Istnieje kilka rzeczy, które można zrobić, aby każdy wywiad jak najbardziej udany, jak to możliwe. Każdy z tych kroków ma wpływ na pomoc w uzyskaniu rodzaju pracy, którą naprawdę chcesz:

1. Zawsze bądź punktualny.

Zapewnij sobie wystarczająco dużo czasu na dotarcie na miejsce, biorąc pod uwagę adres i ruch uliczny. Ogólna zasada mówi, że pracodawcy nigdy nie zatrudniają osób, które spóźniają się na rozmowę kwalifikacyjną.

2. Ubierz się dobrze na rozmowę kwalifikacyjną.

Twoje ubrania mogą stanowić 95 procent pierwszego wrażenia, które robisz na potencjalnym pracodawcy, ponieważ pierwsze wrażenia są prawie zawsze wizualne.

Ubierz się w sposób, w jaki spodziewałbyś się ubrać na stanowisko, o które się ubiegasz. Wiele osób zostaje zatrudnionych nie z innego powodu niż to, że byli najlepiej ubrani spośród kandydatów, z którymi przeprowadzono rozmowy.

Wiele skądinąd doskonałych mężczyzn i kobiet jest dyskwalifikowanych przez pracodawcę na pierwszym spotkaniu, ponieważ nie ubrali się dobrze na rozmowę kwalifikacyjną.

Powiązane: Jak się ubrać na rozmowę o pracę.

3. Napełnij się tlenem.

Zanim wejdziesz na rozmowę kwalifikacyjną, poświęć kilka chwil na głębokie oddychanie i rozluźnij ramiona. Głębokie oddychanie sześć lub siedem razy rzeczywiście uwolni endorfiny w mózgu i da ci poczucie dobrego samopoczucia i spokoju.

Zamknij oczy na kilka chwil i wyobraź sobie siebie jako osobę spokojną, pewną siebie i zrelaksowaną. Stwórz jasny mentalny obraz siebie jako uśmiechniętego, pozytywnego i całkowicie panującego nad sobą i swoimi emocjami podczas wywiadu.

4. Zaoferuj twardy uścisk dłoni.

Kiedy spotkasz ankietera, uśmiechnij się i mocno uściśnij dłoń. Spójrz osobie bezpośrednio w oczy i powiedz: "Jak się masz?". Dobry uścisk dłoni jest pełny i zdecydowany, gdzie chwytasz całą dłoń i ściskasz w sposób zdecydowany, ale nieagresywny. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety powinni uścisnąć całą dłoń, gdy spotykają się z daną osobą po raz pierwszy.

5. Przeprowadź wywiad z osobą przeprowadzającą rozmowę.

Większość ankieterów zaczyna od serii pytań, które mają na celu wyciągnięcie Cię i uzyskanie lepszego wyobrażenia o tym, kim jesteś. Powinieneś przejąć kontrolę nad wywiadem, zadając pytania na temat firmy, branży i rodzaju osoby, że ankieter szuka.

Im więcej pytań zadajesz i im bardziej pomagasz odkryć prawdziwe potrzeby potencjalnego pracodawcy, tym bardziej prawdopodobne jest, że potencjalny pracodawca będzie postrzegał Cię jako osobę, która może spełnić te potrzeby.

Powiązane: 9 Zabójczych pytań, które powinieneś zadać osobie przeprowadzającej rozmowę kwalifikacyjną.

Brian Tracy jest autorem książki Earn What You're Really Worth: Maximize Your Income at Any Time in Any Market. Urodził się we wschodniej Kanadzie w 1944 roku i dorastał w Kalifornii. Po porzuceniu szkoły średniej, podróżował i pracował na całym świecie, odwiedzając w końcu 80 krajów na sześciu kontynentach.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzePodziel się na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email