Rekrutacja: O ile sam nie pracujesz w tej branży, jest ona trochę tajemnicą dla świata zewnętrznego.

Większość ludzi będzie mieć kontakt z rekruterem z tego czy innego powodu i prawdopodobnie utworzyły jakiś rodzaj idei o tym, co wiąże się z pracą, ale tylko jak dokładne są ich postrzeganie pracy?

Od punktu widzenia kandydata do zdezorientowanego rodzica, który próbuje zrozumieć wybór kariery przez swoje dziecko, oto kilka zabawnych pomysłów na to, co to znaczy być rekruterem.

To, co myślisz, że robisz:

Jesteś jak Kupidyn w świecie pracy. Tworzysz idealne połączenia między kandydatami a klientami, używając bardzo wyrafinowanego zestawu umiejętności i mnóstwa uroku, aby przekonać do siebie obie strony. Pracujesz długie godziny i uczestniczysz w wielu spotkaniach, aby upewnić się, że wszystkie potrzeby i wymagania są spełnione, a proces zatrudniania przebiega tak gładko, jak to tylko możliwe.

Co Twoi rodzice myślą, że robisz:

Są przekonani, że po prostu rozmawiasz dla zarobku, ponieważ cała Twoja praca wydaje się polegać na tym, że jesteś przyklejony do telefonu lub sprawdzasz e-maile 24/7. Wszystko, co ma związek z mediami społecznościowymi, Skype'em lub aplikacjami mobilnymi, jest terytorium, którego nie warto nawet poruszać podczas dyskusji o pracy, ponieważ doprowadzi to tylko do wielu nieporozumień.

To, co Twoi znajomi myślą, że robisz:

Regularne uczęszczanie na "spotkania" z klientami i kandydatami to tylko wymówka, aby wyjść z biura na piwo lub dwa. To samo dotyczy wszystkich rozmów telefonicznych; pogawędka z kandydatem o wyniku piłkarskim z ostatniej nocy lub o tym, kto opuścił X Factor w tym tygodniu, nie jest w ich oczach równoznaczna z ciężkim dniem pracy. To się nazywa budowanie rapportu, a oni są po prostu zazdrośni!

Co znajomi myślą, że robisz:

Wspominasz w rozmowie, że pracujesz w rekrutacji i nagle jesteś odpowiedzią na wszystkie ich problemy związane z szukaniem pracy! Pomimo faktu, że rekrutacja w branży daleko od rodzaju roli szukają, oczekują, że jesteś w stanie znaleźć im ich wymarzoną pracę i uczynić świecące zalecenia do wszystkich swoich kontaktów, którzy są obecnie zatrudnia.

Co Twoi klienci myślą, że robisz:

Myślą, że możesz machnąć magiczną różdżką i mieć dla nich idealnego kandydata, który pasuje do listy kryteriów długości ich ręki. Nie wiedzą wiele o procesie, że przejść, aby uzyskać te kandydatów przed nimi, po prostu chcą, aby to zrobić szybko i chcą, aby dopasować je do rachunku. Prawdopodobnie myślą, że wyciągasz ich z kapelusza lub coś w tym stylu.

Co kandydaci myślą, że robisz:

Równie dobrze mogłeś właśnie wyjść z lampy, ponieważ myślą, że jesteś tam, aby spełnić ich życzenia związane z poszukiwaniem pracy. Jeśli nie dostaną roli, to na 100% jest to spowodowane czymś, co zrobiłeś źle; z drugiej strony, jeśli wylądują na stanowisku, jesteś ich bohaterem numer 1!

Co ty właściwie robisz:

Znalezienie idealnego kandydata jest jak znalezienie igły w stogu siana. To zajmie dużo przeszukiwania baz danych, mediów społecznościowych i własnych połączeń osobistych, zanim znajdziesz i ekran kogoś, kto czujesz, że jest wystarczająco dobrze nadaje się do umieszczenia przed klientem. W tym momencie nadal nie wiesz, czy to jest zrobione umowy choć, jak jest jeszcze możliwość, że klient nie lubi ich, lub kandydat zmienia zdanie ... i cykl zaczyna się od nowa.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email