Rozmowy z rekruterami przez cały dzień mogą dostarczyć Ci wielu anegdot, jak możesz sobie wyobrazić. Istnieje wiele korzyści ze spotkania z rekruterami osobiście, nie tylko, jest to fantastyczny sposób, aby przeanalizować, jakie są specyficzne trendy na każdym rynku, które sektory radzą sobie dobrze w porównaniu do tych, które nie są szczególnie. Oprócz tego, że naprawdę uzyskać tej osoby buy-in i zaufania.
Często słyszę pytanie: jaki jest najlepszy sposób na przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z rekruterem?
Rozmowa kwalifikacyjna ma swoje własne wyzwania, a.k.a polowanie na myśliwego?! - więc jaka jest najbardziej skuteczna technika do wykorzystania?
W nadawaniu tonu, wierzę w bycie dość zrelaksowany, chcę zobaczyć, jak rekruter zachowuje się - to jest to, jak będą zachowywać się w prawdziwym scenariuszu pracy, a nie są chronione lub podnoszone do formalnego wywiadu. Chcę poznać je, ich sytuacji osobistej, ich stresy z dala od pracy, które mogą oczywiście wpływać na nich w pracy! Na początku zadaję bardzo otwarte pytanie. "Więc, dlaczego rekrutacja?". Jest ono celowo niejednoznaczne i pozwala mi naprawdę szeroko zobaczyć, czym ktoś się motywuje i jaki ma poziom pasji.
Chcę wiedzieć, jak zdobywają klientów, kandydatów. Jakich procesów używają, jakich baz danych, portali z ofertami pracy, jakie techniki stosują, aby odróżnić się od swoich kolegów i konkurencji.
Kwantyfikacja osiągnięć rekrutera jest niezbędna, ponieważ wszyscy możemy powiedzieć coś, co jest sfabrykowane, aby brzmieć lepiej! Tak więc, z rzeczywistymi dowodami rozliczeń przede mną, mam je mówić nie tylko o tym, co osiągnęli, ale jak faktycznie to zrobili. Dostaję je do porównania siebie z innymi w branży. Czy rozmawiam z top biller lub na dole tablicy liderów?
Porozmawiajmy o motywatorach i powodach, dla których warto być w ruchu. Tak naprawdę nigdy nie chodzi tylko o gotówkę. Dlaczego ktoś miałby się przenieść tylko dla większej ilości pieniędzy? Więc sondować swoje powody, zawsze podnieść fakt kontrpropozycji, jak jeśli są dobre, ich obecny pracodawca nie będzie chciał ich opuścić!
Rekruter jest przyzwyczajony do zadawania tych pytań na co dzień sami, ale to jest tak interesujące, aby zobaczyć, jak głęboko myśleli o swoich działaniach / konsekwencje, dopóki nie są one przesłuchiwane przez mnie. To może być katarktyczne i zawsze sugeruję kandydatom, aby zastanowili się nad naszym wywiadem zanim spotkają się z jednym z moich klientów.
Zapytaj ich, dla kogo chcesz pracować i dla kogo nie chcesz pracować. To nie tylko daje Ci potencjalną listę docelową, aby mówić do (Do's oczywiście!), ale także zapewnia dowód ich komercyjności i wiedzy konkurencji.
Wreszcie, uzyskać zobowiązanie z nich - poproś ich, aby zadzwonić do Ciebie następnego dnia po zbadaniu firmy /ies masz w pełni poinformowani o nich. Jest to kluczowy wskaźnik tego, czy ktoś podąża za Tobą, kiedy mówi, że to zrobi.
Kluczem do udanej rozmowy kwalifikacyjnej jest sondowanie, bycie szczerym, okazywanie uczciwości i budowanie zaufania.
Doradzając klientom, są firmy, które wykorzystują testy psychometryczne, pytania oparte na kompetencjach i dni oceny w celu ustalenia właściwego dopasowania. Wiele czasu, jako ankieterzy, używamy naszego instynktu i osądu. To nigdy nie powinno być ignorowane, bo nawet jeśli ktoś zaznacza właściwe pola na teście lub mówi właściwe rzeczy na role play, jeśli przeczucie mówi ci, że ta osoba nie jest odpowiednia, a następnie nauczyć się słuchać i ufać sobie.
Powiązane: Jak się zachowywać, gdy dzwonią do ciebie łowcy głów.