Co pojawia się, gdy wpisujesz siebie w Google? Założę się, że to prawdopodobnie Twoje profile w mediach społecznościowych, prawda? Oznacza to, że jeśli nie masz bezpiecznych ustawień prywatności na swoich kontach, prawie każdy, czy to potencjalny pracodawca, klient, lub kolega, może zobaczyć dokładnie to, co zostały udostępnione z sieci. Dlatego ważne jest, aby zastanowić się nad tym, jakie treści udostępniasz w sieci i jaki obraz o Tobie mogą one przedstawiać.

Ale co z treściami zamieszczanymi przez innych ludzi? Czy mogą one zaszkodzić Twojej reputacji?

Firma .Me przeprowadziła badanie, którego celem było sprawdzenie, jaki wpływ na Twoje życie i karierę mogą mieć treści zamieszczane w sieci na Twój temat. Oto niektóre z najważniejszych wniosków:

Jaki wpływ mogą mieć treści online?

  • 66% millenialsów obawia się, że informacje na ich temat w sieci mogą negatywnie wpłynąć na ich reputację.
  • 43% millenialsów przyznaje, że informacje na ich temat w sieci mają na nich negatywny wpływ.
  • 57% badanych osób zmieniło swoją opinię o kimś na podstawie informacji zamieszczonych na jego temat w sieci.

Jak bardzo ludzie są świadomi swojej reputacji w sieci?

  • 53% Amerykanów przyznaje, że nie monitoruje informacji, które są udostępniane na ich temat w sieci.
  • 79% Amerykanów twierdzi, że nie zrobiło nic, aby zarządzać informacjami o nich w sieci.
  • Tylko 22% stwierdziło, że informacje, które pojawiają się o nich w wyszukiwaniach są dokładnie takie, jakie chcieliby, aby ludzie o nich wiedzieli. Pozostała część znalazła niedokładne, nieaktualne i żenujące treści.
  • 77% osób, które zostały dotknięte przez szkodliwe treści, jest teraz bardziej proaktywnych w monitorowaniu swojej reputacji w Internecie.

Co można zrobić?

  • 61% ankietowanych Amerykanów uważa, że osobista strona internetowa może być skutecznym sposobem zarządzania reputacją w sieci, ponieważ można przejąć kontrolę nad tym, jak się prezentujemy.
  • Pracuj nad stworzeniem pozytywnej reputacji online i profesjonalnej marki osobistej poprzez media społecznościowe, blogi, itp.
  • Regularnie przeprowadzaj wyszukiwanie online swojego nazwiska, aby sprawdzić, jakie informacje się pojawiają. Jeśli jest coś, co szkodzi Twojej reputacji, podejmij działania, aby to usunąć.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email