Jeśli chcesz, aby Twoja firma poprawiła swoją strategię rekrutacyjną w tym roku, to warto zastanowić się, jak te trendy mogą Ci w tym pomóc. Takie rzeczy jak media społecznościowe i platformy mobilne mogą pomóc w promowaniu ogłoszeń o pracę lub angażowaniu potencjalnych kandydatów. Możesz też ocenić swoje procesy rekrutacji, aby sprawdzić, które obszary mogą skorzystać z technologii AI, a także zbadać, co Twoja firma zrobiła lub może zrobić, aby zwiększyć różnorodność w miejscu pracy.

Oto 5 rzeczy, które powinieneś rozważyć:

1. Mobile Sourcing

W dzisiejszej gospodarce przyjaznej gadżetom, wiele firm optymalizuje swoje strony internetowe pod kątem przeglądania ich na urządzeniach mobilnych. Jednakże, pracodawcy tracą wiele możliwości, zapominając o stworzeniu przyjaznych urządzeń mobilnych dla osób poszukujących pracy.

  • 45% osób poszukujących pracy codziennie szuka jej na urządzeniach mobilnych
  • 89% osób uważa, że urządzenia mobilne odgrywają kluczową rolę w procesie poszukiwania pracy

Co robią osoby poszukujące pracy na stronach karier?

  • 54% czyta opinie pracowników
  • 52% szuka informacji o wynagrodzeniu
  • 59% twierdzi, że ważne jest, aby zapisać ofertę pracy na urządzeniu mobilnym, a następnie aplikować na nią na komputerze stacjonarnym

Które firmy optymalizują się pod kątem urządzeń mobilnych?

  • Strona kariera: 39%
  • Ogłoszenia o pracy: 36%
  • Proces aplikacji: 36%

Nie przegap potencjalnych kandydatów nie posiadając strony przyjaznej dla urządzeń mobilnych. Zoptymalizuj strony pod kątem przeglądania i upewnij się, że formularze są kompatybilne z urządzeniami.

2. Sztuczna Inteligencja

Sztuczna inteligencja współpracująca z zasobami ludzkimi brzmi jak sprzeczność, ale 80% kadry kierowniczej wierzy, że AI może poprawić produktywność i wydajność.

Powinno to również dotyczyć Twojej strategii rekrutacyjnej. Chociaż oczekuje się, że AI zastąpi 16% miejsc pracy w ciągu najbliższych 10 lat, nie oznacza to, że stracisz pracę. Jest to szansa dla Ciebie na usprawnienie procesu rekrutacji, aby Twój zespół mógł skupić się bardziej na ludziach, a mniej na zadaniach.

Oto kilka sposobów, w jaki możesz wykorzystać AI:

Pomoc osobom poszukującym pracy - Chatboty mogą pomóc potencjalnym rekruterom, którzy mają pytania, na które możesz nie mieć czasu odpowiedzieć od razu. Mogą one również angażować kandydatów, którzy przeglądali oferty pracy lub aplikowali, ale nie otrzymali odpowiedzi od Twojej firmy. Mogą również zautomatyzować proces informowania o postępach w procesie rekrutacji.

Pomoc dla Ciebie - Proces onboardingu może pochłaniać dużo Twojego czasu, szczególnie jeśli masz wielu nowych pracowników i mały zespół HR. AI może zapewnić niezbędne informacje i szkolenia dla nowych pracowników, dopóki nie będziesz w stanie odpowiedzieć na bardziej szczegółowe pytania i wątpliwości. Możesz również wykorzystać AI do śledzenia rozwoju pracowników, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy lub możliwości rozwoju. Wreszcie, AI może działać jako Twój osobisty asystent do obsługi harmonogramu, oceny, wypełniania itp.

Wykorzystując AI do obsługi czasochłonnych procesów, które mogą być zautomatyzowane, można uwolnić się, aby skupić się na ważniejszych aspektach rekrutacji. Pamiętaj jednak, że powinieneś skonsultować się z działem IT, aby zapewnić efektywne doświadczenie AI.

3. Globalna rekrutacja

Dzięki rozwojowi nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI) oraz usprawnieniom w telekomunikacji, liczba zatrudnionych na całym świecie wzrośnie, przy czym w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych wzrost ten wyniesie 58%.

