Na rynku prowadzonym przez kandydata, istotne jest, aby wyróżnić się od konkurencji, jeśli chcesz przyciągnąć największe talenty - a ogłoszenie o pracę jest pierwszą okazją, aby chwycić ich uwagę.

Ale przy tak dużym wyborze na kliknięcie przycisku, trzeba wciągająca, informacyjna i dobrze skonstruowane ogłoszenie, aby zachęcić najlepszych kandydatów do stosowania.

Poniżej znajduje się sześć wskazówek, które pomogą Ci stworzyć atrakcyjne ogłoszenie o pracę, które przyniesie Ci najlepsze CV.

Zaangażuj czytelnika

Z tak wielu ról są reklamowane, istnieje więcej wyborów niż kiedykolwiek dostępne dla kandydatów. Angażująca reklama powinna zarówno sprzedawać korzyści i cechy roli, podczas gdy intrygujące kandydata, aby dowiedzieć się więcej.

Zastanów się nad nazwą pracy używasz do reklamy. Pracodawca może używać pewnych nazw stanowisk w firmie, ale może warto zmienić je na potrzeby rynku zewnętrznego. Pomyśl o odpowiedniej nazwie, którą kandydat mógłby rzeczywiście będzie szukał tej pracy online. Wejdź na portale z ofertami pracy, aby dowiedzieć się, które tytuły pojawiają się na szczycie wyszukiwania.

Spójrz, aby włączyć pytania na początku ogłoszenia, zachęcając kandydatów do dopasowania się do roli. Na przykład, możesz użyć otwarcia takiego jak: "Czy jesteś pasjonatem obsługi klienta?" dla obsługa klienta wakatów.

Przedstaw korzyści

Pisząc ogłoszenie o pracę, zastanów się, co ma największe znaczenie dla docelowej grupy odbiorców. Kandydaci szukają czegoś więcej niż tylko konkurencyjnych wynagrodzeń, więc koniecznie skup się na dodatkowych korzyściach.

Włącz sekcję korzyści w swoim ogłoszeniu, podkreślając wszelkie szkolenia, szanse na rozwój w firmie, a także korzyści, takie jak premie, wakacje, prywatne medyczne lub wszelkie dodatkowe atuty.

Pamiętaj jednak, że benefity to coś więcej niż tylko pakiet, który oferujesz. Uwzględnienie elastycznych godzin pracy lub pracy zdalnej jest również doskonałym sposobem na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Mocna struktura

Kiedy przeglądasz CV, silna, dobrze zorganizowana struktura znacznie ułatwia Ci identyfikację najlepszych możliwych kandydatów. Tak więc, w podobny sposób, Ty musisz skupić się na strukturze używanej w Twoim ogłoszeniu o pracę.

Uczyń swoje ogłoszenie łatwe do strawienia dla kandydatów, używając nagłówków i wypunktowań, aby rozbić duże bloki tekstu.

Zacznij od najważniejszych informacji, porywając kandydatów do zagłębienia się w ogłoszenie. Podkreśl kluczowe szczegóły, takie jak lokalizacja, wynagrodzenie i nazwa stanowiska, zanim przejdziesz do pełnego opisu.

Stosuj format łatwy do czytania, zaczynając od przeglądu roli, przed dostarczeniem szczegółów na temat historii i kultury pracodawcy. Następnie opisz korzyści płynące z zatrudnienia, po czym wymień główne obowiązki. Ogłoszenie powinno kończyć się specyfikacją kandydata, prezentującą typ kandydata, dla którego prowadzisz rekrutację.

Wyróżnij się na tle konkurencji

Jeśli chcesz konkurować, musisz być inny. Ważne jest, aby nie wtopić się w tłum za pomocą buzzwords lub frazesów banalnych, takich jak "Wszystko, o co prosimy, to" lub "to jest okazja życia".

Zamiast tego, bądź konkretny, mówiąc kandydatom dokładnie dlaczego dlaczego właśnie na to stanowisko warto aplikować, przedstawiając kulturę organizacyjną firmy i dokładne obowiązki na danym stanowisku.

To nie tylko inni pracodawcy, od których musisz się odróżnić. Pisząc ogłoszenie o pracę, nie kopiuj i wklej z szablonu - spraw, aby każde ogłoszenie było wyjątkowe.

Sprawdzaj, sprawdzaj i jeszcze raz sprawdzaj

Nic tak nie odstrasza kandydatów jak źle napisane ogłoszenie o pracę - emanuje z niego nieprofesjonalizm.

Zanim złożysz swoje ogłoszenie o pracę, upewnij się, że sprawdziłeś je trzykrotnie. Przejrzyj swoje ogłoszenie pod kątem drobnych błędów, takich jak błędy gramatyczne czy ortograficzne i upewnij się, że faktycznie dobrze się czyta - czytanie na głos może pomóc.

Może być trudno zauważyć własne błędy, więc rozważ uzyskanie współpracownika do czytania przez ogłoszenie w Twoim imieniu. To może być tylko prosty błąd, ale wysokiej jakości kandydaci mogą zobaczyć to jako leniwy pracodawca, który nie zwraca uwagi na szczegóły.

I to nie tylko błędy, że należy przejrzeć swoje ogłoszenie dla. Poproś obecnego pracownika, który jest już na tym stanowisku, aby przejrzał Twoje ogłoszenie o pracę, co może dać Ci nową perspektywę. Kompilacja ich opinii może dać Ci dodatkowy wgląd w to, czy osoba o podobnych zainteresowaniach będzie przyciągnięta przez ogłoszenie.

Wreszcie, pomyśl nad długością ogłoszenia o pracę. Długie ogłoszenie może stać się nużące do czytania, ale reklama powinna być wystarczająco długa, aby zapewnić jasny przegląd roli. Pamiętaj, aby mieć dobrą równowagę.

Zamknij transakcję

Nawet najbardziej wciągająca reklama potrzebuje wezwania do działania. Kiedy już przyciągniesz ich uwagę, nadszedł czas, aby przypieczętować transakcję i zabezpieczyć ich aplikację.

Niezależnie od tego, czy prosisz kandydatów o wysłanie CV z listem motywacyjnym, wypełnienie aplikacji online, czy po prostu o szybki kontakt telefoniczny, jasno określ, jakie działania kandydaci muszą podjąć w następnej kolejności.

Wyrażenie zainteresowania rolą musi być proste dla kandydatów. Skomplikowany proces aplikacji może zniechęcić potencjalnych kandydatów - nie stawiaj więc niepotrzebnych przeszkód na drodze.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email