W sieci jest mnóstwo ofert pracy, a przy ogromnej liczbie CV przesyłanych pocztą elektroniczną lub za pomocą formularzy online, które pracodawcy muszą przeanalizować, wszystkie one mogą wyglądać tak samo. Kiedy konkurujesz z setkami innych, równie wykwalifikowanych kandydatów, musisz ustalić siebie jako front-runner od samego początku! Jak więc sprawić, by Twoje CV online wyróżniało się z tłumu i nie zgubiło się w czarnej dziurze, jaką stały się bazy danych CV? Czytaj dalej, być może znajdziesz odpowiedzi w poniższych wskazówkach:

1) Spraw, aby Twoje CV było bogate w słowa kluczowe:

Rekruterzy i bazy danych CV firm szukają życiorysów za pomocą słów kluczowych. Pomyśl o tym, jak podobny do sposobu wyszukiwania restauracji w Google; wprowadź swoje kluczowe kryteria dla miejsca do jedzenia, prawda? Jeśli Twój życiorys nie ma tych słów kluczowych, nie będzie uwzględniony w wynikach. Niezwykle ważne jest, aby określić właściwą terminologię w branży, do której aplikujesz. Poświęć czas na zbadanie firmy, przyjrzyj się wymaganiom stanowiska i podkreśl wszystkie słowa kluczowe i frazy kluczowe. Nie szalej jednak za bardzo z tymi słowami kluczowymi. Wystarczy umieścić wystarczająco dużo, aby pomóc pracodawcom znaleźć cię szybciej. Pamiętaj o tym równaniu: Doskonałe CV + Słowa kluczowe = Szanse na pracę.

2) Nadaj swojemu CV markę:

Podczas gdy pracodawcy dbają o Twój adres, numer telefonu komórkowego i adres e-mail, ważniejsze jest dla nich to, jak robisz rzeczy inaczej, co sprawia, że jesteś wyjątkowy i jaki jest Twój wpływ na organizację. Zadaj sobie pytanie, co robisz naprawdę dobrze, co jest wartością dla potencjalnego pracodawcy. Kiedy już to zidentyfikujesz, zamień to w trzy-, maksymalnie czterozdaniową deklarację marki.

3) Ułatw pracodawcom zadanie:

Unikaj prawdopodobieństwa błędów konwersji podczas wgrywania i utrzymuj formatowanie tak proste, jak to tylko możliwe; spraw, aby było estetyczne i łatwe do naśladowania. Użyj innej czcionki - czytelnej i niezbyt wymyślnej, ale nieco odmiennej od typowej czcionki Times New Roman lub Arial, której wszyscy używają; to może po prostu zrobić wystarczająco dużą różnicę dla oczu zmęczonego pracodawcy, który prawdopodobnie przeglądał setki życiorysów z tymi samymi czcionkami. Teraz jest dobra okazja, aby dać im - i sobie - odpocząć!

4) Dodaj link:

Spójrz prawdzie w oczy, portale społecznościowe i zawodowe stają się węzłami komunikacyjnymi dla osób poszukujących pracy i rekruterów. Wśród tych popularnych, z których korzysta większość rekruterów, są LinkedIn, Twitter, Facebook i Instagram. Dodaj linki do swoich profili. Podobnie, jeśli masz stronę internetową, bloga, lub jeśli jesteś wyróżniony na czyjejś stronie, dodaj te linki do swojego CV. Upewnij się, że zawierają one informacje, które zrobią wrażenie na czytelniku.

5) Wykaż się pozytywną osobowością:

Tylko dlatego, że jesteś lista faktów nie oznacza, że nie można zrobić im dźwięk ładny. Używaj pozytywnego języka we wszystkich przypadkach, aby dać pracodawcy pozytywne nastawienie, kiedy skończą czytać Twój życiorys. Te pozornie niewielkie różnice w doborze słów mogą mieć duży wpływ na to, jak postrzegane jest Twoje CV.

Upewnij się, że Twoje CV online jest ubrane tak, aby zrobić wrażenie i "mówi" głośno i wyraźnie. Przede wszystkim, nie przegap możliwości znalezienia Cię w sieci! Skorzystaj z jak największej ilości zasobów, aby upewnić się, że Twoje CV wyróżnia się i zostanie zauważone w sieci.

Powiązane: Jak zaprojektować "alternatywne" CV w Prezi.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeShare on FacebookUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email