Czasami, aby znaleźć idealnego kandydata na wolne stanowisko, trzeba myśleć w niewielkim zakresie. O to właśnie chodzi w rekrutacji niszowej. Jako boom portali pracy, rekruterzy zaczynają zdawać sobie sprawę, że specjalizacja jest rzeczywiście oszczędność czasu i pieniędzy. Przy obecnym bezrobociu oscylującym wokół 8% w USA według Bureau of Labor Statistics, każde otwarte stanowisko będzie zbierać dobrą liczbę CV.
Ta lawina życiorysów może obejmować spektrum od wykwalifikowanych do żałośnie złe dla pozycji. Rekrutacja nisza może pomóc zmniejszyć na wstępnym procesie przesiewania, ponieważ celem jest uzyskanie bardziej wykwalifikowanych CV od samego początku. Będziesz koncentrować się na kandydatów, które są zarówno najbardziej wykwalifikowanych i najbardziej pasjonuje ich pole kariery.
Poniżej znajduje się kilka wskazówek rekrutacyjnych niszowych, które pomogą Ci posortować najlepsze z reszty.
Rekrutacja na niszowe stanowisko zaczyna się przecież od rekrutera. Upewnij się, że jesteś bardzo konkretny, jeśli chodzi o opis stanowiska. Wymień niezbędne kwalifikacje oraz umiejętności i doświadczenie, jakie powinien posiadać kandydat. Bądź zwięzły i do rzeczy, ponieważ Twoi kandydaci niszowi nie szukają po prostu każdej pracy, która się pojawi. Rekrutujesz osoby już zainteresowane Twoją dziedziną kariery, więc nie krępuj się używać specyficznego języka i żargonu. Jeśli tego nie rozumieją, prawdopodobnie nie nadają się na to stanowisko.
Rekrutacja na niszowe stanowisko oznacza, że osoby poszukujące pracy będą często dzielić się cechami. Czy są bardziej technicznie zorientowani, czy bardziej kreatywni? Znajomość informacji o typowych osobach poszukujących pracy w Twojej niszy pozwoli Ci na dostosowanie gniazdek, których używasz do reklamowania swojego stanowiska. Pozwoli Ci to również na poszukiwanie idealnego kandydata w miejscach, które najczęściej odwiedzają, zarówno online jak i off.
Jeśli umieścisz swoją ofertę pracy na jednym z ogromnych tablicach ogłoszeń, masz zamiar uzyskać wiele odpowiedzi. Niektóre z nich będą od wielkich, utalentowanych kandydatów unikalnie wykwalifikowanych do pozycji. Jednakże, więcej będzie od kandydatów bez odpowiedniego doświadczenia w ogóle. Sortowanie przez te CV zajmie dobry kawałek czasu, nawet jeśli tylko spędzić około 6 sekund apprising CV. Więc co jest lepszym sposobem, aby pozwolić wykwalifikowanych poszukiwaczy pracy wiedzieć o swojej pozycji?
Odpowiedzią może być wyspecjalizowanie się. Weź tę ofertę pracy i podziel się nią ze społecznością lub siecią osób, które szukają możliwości w Twojej dziedzinie kariery. Po tym wszystkim, to jest to, co sieci jest dla! Udostępnienie ogłoszenia o pracę w swojej sieci kontaktów pomoże Ci znaleźć najbardziej wykwalifikowanych kandydatów. Prawdopodobnie nie jesteś jedynym, który wie o tych społecznościach; zmotywowani, nastawieni na karierę łowcy pracy z pewnością już je znaleźli. Pomoże to znacznie zmniejszyć początkowy proces wypierania.
Media społecznościowe to świetny sposób, aby połączyć się z niszowymi poszukiwaczami pracy. Z 66 procent dorosłych online na jednej lub więcej sieci społecznych, istnieje duża szansa, że wielcy kandydaci znaleźli swoją drogę do mediów społecznościowych. Media społecznościowe pozwalają również na większą autoselekcję opartą na zainteresowaniach i aspiracjach zawodowych. Kandydaci zainteresowani Twoją niszą najprawdopodobniej będą śledzić wiele z tych samych firm i osób. Będą również czytać wiele z tych samych blogów i uczestniczyć w tych samych wydarzeniach. Narzędzia takie jak czaty na Twitterze są nieocenionym źródłem informacji dla osób poszukujących pracy. Wiesz, że osoby, które poświęcają czas i wysiłek na rozwój swoich sieci niszowych będzie umieścić ten sam czas i wysiłek do pozycji.
Najlepsi kandydaci do pracy to ci, którzy potrafią myśleć poza CV. Poszukiwacze pracy, którzy rozszerzają swoje polowania na nowe i kreatywne sposoby będą podobnie w stanie rozszerzyć działalność swoich firm. Ci profesjonaliści są zmotywowani i nie są ograniczeni sztywnymi schematami myślowymi. Osoby poszukujące pracy znajdują mnóstwo kreatywnych sposobów na ubieganie się o pracę, od infografik po wideo CV. Na przykład, kandydat, który wysyła CV w formie wideo jest bardziej prawdopodobne, że będzie kreatywny w rozwiązywaniu problemów w biurze. Kandydaci, którzy znajdą sposób na wykorzystanie swojej niszy zawodowej w innowacyjnych aplikacjach, pokazują swoją pasję.
ZALEŻNE: Jak Disney i 5 innych najlepszych pracodawców wykorzystuje Twittera do rekrutacji.
Josh Tolan jest dyrektorem generalnym firmy Spark Hire, która łączy wideo forum pracy i platformę do przeprowadzania rozmów kwalifikacyjnych, aby wzbogacić interakcję między osobami poszukującymi pracy a pracodawcami.
Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email