Nowy raport ujawnia, w jaki sposób należy zorganizować procesy marketingowe i rekrutacyjne, aby zapewnić swojej firmie atrakcyjność dla studentów poszukujących pracy. W następstwie pandemii COVID-19, rocznik 2020 staje w obliczu bezprecedensowych wyzwań, jeśli chodzi o próby zabezpieczenia swojego miejsca na drabinie kariery. Debut i Instytut Studenckich Pracodawców (ISE) przeprowadziły ankietę wśród 2000 studentów na temat tego, czego oczekują od pracodawców, jaki jest ich stosunek do COVID-19 i jak oceniają swoje perspektywy zawodowe.

Jeden z najważniejszych wniosków z raportu pokazuje, że pomimo pandemii i wszystkich jej wyzwań, 94% studentów jest podekscytowanych rozpoczęciem pracy, a 42% jest nadal przekonanych, że znajdzie wymarzoną pracę po zakończeniu edukacji.

Szybko zmieniający się świat doprowadził do szybkich zmian w ścieżkach kariery

Przed wybuchem pandemii większość studentów miała solidne wyobrażenie o tym, jak chcieliby rozwijać swoją karierę zawodową, łącznie ze ścieżkami, które zamierzali obrać, aby to osiągnąć. Obecnie, 6 miesięcy po rozpoczęciu pandemii, 57% studentów twierdzi, że zmienia swoje wyobrażenia na temat kariery w świetle nowych wyzwań. Studenci są jednak nadal zdeterminowani, by w pełni wykorzystać możliwości, jakie się przed nimi otwierają, a 74% z nich jest nadal mocno skoncentrowanych na swojej ścieżce kariery, nawet jeśli nie jest ona zgodna z ich pierwotnymi założeniami.

Sprawiedliwe traktowanie jest najważniejszym czynnikiem przy wyborze pracy

Dla 98% młodych osób poszukujących pracy i studentów objętych badaniem, sprawiedliwe traktowanie w miejscu pracy było najważniejszym czynnikiem przy wyborze pracy lub pracodawcy. Bycie uczciwym wobec swoich pracowników i pamiętanie o ich zmaganiach na tym zbyt konkurencyjnym rynku pracy pomoże im poczuć się docenionymi.

Wielu z nich stwierdziło również, że chcieliby pracować w organizacji, która pozwoliłaby im "mieć wszystko". Mówiąc prościej, chcieliby pracować w organizacji, która zapewnia jasną ścieżkę kariery, równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, ciekawą pracę, przyzwoite wynagrodzenie i silne stanowisko w zakresie standardów etycznych, pracując w towarzystwie podobnie myślących ludzi.

Komunikacja i proces rekrutacji

Studenci i młode osoby poszukujące pracy preferują formalne metody komunikacji, takie jak e-mail i LinkedIn, które powinny być wykorzystywane podczas rozmów z potencjalnymi pracodawcami na temat ich wyborów dotyczących zatrudnienia - odpowiednio 95% i 90% respondentów zgadza się z tymi kanałami. Niektórzy studenci twierdzą, że byliby zadowoleni, gdyby pracodawcy komunikowali się z nimi poprzez blogi (37%), Instagram (36%), Twitter (33%) lub Facebook (28%), jednak większość jest sceptycznie nastawiona do tego podejścia, ponieważ uważają, że wkracza ono na ich bardziej osobiste platformy. Upewnij się, że jesteś przystępny, ale jednocześnie profesjonalny w swoich metodach komunikacji z potencjalnymi pracownikami, ponieważ niewłaściwe metody mogą ich odstraszyć od Twojej organizacji.

Podczas samego procesu rekrutacji 91% respondentów stwierdziło, że preferuje kontakt twarzą w twarz, ale ze względu na ograniczenia w interakcjach twarzą w twarz, jakie pandemia nałożyła na ludzi, większy nacisk kładzie się na rozmowy telefoniczne i wywiady wideo. Na szczęście 86% stwierdziło, że czuje się komfortowo z podejściem online, gdy jest to konieczne, ale główną obawą było to, że jedna trzecia studentów nie ufa pracodawcom, aby rzeczywiście traktowali ich sprawiedliwie podczas procesu rekrutacji. Wszyscy przechodzimy teraz trudny okres i warto pamiętać, że ci studenci są potencjalnie w obliczu wyzwań, których nie podjęło żadne inne pokolenie przed nimi, więc empatia może przejść długą drogę podczas procesu rekrutacji.

Osoby poszukujące pracy są głodne informacji

Komunikując się z potencjalnymi pracownikami, upewnij się, że dostarczasz im jak najwięcej informacji na temat tego, jak odnieść sukces w procesie rekrutacji i jakich informacji szukasz w aplikacjach. Pamiętaj, że kiedy ktoś szuka pracy, nie sprzedaje się tylko Tobie, Ty również musisz sprzedać się jemu, aby chciał u Ciebie pracować. Dostarczanie informacji o kulturze firmy, w tym referencje obecnych pracowników, perspektywy kariery, szkolenia i możliwości społeczne są kluczowymi rzeczami, które należy przekazać podczas procesu rekrutacji.

Obecnie bardziej niż kiedykolwiek studenci i osoby poszukujące pracy interesują się tym, co dana organizacja robi w zakresie działalności charytatywnej i społecznej. Szukają możliwości zaangażowania się w wolontariat w ramach stanowisk, o które się ubiegają, aby wspomóc inicjatywy w całej firmie.

Podekscytowanie i entuzjazm są wysokie pomimo wyzwań

Ogólnie rzecz biorąc, pomimo wszystkiego, co rzucił na nich rok 2020, 94% studentów jest podekscytowanych rozpoczęciem pracy, a 93% jest nawet skłonnych rozpocząć ją zdalnie, jeśli zajdzie taka potrzeba. Wydaje się, że studenci doskonale rozumieją, że muszą być elastyczni i zdolni do adaptacji w obecnym klimacie, nawet jeśli oznacza to rozpoczęcie kariery w domu, zaangażowanie się we wprowadzenie online i pracę zdalną na razie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Głównym zmartwieniem wydaje się być koncentrowanie się na znalezieniu dostępnych możliwości, zamiast jak najlepszego wykorzystania możliwości, które są im prezentowane.

Michele Trusolino jest współzałożycielem i dyrektorem operacyjnym Debut, aplikacji dla studentów, która rewolucjonizuje sektor rekrutacji.

Podziel się tym wpisem:

Share on LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email