Mamy cop krytyki jako konsultantów rekrutacyjnych - niektóre z nich są uzasadnione. Więc myśleliśmy, że będziemy świecić światło reflektorów na siebie i wyjaśnić, dlaczego zadajemy pytania, które robimy w wywiadach.

Jakie wynagrodzenie oczekujesz?

Nie ma nic złowrogiego za tym pytaniem. Chcemy zrozumieć, czego oczekujesz, abyśmy mogli negocjować w Twoim imieniu.

Proszę nie wierzyć w to, co czytasz i nie ulegać pokusie mówienia o swoim wynagrodzeniu w nadziei, że w następnej roli uda Ci się uzyskać nadzwyczajną podwyżkę. Mamy duże pojęcie o firmach, które dobrze płacą i tych, które nie płacą. Ostrzegamy, że niektórzy klienci proszą nas o zweryfikowanie Twoich informacji o zarobkach na podstawie odcinków z pensji.

Znamy stawki rynkowe. Znamy dobrych kandydatów. Możemy Ci powiedzieć, czy Twoje oczekiwania są realistyczne. Zrozumiemy też, jeśli powiesz, że jesteś zbyt nisko opłacany w swojej obecnej roli i chcesz więcej pieniędzy.

Niektórzy klienci mają przedziały płacowe. Oznacza to, że mogą zaoferować wynagrodzenie tylko w określonym przedziale. Kiedy pytamy, czego oczekujesz, chcemy wiedzieć, czy Twoje oczekiwania płacowe odpowiadają zakresowi ról, które mamy w ofercie.

Więcej na temat wynagrodzeń w Top 5 sygnałów kupna w rozmowach kwalifikacyjnych.

Dlaczego odszedłeś z ostatniej pracy?

Zasadniczo naszą rolą jest określenie, czy pasuje do ról, które mamy z naszymi klientami. Zdziwiłbyś się, jak wiele osób o tym zapomina.

Zadajemy trzy pytania każdemu kandydatowi, gdy rozważamy je w stosunku do roli w ofercie:

- Czy możesz wykonać tę pracę?
- Czy będziesz wykonywać tę pracę?
- Czy pasujesz do zespołu?

Pytamy, dlaczego opuściłeś swoje role z kilku powodów.

Chcemy naprawdę zrozumieć, czego szukasz w swojej następnej roli. Jeśli odszedłeś, bo nie podobała Ci się firma, praca, wielkość zespołu, ograniczone możliwości rozwoju kariery i tak dalej, to to, co zaraz powiemy, ma zdrowy rozsądek.

Nie zaoferujemy Ci możliwości lub roli na podobnych warunkach.

Będziemy również zagłębiać się w to pytanie, aby zrozumieć, czy podany przez Ciebie powód odejścia "ma sens". Zadamy sobie pytanie, czy podany przez Ciebie powód jest zgodny z tym, co wiemy o tej firmie, tym typie stanowiska i rynku.

Możesz spodziewać się więcej grilla, jeśli masz wiele krótkich stintów w swoim CV. Plus nasze anteny są czujne, jeśli opuścić firmę w mniej niż trzy miesiące, a my wiemy, że przemysł lub firma rozwija się.

Więcej na temat opuszczania pracy na So You Want to Leave a Job You Hate.

Zapraszamy Cię do jednej roli, ale pytamy, czy jesteś zainteresowany inną.

Często będziemy to robić.

Z naszych dyskusji podczas rozmowy kwalifikacyjnej możemy odkryć, że lepiej pasujesz do innej firmy. Jeśli nie sądzimy, że jesteś odpowiedni dla jednej roli, w oparciu o to, co powiedział nam, co chcesz - i co nasz klient potrzebuje, a następnie nie będzie umieścić Cię do przodu do tego klienta.

Jeśli mamy inne role, które będą Ci odpowiadać, możemy porozmawiać z Tobą o tej roli podczas rozmowy kwalifikacyjnej lub zadzwonić do Ciebie i omówić ją w późniejszym terminie.

Nie, to nie ma nic wspólnego ze starym przynęty i przełącznika.

Dlaczego tak długo czekacie na telefon?

To nie jest pytanie, które my zadajemy, ale pytanie, które słyszeliśmy zadawane nam.
Często decyzja o mianowaniu kogoś lub nawet zorganizowanie drugiej rozmowy kwalifikacyjnej może zająć trochę czasu. Dzieje się tak z kilku powodów:

- ktoś z wewnątrz pojawia się znikąd
- ktoś z wewnątrz firmy poleca innego kandydata
- restrukturyzacja firmy
- pracodawca lubi kandydata, ale nie jest pewien, że widział najlepszego kandydata na rynku
- pracodawca nie ma swojej papierkowej roboty w porządku i zapomniał uzyskać podpis.
- pracodawca chce, aby ktoś starszy zobaczył cię, a ta osoba po prostu nie jest dostępna
- jesteś zatrudniony na nowo utworzone stanowisko.





Jeśli pracodawca zatrudnia do roli, którą już stworzył, wtedy ma bardziej namacalne poczucie kosztu alternatywnego lub kosztu utraconej produktywności. Często dla nowo utworzonych ról, nie jest mniej pilne, jak pracodawca ma mniej poczucia tego, co tracą na.

Teraz, aby odwrócić stoły na rekrutera, sprawdź pytania kwalifikacyjne dla rekruterów.

Autor: W 1997 roku Liza Garrido założyła Enigma HR z filozofią: "bądź etyczny; bądź profesjonalny; bądź przyjazny i dobrze służ swoim klientom". Jej firma specjalizuje się w ubezpieczeniach i księgowości, a ona sama pomaga profesjonalistom w tej branży od ponad 20 lat. Odwiedź naszą stronę internetową: enigmahr.com.au.

Podziel się tym wpisem:

Udostępnij na LinkedInUdostępnij na TwitterzeUdostępnij na FacebookuUdostępnij na WhatsAppUdostępnij na Email