trwałe pozytywne wrażenie, które odróżnia Cię od konkurencji. Aby mieć wspaniałą markę, trzeba być nie tylko dobrym, ale także innym. Odmienność zazwyczaj bierze się z dążenia do małej niszy w Twojej dziedzinie i całkowitego zdominowania jej.

Z czasem zyskasz wiarygodność, szacunek, a nawet podziw, gdy Twoje imię i nazwisko oraz deklaracja marki osobistej będą powtarzane osobom z Twojej grupy docelowej. Pozostając widocznym online i offline zapewni Ci status eksperta, a Twoja silna marka pomoże Ci wyróżnić się w branży.

7. Osiąganie większej sprzedaży, od lepszych klientów, w krótszym czasie

Zarabianie więcej pieniędzy w krótszym czasie brzmi jak marzenie większości ludzi. Jednak większość profesjonalistów nie podejmuje świadomego wysiłku, aby promować własną markę. Twoja magnetyczna marka pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów i inne możliwości, nawet bez podnoszenia telefonu. Kiedy już będziesz dobrze wypozycjonowany, a Twoja marka osobista będzie wystarczająco silna, będziesz mógł podnieść swoje stawki i wybierać klientów - to luksus dla większości konsultantów i freelancerów.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email