Po przeczytaniu książki Setha Godina, Purpurowa Krowa... przyszło mi do głowy kilka pomysłów i myśli. W tej książce, Seth Godin wyjaśnia, że firmy muszą być niezwykłe, aby odnieść sukces w dzisiejszych czasach... wcześniej firmy mogły tworzyć nudne produkty i umieszczać dużo reklam w telewizji, i to było całkiem sporo. I to działało dobrze!

Przeładowanie informacyjne:

Teraz publiczność jest bardziej wymagająca, ma mniej czasu, a liczba wyborów jest większa... więc musisz być niezwykły, aby zostać zauważonym. Musisz stworzyć fioletową krowę (ponieważ wszystkie "normalne" krowy są białe, czarne lub brązowe, ale nie fioletowe...), aby być niezwykłym. Musisz też skupić się na niszy i nie sprzedawać wszystkiego wszystkim. Musisz skupić swoje pieniądze i pracę na małej niszy kichaczy lub wczesnych adopcji, którzy będą rozprzestrzeniać słowo.

Przeładowanie CV:

CV to dokument 2D złożony z nudnego wyliczenia obowiązków i odpowiedzialności. Jako rekruter, widziałem setki CV, mogę powiedzieć, że wszystkie są takie same. A te, które zostały zauważone, nie zostały zauważone z właściwych powodów (fantazyjna czcionka, kolory, śmieszne zdjęcia). I nawet jeśli musimy przestrzegać pewnych zasad, ludzie zapominają, że CV jest po to, aby pokazać umiejętności i zademonstrować je, czyli udowodnić swoje umiejętności. Umieszczają w CV opis swojej obecnej pracy, zamiast podać liczby lub przytoczyć jakieś udane studia przypadków.

Stare dobre czasy:

Pamiętam, jak mój ojciec opowiadał mi, że po prostu wysłał CV pocztą i w następnym tygodniu (w latach 70-tych) dostał dwie rozmowy kwalifikacyjne. Liczba wykształconych ludzi używających CV była dość niska, technika word to mouth była szeroko rozpowszechniona. Tak więc CV było bardzo skutecznym narzędziem.

Dzisiejsza sytuacja jest trudna:

Teraz to już tak nie działa. Liczba osób z dyplomami i silnym wykształceniem wzrosła w ciągu ostatniej dekady, a każdy używa CV, niezależnie od tego, czy jest bankierem czy hydraulikiem. Konsekwencją tego jest to, że rekruterzy są zalewani CV. Za każdym razem, gdy rekruter zamieszcza ogłoszenie o pracę, otrzymuje setki CV z całego świata. Ma więc mniej czasu, aby przeanalizować każde CV, a Twoje możliwości wyróżnienia się są dość ograniczone.

Proszę nie dawaj im powodu do usunięcia Twojego CV:

Kiedy prowadziłam rekrutację, przyciskiem, którego używałam bardziej niż czegokolwiek na klawiaturze było "delete"! Tak więc CV nie jest już skutecznym narzędziem, jest dość nudne do czytania. To jest "zwykła" krowa, nie będziesz wybitny używając tylko CV.

Kluczem jest skupienie:

Inną lekcją z tej książki jest to, że musisz się skupić na tym, kiedy opracowujesz swoje CV. Nie możesz po prostu umieścić wszystkiego, co zrobiłeś i mieć nadzieję na najlepsze... Musisz być konkretny i znaleźć niszę lub rynek, aby się wyróżnić. Jeśli umieścisz ogólne rzeczy, nie dając żadnego życia do swojego CV, będzie jeszcze gorzej. Jeśli chcesz, aby Twoje CV wyglądało mniej nieefektywnie i nudno, musisz umieścić w nim trochę życia, tzn. liczby, swój znak firmowy, swoją specjalizację, na przykład, specjalizuję się w coachingu europejskiej kadry kierowniczej. Ale proszę, dodaj trochę życia do swojego CV, oczywiście zawsze przestrzegając podstawowych zasad. I musisz wiedzieć, kto będzie Twoim celem, aby odpowiednio dostosować swoje CV. Tylko jedno słowo na temat CV: skup się, skup się, skup się!

Autor: Laurent Brouat

ZALEDWIE: 5 powodów, dla których Twoje CV nie sprawi, że zostaniesz zauważony.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email