Szukasz nowej pracy, więc najlepszym miejscem do zwrócenia się jest do największych i najbardziej popularnych stron z ofertami pracy, prawda? Może nie. Pracodawcy nie zawsze zwracają się do głównych stron z ogłoszeniami o pracę. Opłaca się wiedzieć, jaki typ pracodawcy jest skłonny do zamieszczania ogłoszeń na jakich stronach z ofertami pracy.
Jeśli chodzi o ogólne szukanie pracy, Monster, Careerbuilder i Indeed zdecydowanie wiodą prym. Jednak to, że serwis jest duży i popularny nie oznacza, że pracodawcy decydują się na korzystanie z niego. Oto jak niektóre z największych firm oferujących pracę wypadają na tle innych w oczach pracodawców.
Zarówno Indeed jak i Monster produkują więcej kandydatów, którzy nie mają żadnego wykształcenia wyższego niż Careerbuilder. Careerbuilder posiada również więcej kandydatów, którzy mają wykształcenie wyższe, niektórzy z nich z akredytowanych uczelni online. Indeed i Monster kierują swoją ofertę pracy do nastolatków, osób poszukujących pracy tymczasowej, osób z wykształceniem średnim i tych, którzy są świeżo po studiach, podczas gdy Careerbuilder nie uwzględnia tych kandydatów.
Indeed jest najbardziej wszechstronnym portalem z ofertami pracy. Obejmuje ona stanowiska kontraktowe, pracę w domu, pracę wakacyjną, a nawet pracę w charakterze wolontariusza. Pracodawcy oferujący tego typu stanowiska są bardziej skłonni do korzystania z Indeed. Monster produkuje mniej kandydatów bez wykształcenia wyższego i więcej ze stopniem naukowym niż Indeed, chociaż Careerbuilder nadal ma innych pokonanych w tym aspekcie.
Wszystko sprowadza się do tego, jaki rodzaj pracy jest ogłaszany. Pracodawcy zamieszczający poważniejsze oferty pracy, które wymagają wykwalifikowanych kandydatów, często wybierają Careerbuilder. Chociaż Careerbuilder jest droższy dla pracodawców, to również eliminuje mniej poważnych kandydatów. Pracodawcy z wyższej półki nie chcą być bombardowani aplikacjami od niewykwalifikowanych kandydatów.
Pracodawcy szukający kandydatów na stanowiska dla początkujących prawdopodobnie skorzystają z Monster, ponieważ Monster otrzymuje więcej wejść niż Indeed i pozwala pracodawcom filtrować i zarządzać aplikacjami. Ze wszystkich stron, Indeed jest najtańsza w użyciu i pozwala na nieograniczoną liczbę wpisów, więc firmy, które mają wysoki wskaźnik rotacji pracowników, częściej korzystają z Indeed.
Pracodawcy, którzy poszukują pracowników, czasami korzystają z wyspecjalizowanych portali ogłoszeniowych, zanim zdecydują się na zamieszczenie oferty pracy na dużych portalach. Dzieje się tak dlatego, że na małych portalach jest bardziej prawdopodobne, że przyciągną one wykwalifikowanych kandydatów z doświadczeniem i prawdziwym zainteresowaniem dziedziną pracy, podczas gdy na dużych portalach tysiące kandydatów prawdopodobnie aplikuje na każde dostępne stanowisko. Oto kilka przykładów wyspecjalizowanych portali z ofertami pracy, które są preferowane przez pracodawców:
Podczas gdy specjalistyczne oferty pracy można znaleźć na głównych stronach z ogłoszeniami, pracodawcy faworyzują te strony, które dostarczają najlepszych kandydatów.
Wiele firm poszukując nowych pracowników korzysta również z portali społecznościowych. LinkedIn jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, z którego chętnie korzystają pracodawcy i rekruterzy. Dzięki LinkedIn, pracodawcy mogą zbudować sieć profesjonalistów, do których mogą zwracać się o referencje i rekomendacje. Mogą również wyszukiwać kandydatów na podstawie ich obecnych i poprzednich pracodawców. Nie wspominając już o tym, że tysiące ludzi z łatwością zamieszcza swoje CV, LinkedIn jest kopalnią złota dla rekruterów.
Pracodawcy biorą również pod uwagę Facebooka i Twittera podczas rekrutacji. Nierzadko pracodawca sprawdza profile społecznościowe kandydatów przed zatrudnieniem, a wielu z nich zostało odrzuconych z powodu niewybrednego języka, nieodpowiednich zdjęć, imprezowania, picia czy zażywania narkotyków.
Jeśli szukasz pracy, to jest to dobry pomysł, aby przejść do przodu i umieścić swoje CV na głównych tablicach ogłoszeń, choćby dlatego, że otrzymasz mnóstwo ekspozycji. Ale jeśli naprawdę chcesz wylądować wielki koncert, należy upewnić się, aby umieścić swoje CV i ubiegać się o pracę na tablicach, które są specyficzne dla Twojej dziedzinie pracy. Pamiętaj, aby używać niestandardowych CV dla każdej pozycji, a silny ogólny życiorys do bazy danych tablicy pracy.
Aby dać sobie prawdziwą przewagę, stwórz profil LinkedIn i zacznij nawiązywać kontakty z innymi osobami z Twojej branży. Pamiętaj, aby monitorować swoją aktywność na portalach społecznościowych i pamiętaj, że wszystko, co opublikujesz, pozostaje w sieci na zawsze. Z silną obecnością w serwisach społecznościowych i CV złożonym na odpowiednich giełdach pracy, będziesz na dobrej drodze do wspaniałej kariery.
Powiązane: Top 5 Job Search Aggregators for a Smarter Job Hunt.
Michael jest blogerem, który obecnie pracuje dla vistacollege.edu. Jego pasje obejmują wszystkie zakątki świata online. W swoim wolnym czasie lubi przebywać na świeżym powietrzu, podróżować i blogować o wszystkim, od technologii do biznesu, do marketingu i nie tylko.