  • Indie: 76%
  • Meksyk: 67%
  • Azja Południowo-Wschodnia: 62%
  • Niemcy: 61%
  • WIELKA BRYTANIA: 58%
  • USA: 58%
  • Francja: 50%
  • Chiny: 50%
  • Australia: 45%
  • Brazylia: 40%

4. Rekrutacja społecznościowa

Media społecznościowe mają dziś ogromny wpływ na nasze życie, nawet jeśli chodzi o rekrutację. Jednak większość pracodawców nie wykorzystuje w pełni potencjału mediów społecznościowych.

  • Przed rokiem (2011): 56% firm prowadziło rekrutację za pośrednictwem mediów społecznościowych
  • W zeszłym roku (2016): 84% firm prowadziło rekrutację za pośrednictwem mediów społecznościowych

Niewykorzystywanie mediów społecznościowych w procesie rekrutacji może prowadzić do dużej utraty potencjalnych możliwości zatrudnienia, ponieważ 79% osób poszukujących pracy prawdopodobnie korzysta z nich podczas poszukiwania pracy. W przypadku młodszych osób, które są w trakcie pierwszych 10 lat kariery zawodowej, liczba ta wzrasta do 86%. Korzystają oni z niej nie tylko w celu poszukiwania pracy, ale również po to, by dowiedzieć się więcej o firmie.

Jeśli chodzi o strategie PR i komunikacji, 2/3 respondentów z Wielkiej Brytanii i USA twierdzi, że media społecznościowe są niezbędne dla kadry kierowniczej firmy.

  • Prawie 75% pracowników twierdzi, że ich pracodawcy nie promują swojej marki pracowniczej w mediach społecznościowych.
  • 75% pracowników w Wielkiej Brytanii zgadza się, że media społecznościowe są cennym narzędziem do zarządzania reputacją marki.

Ale...

  • Tylko 33% pracodawców na 15 światowych rynkach zachęca swoich pracowników do korzystania z mediów społecznościowych, co ogranicza szanse na to, że potencjalni rekruterzy zobaczą dobre rzeczy o firmie od osób, które rzeczywiście tam pracują.

Poprawiając reputację swojej firmy, zyskasz niebywałą przewagę, jeśli chodzi o przyciąganie potencjalnych pracowników:

  • 84% pracowników rozważyłoby odejście z pracy, aby przyjąć ofertę od firmy o świetnej reputacji.

Jeśli Twoja firma już wykorzystuje media społecznościowe w swojej strategii marketingowej, współpracuj z zespołem marketingowym, aby promować również rekrutację. Porozmawiaj również z pracownikami o tym, jak mogą poprawić reputację Twojej marki poprzez swoje działania w mediach społecznościowych.

5. Różnorodność

Według firm na całym świecie, zatrudnianie bardziej zróżnicowanych kandydatów jest ich głównym priorytetem. Co to znaczy, że miejsce pracy jest zróżnicowane? Musisz wziąć pod uwagę:

  • Rasę
  • Płeć
  • Pochodzenie etniczne
  • Wiek
  • Wykształcenie
  • Osobowość

Rosnąca liczba millenialsów wśród pracowników to jedna z największych zmian w różnorodności miejsc pracy. Przewiduje się, że do 2025 roku będą oni stanowić większość populacji aktywnej zawodowo.

Prawie 80% millenialsów przed podjęciem pracy bierze pod uwagę to, jak wpasują się w kulturę firmy. 60% millenialsów poszukujących pracy uważa możliwości rozwoju za najlepszy atut pracy.

Różnorodność ma również ogromny wpływ na wyniki firmy, ponieważ firmy zróżnicowane pod względem płci osiągają wyniki o 15% lepsze niż mediana w branży. Z kolei firmy zróżnicowane etnicznie osiągają wyniki o 35% lepsze.

Podczas procesu rekrutacji podkreśl korzyści związane z rozwojem, jakie oferuje Twoja firma. Rozważ również promowanie swoich wysiłków w zakresie tworzenia zróżnicowanej kadry pracowniczej. Pokaż potencjalnym pracownikom, że różnorodność ma znaczenie w Twojej firmie, a obecnych pracowników edukuj poprzez inicjatywy w zakresie różnorodności, o których mogą mówić.

Zobacz poniższą infografikę dzięki uprzejmości ThiswayGlobal.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email