Choć stworzenie idealnego CV i życiorysu jest ważnym elementem podczas rozmów kwalifikacyjnych, to portfolio online jest doskonałym sposobem na wzbogacenie swojego zestawu umiejętności. CV mówi potencjalnemu pracodawcy o tym, co zrobiłeś, ale strona internetowa z portfolio pokazuje potencjalnemu pracodawcy, co możesz zrobić, co jest kuszącym elementem do wniesienia do stołu.
W przeszłości, portfolio internetowe było zazwyczaj używane tylko dla niektórych branż, takich jak projektowanie stron internetowych lub dziedzin związanych ze sztuką. Jednak teraz można łatwo dostrzec korzyści płynące z posiadania portfolio online podczas szukania pracy, w tym:
A dzięki dzisiejszej technologii, stworzenie spersonalizowanego portfolio nie jest trudne. Potrzebujesz tylko odpowiednich kroków.
Zanim cokolwiek zrobisz, upewnij się, że masz świetny kreator stron internetowych, który jest łatwy w użyciu i będzie funkcjonował jak najlepiej do wyświetlania Twojej pracy. Oto kilka popularnych platform, które możesz spróbować:
Podstawowy skład każdego z tych narzędzi internetowych jest zasadniczo taki sam, ale istnieje kilka różnic, które warto rozważyć. Na początek zdecyduj, czy powinieneś kupić domenę dla swojego portfolio. Jeśli jesteś freelancerem, który jest zawsze zbierając dziwne zadania, warto mieć własną domenę tak, że ludzie mogą się z tobą skontaktować często.
Jeśli szukasz długoterminowego, wewnętrznego stanowiska, płacenie za domenę będzie prawdopodobnie stratą pieniędzy, ponieważ miejmy nadzieję, że nie będziesz potrzebował korzystać z portfolio przez kilka lat.
Następnie, oceń możliwości nawigacji. Nawigacja jest jedną z najważniejszych części strony internetowej, a jeśli nawigacja nie pomoże Ci osiągnąć swój cel lub jest mylące, Twoje portfolio online nie będzie imponować jeden bit.
Teraz nadszedł czas, aby zdefiniować swoją markę. Jeśli chcesz wyróżnić się na tle innych kandydatów, którzy mają podobne lub lepsze kwalifikacje, trzeba coś, że pracodawca będzie pamiętać, i wielkie logo i tagline jest właśnie to.
Ogólnie rzecz biorąc, dla celów związanych z ubieganiem się o pracę, Twoje logo powinno być pewnym projektem Twojego imienia i nazwiska, tak aby pracodawca miał wizualny obraz w głowie, kiedy nadejdzie czas na przewertowanie stosu aplikacji.
Upewnij się również, że logo zawiera odnośnik do strony głównej dla wygody, i że jest umieszczone w lewym górnym rogu każdej strony, tak aby było pierwszą rzeczą, którą czytelnik widzi po wejściu na stronę.
Tagline jest również doskonałym sposobem, aby przyciągnąć uwagę. W istocie, tagline jest krótkim, chwytliwym podsumowaniem tego, co robisz. Aby uzyskać kilka wspaniałych przykładów skutecznych tagline, użyj tego artykułu jako odniesienia.
Kiedy jesteś absolutnie pewien, że Twoje logo i tagline sprawią, że wyróżnisz się w dobry sposób, przejdź do wypełniania zakładek informacyjnych na swojej stronie internetowej. Temat każdej z zakładek nawigacyjnych zależy przede wszystkim od Ciebie, ale pracodawcy oczekują następujących stron:
Kiedy potencjalny pracodawca przejrzy Twoje portfolio, przypomnij mu, dlaczego tam jest, poprzez bezpośrednie wezwanie do działania lub frazę, która powie mu, co ma robić dalej. Na każdej stronie umieść strategiczne wezwanie do działania, które skieruje widza do kontaktu z Tobą.
Na przykład, rozważ ten edytor wideo, który używa tego wezwania do działania na dole swoich stron: "Uwielbiam montować wideo. Tak jest! Uwielbiam składać razem całkowicie niesamowite filmy. Jestem technicznie biegły, łatwy do pracy i nie zatrzymam się, dopóki nie będzie idealny. Więc na co czekasz?" Następnie linkuje do jej strony kontaktowej, co jest kuszącym sposobem na przypomnienie potencjalnym pracodawcom, że warto ją zatrudnić.
Wreszcie, upewnij się, że pracodawca może zobaczyć, kim jesteś poprzez swoją obecność w mediach społecznościowych z linkami do różnych platform. Upewnij się, że interakcje na swoich stronach są profesjonalne i pokazują, kim jesteś. Pracodawcy lubią widzieć, co jesteś jak poza wywiadem, a portfolia online ułatwiają link do mediów społecznościowych.
Autor: Larry Alton jest niezależnym konsultantem biznesowym specjalizującym się w trendach w mediach społecznościowych, biznesie i przedsiębiorczości. Śledź go na Twitterze i LinkedIn.