Kiedy Facebook zdecydował się stworzyć rynek pracy około 18 miesięcy temu, zaliczył kolejny home run. Rekrutacja poprzez media społecznościowe jest jednym z najważniejszych i najbardziej transformujących trendów w ostatniej dekadzie dla tej branży. Platformy te oferują szybszy proces: Nie tylko dają rekruterom możliwość dotarcia do dużej liczby potencjalnych kandydatów, ale także umożliwiają niezwykle łatwe sposoby dzielenia się przez kandydatów swoimi doświadczeniami.

To trochę zaskakujące, że Facebook potrzebował tak dużo czasu, aby rozwinąć swoją platformę - ale ten krok zdecydowanie wstrząsnął fundamentami współczesnego świata poszukiwania pracy. W tym roku, cyfrowy gigant skończył 15 lat i osiągnął 2,3 miliarda użytkowników miesięcznie, zapewniając ogromną pulę osób poszukujących pracy i firm z ich nowej funkcji rekrutacji. Zgodnie z oczekiwaniami, miał ogromny wpływ na wyniki rekruterów i prawdopodobnie będzie nadal zmieniać krajobraz rekrutacji w nadchodzących latach. Przyjrzyjmy się Jobs na Facebooku i sprawdźmy, czego możemy się po nim spodziewać w przyszłości.

Początki

Ze stałym celem łączenia firm i ludzi, w lutym 2018 roku, Facebook oficjalnie udostępnił swoją stronę z ofertami pracy po uświadomieniu sobie, że jedna na cztery osoby w USA szukała lub znalazła pracę za pomocą swojej sieci mediów społecznościowych. Co więcej, jednym z głównych powodów, które sprawiły, że Facebook wykonał skok w sferę rekrutacji, było to, że sieci mediów społecznościowych specjalizujące się w wyszukiwaniu zatrudnienia, takie jak Linkedin, nie były skonstruowane dla pracowników fizycznych poszukujących pracy.

W pierwszej fazie, Facebook rozpoczął od 13 modułów, które pozwalały osobom poszukującym pracy na tworzenie aplikacji, bezpośredni kontakt z pracodawcą poprzez aplikację Messenger i subskrypcję powiadomień, wśród innych funkcji. Co więcej, firmy mogły tworzyć szczegółowe posty o pracę z własnej strony firmowej, wybierać spośród różnych opcji wyświetlania, planować rozmowy kwalifikacyjne i zwiększać zasięg swoich postów, aby dotrzeć do najbardziej odpowiednich kandydatów.

Gdzie są dzisiaj?

Dzisiaj, strona Facebooka z ofertami pracy kontynuuje rozbudowę swoich modułów, mając na celu efektywne połączenie różnorodnych ofert pracy z osobami poszukującymi pracy. Poza ulepszaniem infrastruktury i algorytmu, platforma pracuje nad potrzebami ludzi, aby pomóc im w rozwoju kariery, zapewniając opcje edukacyjne i mentorskie, gdy jest to możliwe, aby poprawić umiejętności kandydatów.

Kolejną ważną funkcją, którą Jobs on Facebook oferuje zarówno osobom poszukującym pracy, jak i specjalistom ds. pozyskiwania talentów, jest rozbudowany zestaw narzędzi mobilnych. Narzędzia te są idealne dla małych firm, które nie posiadają systemu ATS i pozwalają menedżerom na sprawdzanie postów, śledzenie aplikacji, kontaktowanie się z potencjalnymi kandydatami, a nawet umawianie się na rozmowy kwalifikacyjne poprzez aplikację Messenger.

Facebook nie zapomina o średnich i dużych przedsiębiorstwach, jednak, które mają różne wymagania dotyczące zgodności, ATS, i obowiązkowe przepływy pracy, które zawierają oceny i informacje o sprawdzeniu tła. Firmy te mogą korzystać z oprogramowania firm trzecich, aby dodać ich ATS's miejsc pracy do Facebooka i stworzyć doświadczenie, które łączy w sobie najlepsze z obu światów.

To było tylko półtora roku od Facebook zaczął wdrażać własne rozwiązanie rekrutacyjne. Podnosząc poprzeczkę dla dużych konkurentów, takich jak Indeed, platforma wykorzystała swoją bezkonkurencyjną, gigantyczną bazę danych. Co dalej? Wygląda na to, że zajmie im trochę czasu, aby poprawić algorytmy, aby lepiej dopasować ludzi do odpowiednich ofert pracy, a my prawdopodobnie zobaczymy stopniowe wdrażanie rozwijających się technologii, w tym sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Nie możemy się też doczekać ich API do reklamowania ofert pracy, które powinno pozwolić większym pracodawcom na programowe zwiększanie ilości ofert pracy. Na razie możemy tylko czekać, aby zobaczyć, jakie niesamowite nowe pomysły zamienią w rzeczywistość.

O autorze: Othamar Gama Filho, jest CEO w Talentify, platformie do automatyzacji marketingu rekrutacyjnego.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email